גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים: סוזוקי סוויפט מודל 2017 - יותר מאותו הדבר

לחבילה הכוללת מרחב פנים, חיסכון ובעיקר מוניטין של אמינות וסחירות, שהפכה את קודמו ללהיט בפלח המכוניות הקטנות, מוסיף הדור החדש של הסוויפט קצת צבע, לא מעט ביצועים ואפילו חדשנות - אבל לא מצליח לחרוג מן האפרוריות

שלושה "דורות" היו לסוזוקי סוויפט מאז הוצגה ב-2004. תחילה זכתה לקבלת פנים צוננת למדי, אבל החל בדור השני, שהוצג ב-2010, ועתה עם הדור השלישי של הדגם, שבינתיים הפך לגלובלי - סוזוקי ממשיכה להגדיל ולחזק את ראש הגשר שלה בשוק האירופי, והיא מקווה להוסיף 15% למכירות מעבר ל-232 אלף כלי הרכב שמכרה ביבשת ב-2016.

סוזוקי, הגדולה בין יצרניות מכוניות הקטנות, היא היצרנית התשיעית בגודלה בעולם עם 2.8 מיליון כלי רכב בשנה.הסוויפט לבדה, הדגם הנמכר ביותר של סוזוקי והחשוב ביותר שלה, צפויה לחצות את קו 5 מליון היחידות עוד השנה.

הבסיס לסוויפט החדשה היא פלטפורמה חדשה, קלה וקשיחה מקודמתה. היא אמורה לספק בטיחות טובה יותר לנוסעים, אבל גם "מסדרת מחדש" את החלקים הפנימיים של המכונית וחוסכת - כך לפי נתוני סוזוקי - 120 ק"ג ממשקלה הכללי (ביחס לדגם היוצא וברמת אבזור דומה). גם המתלים חדשים ועשויים מרכיבים קלים יותר ובעלי עמידות עדיפה בפיתול ותגובות מחודדות יותר בכבישים מפותלים, המושגות גם הודות למנגנון היגוי מעודכן.

היצע המנועים הוא 1.2 ליטר אטמוספרי עם 88 כ"ס וכ-12 קג"מ (שיגיע לישראל) או מנוע חדש עם 3 צילינדרים , נפח של 1.0ליטר ומגדש טורבו, המפיק 110 כ"ס וכ-17 קג"מ, שלא אמור להגיע אלינו בשלב הראשון. העברת הכוח נעשית על ידי תיבת הילוכים ידנית עם 5 מהירויות או תיבת אוטומטית רציפה - CVT - שתהיה ככל הנראה ברירת המחדל בישראל. ויש גם גרסה היברידית מתונה - בה מנוע עזר חשמלי מתגבר את מנוע הבנזין בעומס גבוה ומצמצם את צריכת הדלק. גם אופציה זו לא תהיה אצלנו בשלב הזה.

לבסיס הגלגלים נוספו בדור הנוכחי 2.0 ס"מ, האורך הכללי צומצם בס"מ אחד והגג נמוך יותר ב-1.5 ס"מ, אולם השינוי המשמעותי הוא ברוחב, עם תוספת של 4 ס"מ. העיצוב החדש שומר על קודי העיצוב המסורתיים של סוויפט - למשל בקורות A מושחרות ושמשה קדמית עגולה וניצבת, בתוספת מותניים מודגשים ומורחבים וגג ארוך, שהוא בעל תפקיד עיצובי אבל גם ממלא תפקיד חשוב בחלל הפנים.

בקבינה, שאורגנה מחדש, המושבים הקדמיים רחוקים יותר זה מזה במעט והמושבים האחוריים קבועים עמוק יותר בתוך השלדה. זה, יחד עם הרוחב המוגדל, משחרר מרחב נוסף לראש ולרגליים. הגידול בתא המטען משמעותי, 54 ליטר, ומביא אותו ל-265 ליטר.

תא הנהג מעוצב ברוח ספורטיבית למדי, כשמובילים את הקו המוטיבים העגולים הוותיקים של שעוני המחוונים. העגלגלות נמשכת אל טבור גלגל ההגה, עוברת בסידור לוח המחוונים ומגיעה עד פתחי המיזוג ומתגי בקרת האקלים. שימוש בצבע נוגד - לבן במקרה שלנו - מגווו את השחור/אפור הכללי של תא הנוסעים, שחומריו לא מגלים רכות תחת לחיצה של אצבע עיתונאית חוקרת.

במרכז הקונסולה יש מסך מגע 7 אינטש הכולל קישוריות לסמארטפונים ומערכת ניווט ומידע. חבילת האבזור הישראלית תכלול מפתח חכם, חיישן אורות, שמשות פרטיות כהות, בלוטות' מקורי, מחשב דרך 4.2 אינטש צבעוני בלוח המחוונים ובקרת אקלים.

חבילת הבטיחות של היצרן כוללת בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, מחליף אורות אוטומטי, בקרת שיוט אקטיבית ועוד. מערכות אלו נכחו ברכבי ההדגמה שבהם נהגנו ונכון לכתיבת המאמר הזה, הימצאותן בסוויפט שיגיעו לישראל עדיין נתונה במו"מ מול היצרן. אם הן לא יגיעו תצויד הסוויפט אצלנו במובילאיי.

בנהיגה עומדת הסוויפט החדשה במבחן המציאות מול רוב הצהרות היצרן. בידוד הרעשים והרעידות טוב יותר מבעבר - למרות כיול מתלים מוצק למדי. התנהגות הכביש חביבה מאוד - ונכונה מאוד - לכבישים הצרים והמפותלים שבהם בילינו את המבחן. שינויי הכיוון חדים ומדויקים, המשוב בגלגל ההגה טוב - ואפילו המושבים נוחים ואוחזים בגוף במידה מספקת.

למשקל הנמוך תרומה נאה לדינמיות של המכונית. אם בהאצה או בבלימה. אבל כמכוניות רבות המצוידות בתיבת הילוכים רציפה, גם כאן ההאצה מלווה ביבבת סל"ד חדה ולא הכי נעימה, אם ממש תמשכו אותה הרבה, ועוד קצת, עד לכניסה לפנייה הבאה. נהיגה בקצב מתון תהיה הברירה המועדפת על המכונית הזו, כמו גם על מרבית הרוכשים שלה - כך שבתחום הזה איכויות הניהוג והתכונות הדינמיות הן הרבה מעל לנדרש.

במהירויות שיוט יש רמה נמוכה במפתיע של רעשי רוח ויש רחשי אספלט המשתנים לפי איכות הסלילה. כשהסל"ד נמוך בשיוט, אין כלל רעשי מנוע. תאוצות הביניים לא הכי מהירות או חזקות, עם הססנות-מה של תיבת ההילוכים לרדת בחדות ליחס קצר יותר - מה גם שרכבי המבחן שלנו צוידו במנוע הטורבו הקטן אשר סורס מעט על ידי ה-CVT והשהיית הטורבו שלו הודגשה בגללו. עם תיבת הילוכים ידנית הוא היה מספק יותר כוח זמין ביחס למנוע ה-1.2ל' אשר יגיע אלינו.

מאחור מציעה הסוויפט חווית נסיעה סבירה למדי וחלל טוב לבוגר בגובה 180 מ'. רחשי גלגל נשמעים מהגלגל האחורי והמושב בסיסי אך סביר. בדיוק כמו המכונית.

סוזוקי סוויפט אמורה להגיע אלינו ביוני הקרוב ולהצטרף למשפחת הדגמים המתרחבת של סוזוקי. תג המחיר הסופי טרם נקבע אך הוא צפוי להיות בן חמש ספרות.הסוויפט החדשה ממשיכה ונותנת בדיוק את אותה נוסחה בטוחה-אך-אפורה של הסוויפט היוצאת. קנייה בטוחה למי שרוצה לצמצם סיכונים. למרות המאמצים של אנשי סוזוקי לתת לסוויפט מעט יותר שמחת חיים בעזרת צביעה דו-גונית, מנוע טורבו קטן וחזק, דינמיקת שלדה נכונה ואבזור רב, האפרוריות עדיין שם.

סוזוקי סוויפט

סוזוקי סוויפט

הכותב היה אורח סוזוקי בצרפת

מתחרות

סיאט איביזה

מעבר לפינה כבר נמצא הדור החדש של סיאט איביזה, שמציע עיצוב חדש וקרבי וניצב על פלטפורמה חדשה שתשרת גם את הדור הבא של פולו. בסיס הגלגלים צמח ב-9.5 סנטימטרים ל-2.56 מ', תא הנוסעים מרווח יותר משמעותית ותא המטען מכיל 355 ליטר. המנוע המרכזי יהיה 1 ליטר טורבו עם 115 כ"ס ותיבה כפולת מצמדים

טויוטה יאריס 2017

במחצית השנייה של השנה תנחת כאן הגרסה המשודרגת של טויוטה יאריס עם חזות יותר רעננה וספורטיבית ועיצוב פנים חדש. תא הנוסעים שופע מערכות בטיחות אקטיביות, אך והחידוש המרכזי הוא מנוע בנזין חדש בנפח 1.5 ליטר, שמחליף את ה-1.3 ליטר ומציע יותר מומנט לצד שיפור בצריכת הדלק

פורד פיאסטה 2017

פורד חוזרת השנה לפלח הסופר-מיני בארץ עם הדור החדש והמתקדם של הפיאסטה. זוהי מכונית גדולה וספורטיבית יותר מקודמתה, עם מרחב פנים מהגדולים בקבוצה. המכונית הושקה עם טכנולוגיות מתקדמות, כולל חנייה אוטומטית וחבילת בטיחות מוזנת חיישנים, והמנוע העיקרי בארץ יהיה 1 ליטר טורבו עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 6 מהירויות

עוד כתבות

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

ב-OECD מעריכים כי המלחמה תוביל לפגיעה בתוצר בישראל בהמשך השנה / צילום: ap, Ariel Schalit

ארגון ה-OECD: הצמיחה בישראל תרד, ענף הבנייה יתאושש באופן חלקי

בדוח שפרסם ה-OECD צוין כי המלחמה תפגע בתוצר של ישראל ב-2024 ● לצד זאת, להערכתם, קיים חשש כי רכיבי ההשקעות וענף הבנייה יתאוששו באופן חלקי בלבד ● בדוח מציינים לחיוב את העלאת המע"מ ל-18% ב-2025, ומעריכים כי האינפלציה בישראל תרד בהמשך השנה

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל