שלום לכם וברוכים הבאים לתוכנית "מה ברשת", כל מה שקורה ברשת הישראלית. והשבוע פורים, יום האישה והמערות של ביבי באף. חג פורים בא עלינו לטובה והרשת כבר בטירוף. החג גרף כבר 50 אלף שיחות כאשר הרוב התעסקו בתחפושות, איפור, מסיבות, עדליאדות וברכות חג שמח. עוד 10% דיברו על המגילה ו-10% נוספים טוענים שמדובר בחג מעצבן.

החיפושים הכי פופולאריים לתחפושות בגוגל היו אינדיאנית, חד קרן, מואנה, הארלי קווין וסמי הכבאי, אבל כמו כל שנה הישראלים מצליחים להיות יצירתיים ולייצר גם תחפושות מקוריות, צפו בכמה מהאהובות עלינו שהסתובבו ברשת.

יום חשוב נוסף שצוין השבוע בכל העולם וכמובן גם ברשת הוא יום האישה שגרף 28 אלף שיחות ברשת השבוע. 58% מהשיחות עסקו במתנות לנשים ובמבצעים מסחריים, 20% היו הומוריסטיות, 19% על שוויון והעצמה נשית ו-11% על סיפורים אישיים.

מגזין ג'י שלנו בשיתוף עם חברת ויגו המתמחה בניתוח השיח החברתי ברשת בדקו מה קורה, ומצאו שהישראליות הפופולאריות ביותר ברשת הן גל גדות עם 8 מיליון עוקבים בפייסבוק, בר רפאלי עם 3 מיליון ושרת התרבות שלנו מירי רגב עם 300 אלף עוקבים.

כמו כן בדקו מה קרה עם הנשים המאוזכרות ברשת השנה. המובילה היא שרה נתניהו עם 60 אלף אזכורים ברשת בעיקר סביב פרשיות מעון ראש הממשלה. ענבל אור הכפילה השנה את מספר האזכורים שלה ברשת פי שלושים ועמדה השנה על 50 אלף אזכורים כאשר הרוב נגדה או טוענים שהעיסוק בה מוגזם.

נסיים עם עניין קטן נוסף שהעסיק את הרשת השבוע - המערות באף של ביבי שבגללן לא יכל לעשן סיגרים כפי שטען להגנתו ראש הממשלה. הטענה כמובן העלתה מגוון ממים ובדיחות, כמו מוטי פוגל עם הגענו למערות האף, אני מקווה שהבאת את השמפניה; אביב מזרחי עם הביטוי האומנותי ; ואמיר שינקמן עם החסמביבי.

חג שמח לכולם