תעשיית ההיי-טק הישראלית כנראה עומדת לסיים עוד רבעון פורה במיוחד: לפי הערכת "גלובס" הגיוסים של חברות הסטארט-אפ הישראליות יעמוד ברבעון הראשון של השנה על כמיליארד דולר, בדומה לרבעון המקביל אשתקד - וזה אומר שרמות השיא של 2016 נשמרות. בסביבת ריבית אפסית, כשאוטומציה, רובוטיזציה, למידת מכונה, אינטליגנציה מלאכותית ושאר מילות באזז שלא כדאי לזלזל בהן, הופכות את חיינו לפשוטים יותר ומניעות קדימה כלכלות - יותר כסף זמין להשקעות הון סיכון.

מבדיקת "גלובס" עולה כי מתחילת מארס, ויש עוד שלושה שבועות עד שיסתיים, סטארט-אפים ישראלים גייסו 125 מיליון דולר, וכי מתחילת 2017 מדובר על כמעט 800 מיליון דולר. רק השבוע נודע על סטארט-אפים שגייסו בערך 90 מיליון דולר, 50 מיליון דולר מתוכם על ידי חברת הציוד הרפואי Cnoga שקצת העלתה את קרנו של הסקטור שלה בקרב הסקטורים הפופולריים להשקעה בהיי-טק הישראלי. ואיך? עם "קצת" עזרה ממשקיעים סינים.

 

הגיוס האחרון, נכון לרגע כתיבת שורות אלו, הוא של חברה שנקראת ScyllaDB ושפיתחה תוכנה לניהול מסדי נתונים. החברה גייסה 16 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 25 מיליון דולר. מסד נתונים, נזכיר, הוא אמצעי המשמש לאחסון מסודר של נתונים במחשב, לשם אחזורם ועיבודם. הגישה לבסיס הנתונים נעשית באמצעות תוכנה ייעודית, ויש מספר מודלים לניהול בסיסי נתונים, ורובם על בסיס טבלאות. המודל העדכני ביותר, שאינו מבוסס על קישור בין טבלאות, הוא NoSQL כאשר התוכנה הנפוצה ביותר על בסיס מודל זה נקראת Cassandra, תוכנת קוד פתוח. במקרה של ScyllaDB, ולא נעיק הרבה בהסבר הטכנולוגי, החברה שדרגה את Cassandra, ומכאן האטרקטיביות שלה.

ScyllaDB

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: אופטימיזציה של מסדי נתונים

מייסדים: דור לאור (מנכ"ל); אבי קיויתי (סמנכ"ל טכנולוגיות)

סך גיוסי הון עד כה: 25 מיליון דולר

מספר עובדים: 35 (מהם 15 בישראל)

בעלי מניות עיקריים: הקרנות בסמר, אינוויישן אנדוורס, מאגמה, קוואלקום, סמסונג, ווסטרן דיגיטל, ווינג