אחד הקולות הבולטים בספורט הישראלי נדם: מאיר איינשטיין, המגיש והשדר הוותיק, הלך הלילה (בין חמישי לשישי) לעולמו בגיל 65.

בשנים האחרונות נאבק איינשטיין, שהותיר אחריו אישה ושתי בנות, בבעיות בריאות: בדצמבר 2016 הוא חשף בשידור כי הוא סובל מפגיעה במערכת השרירים ומרותק לכיסא גלגלים. איינשטיין שידר עד לפני מספר שבועות מביתו למרות הקושי הפיזי.

איינשטיין נולד ב-21 באוקטובר 1951: הוא גדל בהרצליה ומגיל קטן נמשך לספורט והעריץ את השדרים של אותה תקופה, ובראשם נחמיה בן-אברהם. הוא שירת בצבא בחיל הים ובחיל החימוש: לאחר השחרור החל ללמוד תקשורת בלונדון, ומשם שידר מבזקים וידיעות על כדורגל אנגלי.

כאשר שב לארץ נקלט כשדרן ב"שירים ושערים" בקול ישראל - תוכנית אותה הגיש בהמשך. אינשטיין עסק לא רק בעיתונות הספורט: הוא אף שימש ככתב בצפון בזמן מלחמת שלום הגליל ולאחר מכן ככתב כלכלי של קול ישראל.

בשנות ה-90' החל לשדר משדרי ספורט בערוץ 1 במקביל לעבודתו ברדיו: באותן שנים הוא שידר תחרויות רבות מאולימפיאדות, טורנירי גביע העולם הכדורסל, משחקי כדורסל ועוד.

איינשטיין שימש במשך שנים רבות כשדר במשחקי נבחרת ישראל בכדורגל, ומשחק אחד - הניצחון של ישראל בצרפת ב-1993 - הפך למזוהה ביותר עם איינשטיין, שקולו נשבר לאחר שראובן עטר כבש את שער הניצחון בתוספת הזמן: הוא צווח בגרון ניחר "שער" והתקשה לדבר, והפרשן שלצידו אבי רצון אמר בהתרגשות "מאיר תירגע" - ביטוי שנכנס לפנתיאון.

ב-2002 הוא שימש לזמן קצר כמנהל מחלקת הספורט בערוץ 1, אך בהמשך עבר לשדר בערוץ 10, ערוצי הספורט של צ'רלטון וגם בערוץ הספורט. ב-103FM הוא הנחה במשך שנים רבות את התוכנית "ספורט" עם רון קופמן, משה פרימן, דני דבורין ואחרים.

בין היתר שידר איינשטיין במהלך השנים מספר רגעים היסטוריים: זכייתה של מכבי תל-אביב (כדורסל) בגביע הסופרו-ליג ב-2001, זכייתו של אלכס אברבוך כאליפות אירופה בקפיצה במוט, שיאי העולם של יוסיין בולט באולימפיאדת בייג'ין ב-2008 ומשחקי גמר המונדיאל מ-2004 ועד 2016.

 

בדצמבר 2016 הגיב איינשטיין לשמועות על מצבו הרפואי ואמר בפתיחת תוכנית הטלוויזיה "שבת ביציע" בערוץ הספורט: "לכל הדורשים בשלומי, אני רוצה לספר לכם שאני מתמודד עם פגיעה במערכת השרירים - לכן הדיבור איטי, לכן אני אני יושב בכיסא גלגלים. תודה על ההבנה".