המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ה') בעליות, על רקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ופתיחה חיובית בוול סטריט. מדד הנאסד"ק השלים אתמול את רצף העליות הארוך ביותר מאז 2013 וקרוב מאוד לשבור את רצף העליות הארוך ביותר מאז 1999. 

 

התמ"ג הישראלי זינק ברבעון האחרון של 2016 ב-6.2%, בחישוב שנתי. כך עולה מאומדן ראשון לרבעון הרביעי שמפרסמת היום הלמ"ס. מדובר בצמיחה החדה ביותר לרבעון מאז הרבעון השני של 2013. בעקבות הנתון המפתיע, מזנק גם קצב הצמיחה של המשק במחצית השנייה של 2016 ל-5%, לעומת עלייה של 3.2% במחצית הראשונה. הצמיחה הכוללת ב-2016 עודכנה מעלה ל-4% לעומת 3.8% באומדן הקודם.

"ראלי טראמפ" עדיין שורר בשווקים על רקע עדותה של ילן בקונגרס וההצהרות האחרונות של הנשיא טראמפ בעניין תוכנית להפחתת מסים ורגולציה, ומשקיעים ברחבי העולם עדיין תוהים על קנקנו של נשיא ארה"ב הטרי, שעדיין לא הבהיר מהי מדיניותו המוצהרת.

אמש התקיימה פגישתם הרשמית הראשונה של טראמפ וראש ממשלת ישראל נתניהו. טראמפ הפציר בנתניהו להפסיק עם הבנייה בהתנחלויות, ושני המנהיגים נמנעו מלומר האם הם תומכים בפתרון של שתי מדינות. טראמפ אמר: "אני בוחן רעיון של מדינה אחת, אני בוחן רעיון של שתי מדינות. בשלב מסוים הייתי מרוצה מפתרון של שתי מדינות, אך עתה אני מעדיף את הרעיון שבו יבחרו שני הצדדים".

יו"ר הפד ג'נט ילן סיימה אתמול את עדותה בת היומיים בפני ועדת הבנקאות של הקונגרס. ביומה הראשון של העדות ציינה כי המתנה יותר מדי ארוכה להעלאת ריבית תהיה "לא חכמה", בהתחשב באינפלציה ובצמיחה הכלכלית. ניתן להסיק כי קיים סיכוי מסוים להעלאת ריבית בארה"ב כבר בפגישת הפד הבאה, בחודש מארס, למרות שהחוזים עדיין מעניקים סיכוי נמוך לאפשרות הזו.

אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, שירד ב-0.2%. ב-12 החודשים האחרונים רשם המדד עלייה של 0.1%. הירידות הבולטות היו במחירי ההלבשה (9%) ביטוח רכב (6.2%), שירותי דיור בבעלות הדיירים (0.8%) והנעלה (10%) העליות הבולטות היו במחירי הדלק (3.3%) והחשמל (3.5%).

מנתוני הלמ"ס עולה כי מחירי הדירות שנמכרו בחודשים נובמבר דצמבר היו נמוכים ב-1.2% ממחירי הדירות בחודשיים שקדמו להם.

מזור רובוטיקה  דיווחה היום על תוצאות שיא ברבעון הרביעי ובשנת 2016. על פי החברה, ההכנסות השנתיות צמחו ב-39% ל-36.4 מיליון דולר. ההכנסות ברבעון הרביעי צמחו ב-59% ל-14.0 מיליון דולר, וישנו גידול של 32% בהכנסות החוזרות ב-2016 וגידול של 29% ברבעון הרביעי. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכם ב-70.5% לעומת שיעור רווח גולמי של 78% ברבעון המקביל. 

מניית אל-על  ריכזה עניין לאחר שהבוקר פורסם כי המשבר בחברה הגיע לסיומו: לאחר מו"מ לילי אצל יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, הנהלת אל-על והטייסים הגיעו לידי מסמך הבנות בסוגיות שהיו במחלוקת. הצדדים יתכנסו בשעות הקרובות לניסוחים משפטיים. 

אלביט מערכות  הודיעה היום כי החברה הבת שלה בארצות-הברית, אלביט מערכות אמריקה, זכתה בחוזה מסוג לאספקה ולפריסה של מערכות בקרת אש למרגמות, עבור צבא ארצות-הברית. אם ימומש במלואו, היקפו הכספי המרבי של החוזה יהיה 102 מיליון דולר, לביצוע במהלך חמש שנים.

מניות אשטרום  ופז נפט  המשיכו לרכז עניין לאחר שפורסם כי יו"ר אשטרום רמי נוסבאום ומנכ"ל פז יונה פוגל נחקרו בפרשת השחיתות בנתניה.

סודהסטרים  פרסמה אתמול את דוחותיה, ודיווחה על צמיחה של 17% בהכנסות הרבעון הרביעי של 2016 ל-132 מיליון דולר. הרווח הנקי זינק ב-213% ברבעון ל- 15.6 מיליון דולר.

מניית מיי סייז  ריכזה עניין גם היום. בתחילת השבוע זינקה המניה בחדות הן במסחר בוול סטריט והן בבורסת ת"א, אולם שלשום צנחה המניה בוול סטריט בכ-30%, ואתמול ירדה בכ-20% בורסת תל-אביב.