לאחר שבחודש שעבר כשלה קנון  שבשליטת עידן עופר בהנפקת חברת איי.סי. פאואר (ICP) בוול סטריט, החלה קנון בבחינת מהלך להנפקת החברה בבורסה של תל-אביב כשלחילופין בוחנים בחברה הנפקת חברת הבת של ICP, או.פי.סי (OPC) שמרכזת את הפעילות של החברה בישראל, בבורסה.

איי.סי. פאואר ניסתה בחודש שעבר להנפיק כ-28% ממניותיה בוול סטריט לפי שווי של כמיליארד דולר מה שהיה אמור להכניס לקופת קנון כ-300 מיליון דולר, סכום שבסופו של דבר היה אמור לעבור לחברה לישראל  כפירעון הלוואה שנתנה בעבר לקנון לצורך השקעות בקורוס הסינית.

את ההנפקה בוול סטריט הובילו בחודש שעבר קונסורציום מכובד של בנקאי השקעות: מריל לינץ', קריט סוויס, וגולדמן זאקס כשאת החלק הישראלי של ההנפקה הובילה זרוע החיתום של לאומי פרטנרס. 

ההנפקה תומחרה בטווחים של 12 דולר עד 15 דולר ולטענת חתמי ההנפקה ניתן היה להעביר את ההנפקה ב-12 דולר, כלומר הגבול התחתון של התימחור אולם, בשוק ההון רווחה טענה כי החברה מבקשת מחיר גבוה יותר ולא מוכנה להסתפק בגבול התחתון של התימחור מה שגרם למשקיעים להימנע מלקנות בהנפקה.

איי.סי. פאואר עוסקת בהקמה ותפעול של תחנות כוח בעיקר בדרום אמריקה (אם כי לחברה יש פעילות בישראל שכאמור מרוכזת תחת חברת הבת OPC) לחברה יש כיום 11 תחנות כוח בסך הכל והיא צפויה להציג EBITDA של 450 מיליון דולר השנה לאחר ששתי תחנות כוח חדשות שלה בדרום אמריקה יתחילו לפעול. 

כאמור, חלק ניכר מתמורת ההנפקה (כ-145 מיליון דולר) הייתה אמורה איי.סי. פאואר להעביר לקנון כפירעון הלוואה וזו בתורה אמורה להעביר כ-200 מיליון דולר לחברה לישראל כפירעון הלוואה שאמורה להיפרע בסוף השנה.

יש לציין שתנאי השוק בישראל בשלים היום כמעט לכל הנפקה. אם בעבר רווחה הטענה שמשקיעי האקוויטי בישראל לא רוצים להעניק לחברות שווי גבוה המשקף מכפילים המקובלים בוול סטריט הרי שהנפקות האקוויטי האחרונות כמו זו של נובולוג ואנלייט, אשר זכו למכפילים גבוהים ביותר ועוד מוסיפים לעלות בחדות בימי המסחר הראשונים שלהן, מוכיחות כי השוק הישראלי התבגר והוא קרוב יותר לחו"ל ביכולות התמחור שלו מאי פעם רואים את הביקוש למניות גם בשוק המשני בהפצות והנפקות מניות גדולות שנבלעות בשקיקה ע" המוסדיים כמו הפצת מניות בזן, אינרום, דנאל, ביג ובראק קפיטל.