התכנון במספרים גדולים מגיע להרצליה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב בראשות דלית זילבר, אישרה את ההפקדה בפועל של תוכנית המתאר הכוללנית לעיר הרצליה. אוכלוסיית העיר מונה כיום כ-90 אלף נפש, ותוכנית המתאר מאפשרת תוספת של כ-52 אלף יחידות דיור שיתנו מענה לגידול הצפוי של כ-200 אלף תושבים עד לשנת 2030.

התוכנית מציעה להגדיל את שטחי התעסוקה בכ-1,800,000 מ"ר, דבר שיביא הכנסות רבות לקופת עיריית הרצליה מארנונה וישמור על תמהיל שיאפשר המשך מתן שירותים ראויים לתושבים. בנוסף, קובעת תוספת של כ-1,200 דונם עבור מבני ציבור ותוספת של כ-360 אלף מ"ר עבור מלונאות.

לדברי מינהל התכנון, התוכנית שמה דגש על עיבוי המרקם הבנוי בעיר, תוך ניצול יעיל של עתודות הקרקע הפנויות בשכונות חדשות כמו "צפון הרצליה" ו"דרום מערב - חוף התכלת" וכן ע"י עיבוי המרקם הקיים בתוכניות של התחדשות עירונית במרכז העיר.

תוכנית המתאר הכוללנית המתפרסת על כל שטח השיפוט של הרצליה, כ-2 אלף דונם, מהווה נדבך משמעותי בין הראייה המטרופולינית המתבטאת בתוכנית המתאר המחוזית לבין התכנון המפורט. מכוח אישור התוכנית, הוועדה המקומית הרצליה תוכל לאשר תוכניות מפורטות מכוח תיקון 76 לחוק התכנון והבנייה, כלומר סמכויות הוועדה המקומית בעיר שקולות במקרים רבים לסמכויות הוועדה המחוזית.

מתכננת מחוז תל-אביב, נעמי אנג'ל, מסרה: "התוכנית שואפת לסייע בתהליכי גידול תוך יצירת עירוניות המתבטאת בשימושים מעורבים וצירים המשכיים. כל זאת תוך שימת דגש על הולכי הרגל וחיבור הצירים למוקדים העירוניים, שטחי ציבור מטרופליניים, פארקים עירוניים וחוף הים".

במינהל התכנון הדגישו כי תוכנית המתאר כוללת בתוכה את עקרונות המדיניות העירונית בהתאם לתוכנית האסטרטגית לדיור: התווית מסגרת תכנונית כוללת להבטחת איכות חיים עירונית, העצמת מעמדה הכלכלי של העיר, חיבור בין מזרח למערב העיר, יצירת איזון ראוי בין השטחים הבנויים והשטחים הפתוחים, שימור המורשת הבנויה תוך קביעת מדיניות המאפשרת שימור אתרים ומבנים בעלי ערך היסטורי, פיתוח מערך הדרכים והתחבורה והכנת העיר לקראת צפי האוכלוסייה לשנת היעד של התוכנית 2030.

התוכנית תוכננה ע"י קשת ניהול פרויקטים בע"מ והוגשה ביוזמת הוועדה המקומית בשיתוף הוועדה המחוזית.

ראש העיר משה פדלון הבהיר כי "מינהל ההנדסה הכין, קידם והביא להפקדה תכנית מתאר לשנת 2030 המביאה את העיר הרצליה בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם בנושא פיתוח תשתיות, הקמת מוסדות ציבור ובניית יחידות למגורים לטובת תושבי העיר. זהו יום היסטורי לעיר הרצליה לאחר יותר מ-40 שנה".