המאבק בין ההסתדרות וחברת סודהסטרים מתחמם. לאחר שההסתדרות הגישה השבוע תביעה בסך 3 מיליון שקל כנגד החברה, בטענה שזו נקטה, לטענתה, "צעדים חריגים, פוגעניים ואלימים במיוחד" כלפי 1,100 עובדי המפעל שלה, מנסים בסודה סטרים להראות שהמציאות דווקא מוכיחה אחרת.

בסרטון וידאו נראה מסוק אותו שכרה החברה במיוחד על-מנת להעביר, לטענתה, את ארוחות הצהריים ל-1,000 עובדיה - זאת לאחר שההסתדרות מנעה במכוון ממשאית הקייטרינג להיכנס למפעל.

מהנהלת סודה סטרים נמסר כי "ההסתדרות מפגינה שיאים חדשים של בריונות בכל הקשור במלחמה בעובדים שלא מתיישרים עם הקו הבריוני שנקטה. ארגון שמתיימר לייצג עובדים אינו מונע מהם מזון ומרעיב אותם, רק בגלל שבחרו לעבוד ולא להשתתף בשביתה".

בתביעה שהגישה ההסתדרות ביום שני האחרון מתוארים התנאים הקשים בהם מועסקים עובדי החברה, שסיימה את שנת 2016 עם הכנסות-עתק של כ-480 מיליון דולר.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אף הוסיף ואמר עם הגשת כתב התביעה כי "ההסתדרות לא תאפשר ולו פגיעה קטנה בעובדים אשר מבקשים לממש את זכותם להתאגד בהסתדרות. אין מעסיק הנמצא מעל לחוק, ואנו נעמוד כחומה בצורה אל מול הפעולות הציניות והאסורות שנוקטת הנהלת סודהסטרים כדי לפגוע בעובדיה המסורים ולנסות ולהניא אותם ממהלך ההתארגנות".