כתב אישום הוגש הבוקר (ו') נגד אבנר הררי ואבישי בן-דוד בגין הנחת מטעני החבלה בבתיהם ובכלי הרכב של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני והכדורגלן קובי מוסא.

לשניים מיוחסות עבירות של ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

על-פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, השניים הניחו והפעילו מטעני חבלה נגד קורבנות שונים, בתמורה לתשלום כספי. לפי האישום, בן-דוד היה זה שהכין את המטענים על-פי דרישה של הררי ומזמינים אחרים, אחרי שלמד להכין אותם בעצמו.

בכתב האישום, שהגיש עו"ד חגי בנימין מפרקליטות מחוז תל-אביב, מופיעים 5 סעיפי אישום, המיוחסים כולם לבן-דוד ושניים להררי.

עו"ד איתן סבג, המייצג את הררי, מסר הבוקר: "בבקשת המעצר עצמה עולה כי כתב האישום מבוסס בעיקר על שיחות טלפון בין הררי לבן-דוד, כאשר אותן שיחות טלפון לא מפלילות אותו, מדובר בשיחות לגיטימיות. רואים שלמדינה יש ראיות מועטות, בעיקר שיחות טלפון שאינן מוכחשות כי בין הררי לבן-דוד היה קשר עסקי. צריך להוכיח מטרה, מניע והרבה דברים מעבר לשיחות טלפון, המרחק רב מאוד, והוא יזוכה זיכוי מוחלט".

הררי עצמו אמר לעורך דינו בבית המשפט: "הצדק ייצא לאור. הכול ישראבלוף. אני מרגיש מצוין".

עו"ד שי רודה, המייצג את בן-דוד, אמר: "למרות הקשר העסקי בין מרשי לבין אבנר הררי, הרי שמרשי דבק בגרסתו ובאישומים שמייחסים לו הנחת מטענים לצנעני, שמיר ומוסא. אני מאמין שלאחר שנקבל את חומר החקירה, נראה שיהיה ניתן להפריך את האישומים הללו. נכון לעכשיו בשיחות עם מרשי הוא ממשיך להכחיש את האישומים שמייחסים לו ואומר שאין לו קשר לדבר".

בין עדי התביעה נגד הררי נמנים ארי שמאי, אלירז שדה, מנהל רדיו 91FM אבי בן-בסט, העיתונאי בוקי נאה והאמרגן ישראל בונדק. עו"ד בנימין אמר: "מעצרו של בן-דוד כשהניח את המטען לקובי מוסא מנע אסון כבד".

עבירת ניסיון הרצח מיוחסת לשניים במקרה של הכדורגלן קובי מוסא, שחקן הפועל רמת-השרון. לפי האישום, בנסיבות שאינן ידועות לפרקליטות ועם גורמים נוספים שזהותם אינה ידועה, רכש והרכיב בן-דוד מטען חבלה על-פי הוראתו של הררי, והטמין אותו מתחת לרכבו של מוסא בשעה שהתאמן באצטדיון "גרונדמן" ברמת-השרון ב-17 בפברואר. לפני שמוסא סיים את האימון, נעצר בן-דוד על-ידי כוח משטרה שהיה במקום.

הררי, ששוחרר ממאסר לפני כשנה, הקליט לאחרונה מספר שירים ושלח אותם לתחנות הרדיו, ובהן לרדיו לב המדינה (91 FM). צנעני, שהגישה את התוכנית היומית "פה זה לא אירופה", סירבה להשמיע את השירים. על-פי כתב האישום, הררי ובן-דוד קשרו קשר לאיים עליה ועל מנהל התחנה, אבי בן-בסט, כדי לאלץ אותם להשמיע את השירים.

ב-10 בינואר השנה הניח בן-דוד, על דעתו של הררי ובהנחייתו, מטען חבלה ברכבה של צנעני, בעת שהייתה במסעדה סמוכה, והפעיל אותו כשהייתה מחוץ לרכב. לאחר מכן הוא שלח מסרון מאיים לבן-בסט, שבו נכתב: "תדע שאנחנו אוהבים אותך, אבל אם מרגלית תמשיך להגיע לרדיו, אנחנו נעשה אותה ואת כל העובדים אוכל לעורבים! זה יהיה סדרתי! אתם לא תעשו איפה ואיפה עם זמרים". לצנעני נשלח מסרון נוסף: "פה זה לא אירופה, פה זה ישראל! זה היה פרומו, אם תגיעי לרדיו, את והבן שלך מתים!".

הנחת מטעני החבלה והפעלתם נגד מאיר שמיר, בדצמבר בשנה שעברה, מיוחסת לבן-דוד בלבד. לצורך ביצוע שתי הזמנות אלה, נטען, פעל בן-דוד לרכישה, הכנה, הרכבה, הנחה והפעלת שני מטעני חבלה שונים נגד איש העסקים.