ועד עובדי רשות השידור פנה היום (ה') במכתב למנהל המיוחד של הרשות, בו הוא מאיים ב"השבתה מלאה של שידורי הטלוויזיה". האיום נובע מסכסוך הנוגע להעברת חומרי ארכיון לתאגיד השידור החדש.

על-פי המכתב, השבוע הודיע המנהל המיוחד של הרשות, ברי בר-ציון, כי עובדים שיסרבו להעביר חומרים לתאגיד החדש יפוטרו, ובתגובה לאיום הזה החריף גם הוועד את איומיו.

הוועד, בראשותו של משה שגב, אף טוען כי הוא מגובה בחוות-דעת משפטית, שמאפשרת לו להימנע מהעברת החומרים לתאגיד השידור, "בטרם ברור עתידו המשפטי והחוקתי" של הגוף החדש.

מנגד, ברשות השידור הסבירו היום כי חומרי ארכיון עוברים כל העת לתאגיד, ולהערכתם גם במקרה הספציפי הזה, שבו מסרבים העובדים להעביר חומרים מסוימים, יימצא בסופו של דבר פתרון, ואין סכנה אמיתית להחשכת המסך.

בהקשר זה צריך גם להזכיר כי "חומרי ארכיון" הם לאו דווקא קטעים היסטוריים בני עשרות שנים, וכי התאגיד מקבל לרשותו גם חומרים חדשים יחסית.

לפני כחודשיים פרסמנו ב"גלובס" בהקשר דומה כי בתאגיד החליטו לפנות לחדשות 2 ולחדשות 10 בבקשה לקנות מהם חומרי ארכיון חדשותיים, בטענה כי רוב הארכיון של הרשות הוא אנלוגי, וכי לא ניתן לבצע בו חיפושים בצורה יעילה ללא עזרה מעובדי רשות השידור שאמונים עליו.

תאגיד השידור הישראלי אמור להתחיל בשידוריו ב-30 באפריל, לאחר שמועד עלייתו נדחה מספר פעמים, כשבמקביל תסגור רשות השידור הוותיקה את שעריה. יחד עם זאת, כידוע, ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו וחברי כנסת ממפלגתו פעלו בעבר כדי לנסות למנוע את סגירת הרשות ופתיחת התאגיד, ועדיין לא ברור האם בכוונתם להמשיך לפעול לשם כך.