גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ליאון קופלר מספר על ילדיו; אודי אנג'ל נזכר באלבום שהקליט

וגם: מי הלין על תרבות האינסטנט של עורכי הדין הצעירים?

הסודות של מאסטרו ליאון קופלר

מה הקו המנחה של יו"ר ובעלי רשת סופר-פארם?

ליאון קופלר, יו"ר ובעלי רשת סופר-פארם, היה האורח המרכזי בכיתת האמן הניהולית שערכו אתמול (ב') אתי עמיעד וערן יסעור מארגון Superbrands Israel, במלון קראון פלאזה ברחוב הירקון בתל-אביב.

קופלר מילא את תפקיד "המאסטרו הניהולי" ופרש את משנתו בפני כ-30 סמנכ"לי שיווק בכירים חברי ה-CMO CLUB של ארגון Superbrands ישראל, בהם עדי דיכובסקי, מנהל שיווק קסטרו; מיה אייזן, סמנכ"לית שיווק קימברלי קלארק ישראל; דינה זוארץ-נבות, סמנכ"לית שיווק מזרחי-טפחות; טלי קידר, סמנכ"לית השיווק של קבוצת אלקטרה; ואחרים.

במהלך הרצאתו הזכיר קופלר את סרטון הווידאו של סימון סינק המדבר על דור המילניום ועל ההתמכרות למדיה חברתית ולטלפונים חכמים. הוא ביקש מהנוכחים להשקיט את הטלפונים ולהניח אותם מתחת לכיסאות. לדבריו, הוא החל ליישם גישה זו גם בישיבות ההנהלה של סופר-פארם כדי לוודא ריכוז מלא.

קופלר לא חסך שבטו גם מדור ה-Y. הוא סיפר כי ילדיו הם בני דור זה, והם מביעים רצון להשתלב בעתיד בסופר-פארם. עם זאת, הוא הבהיר כי "יש להם עדיין עוד הרבה מה ללמוד. כשאני ממנה מנהלים בסופר-פארם, אני רואה לנגד עיניי את טובת החברה ולא את טובת בני המשפחה שלי". 

"יש בולענים ברמת-גן"

מי הלין על תרבות האינסטנט של עורכי הדין הצעירים?

אתמול  אירח דורון כהן, יו"ר ומנכ"ל דן אנד ברדסטריט, את פורום Dun's 100 של בכירי ענף המשפט מהפירמות הגדולות בישראל.

נכחו: עו"ד אלי זהר, יו"ר גולדפרב זליגמן ושות'; עו"ד גד נשיץ, שותף מייסד נשיץ ברנדס אמיר ושות'; עו"ד ד"ר ליפא מאיר, מייסד ושותף מנהל ליפא מאיר ושות'; עו"ד יהודה רוה, שותף מייסד יהודה רוה ושות'; עו"ד מאיר לינזן, שותף מנהל הרצוג-פוקס-נאמן; עו"ד צבי פירון, שותף מנהל מ. פירון ושות'; ואחרים.

במהלך המפגש התלהט דיון סוער, מאחר שערב קודם ראש מחלקת ההיי-טק וההון סיכון בפירמת עו"ד גרוס-חודק-קליינהנדלר-הלוי-גרינברג הודיע כי הוא נוטש, יחד עם 12 עורכי דין נוספים מהמחלקה, לפירמת מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות'.

עו"ד איתן גרינברג, שותף מנהל במשרד הננטש, הכריז בפורום זה כי "יש בולענים ברחוב אבא הלל ברמת-גן". לדבריו, "הדור הצעיר, שרגיל שהכול אינסטנט ומהיר, מצפה כך גם לגבי התפתחות הקריירה. אנחנו בעד שאפתנות, אבל צריכים כל העת לשמור על בשלות מקצועית".

ד"ר רלי לשם, שותף במיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל ושות', השיב: "אני מהמשרד באבא הלל. המשרד שלנו התפתח על מודל של צירופים. אבל מעולם לא פנינו מיוזמתנו לעורכי דין, תמיד פנו אלינו. אנחנו לא עוסקים בצייד".

דורון כהן ורלי לשם / צילום: ניב קנטור

ספיישל ולנטיין: הביטוח הכי רומנטי

וגם: מה הקשר לטיטניק?

בשבוע שעבר השתתפו עורכי דין ישראלים בתחום הנזיקין בשבוע השתלמות בלונדון, אותו ארגנה לשכת עורכי הדין.

תחת הנושא "חידושים בדיני הנזיקין", נאספו המשתתפים בין היתר בחברת הביטוח לוידס, שם קיבלו סקירה מפי בנו רייצ'ל, הממונה על אירופה וישראל בלוידס.

בין היתר ציין רייצ'ל כי סכנת הסייבר גדולה מסכנת הטרור. עוד הוא הדגיש כי לוידס מציעה ביטוחים מסוגים שונים, למשל ביטוח ייחודי ורומנטי - במסגרתו זוגות מבטחים את עתיד אהבתם. לוידס, נזכיר, הייתה החברה שביטחה את הפלגת הבכורה של הטיטניק שטבעה במארס 1912.

התרשמו בסיור: עו"ד שמעון כץ, יו"ר פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין; עו"ד דוד מנע; עו"ד חיה מנע; עו"ד סיגל שלימוב, נציגת לוידס בישראל; ד"ר אסף ורשה; ואחרים. 

שמעון כץ, דוד וחיה מנע, בנו רייצ'ל וסיגל שלימוב / צילום: פרטי

הכוכב הגדול הבא

אודי אנג'ל מספר על אהבה, על תחביב ועל השנה הקשה בחייו

בזמן שבחרתם את הנציג לאירוויזיון, נערך אמש  ערב ההתרמה של בית הספר למוזיקה רימון, שהכנסותיו מוקדשות למלגות לסטודנטים ולפרויקטים קהילתיים ועסקיים.

הלוקיישן: אברהם הוסטל בתל-אביב. המארחים: יהודה עדר, נשיא רימון; משה סיני, המנכ"ל; אודי אנג'ל, יו"ר הוועד המנהל; ואירינה שלמור, יו"רית אגודת הידידים.

האורחים: שילוב בין מוזיקאים לבין אנשי עסקים, תקשורת, פוליטיקאים ואמנים בתחומים אחרים, בהם: אהובה ושלמה ינאי, יו"ר פרוטליקס ולשעבר מנכ"ל טבע; יפעת ואמיר חייק, מנכ"ל משרד התעשייה בעבר ופרשן כלכלי בהווה; לני רקנאטי ושירה פרבר; יואב לימור; חיים רמון וורד רמון-ריבלין; עו"ד ברוריה לקנר וד"ר רוני אמיד; ואחרים.

במהלך הערב הזכיר אנג'ל את הדרך בה נוצר החיבור שלו עם רימון. כזמר חובב הלוקח חלק בערבי שירה, הוא פגש באחד מהם את יאיר ניצני. האחרון ניגש אליו בסוף הערב ואמר לו שמבין כל הנוכחים הוא היחיד שבאמת יודע לשיר, ואף המליץ לו להקליט דיסק. אנג'ל נענה לאתגר, אולם כשהמפיקים שאלו אותו כמה עותקים ירצה למכור, אמר שהוא מעוניין בעותקים ספורים למשפחה ולחברים.

או-אז הכיר לו ניצני את המפיק יהודה עדר, נשיא רימון, והקליק נוצר. אנג'ל הפך ליו"ר הוועד המנהל. בהמשך, אגב, הוא אכן הקליט אלבום, ולדבריו, השנה בה זה קרה הייתה הקשה בחייו.

יואב לימור ואודי אנג'ל / צילומים: אופק חיים

עוד כתבות

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

הבריחה הגדולה: משיכות של מיליארדים מהקרנות של משקיעת העל

עד כה השנה משכו המשקיעים 2.2 מיליארד דולר מקרנות הסל מקבוצת ARK של ווד, שהפכו לסנסציה לפני כ־3 שנים עת ניהלו 59 מיליארד דולר ● האם הזליגה תיבלם?