גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אישום: נחשד בהעלמת מס - ופרץ לרשות המסים לגנוב ראיות

חטא על פשע: בעל מוסך בפ"ת, שנחשד בהעלמת הכנסות במיליונים, פרץ למשרדי רשות המסים ולקח את 22 ארגזי חומרי החקירה בעניינו  

אורי לוי, בעל מוסך בפתח-תקווה ובעלים של מספר דירות מושכרות, נחשד בביצוע עבירות מס לאורך שנים, ובהן העלמת הכנסות משכירות ודיווחים כוזבים באשר להכנסות המוסך שבבעלותו.

ביולי 2016 פתח פקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים בחקירה נגד לוי. במסגרת החקירה זומן לוי למשרדי הרשות בחולון, נחקר באזהרה, צילם מסמכים מתיק החקירה נגדו ושוחרר לביתו.

יממה לאחר מכן, ביום שישי בשעות הערב, הוא חזר למשרדי הרשות. הוא לא זומן לחקירה. המשרדים היו סגורים. עובדי המשרד היו בבתיהם. וזו בדיוק השעה שהתאימה למזימתו של לוי: "העלמת" חומר החקירה נגדו.

לוי פער חור בקיר הגבס במבנה ופרץ פנימה אל החדר בו היו מונחים 22 ארגזים שהכילו את חומר החקירה בעניינו. במשך כ-4 שעות העביר לוי את הארגזים דרך החור שפער בקיר והבריח אותם מהמבנה.

ביום ראשון בבוקר הגיעו עובדי רשות המסים חולון למשרדם וגילו כי התבצעה פריצה, וכי 22 ארגזי החקירה בעניינו של לוי נעלמו. זהות הפורץ התגלתה בקלות יחסית, כאשר הוציאו החוקרים את סרטי הצילום ממצלמות האבטחה במשרד, שחשפו את הנחקר שפעל בדרך יצירתית ופלילית על-מנת להתחמק מאישומי מס. לוי לא לקח בחשבון שארבע שעות "העבודה" הקשה שלו במשרדי הרשות מתועדים.

גורל הארגזים של לוי נטל לא ידוע עד היום, אך גורלו של לוי וגורל החקירה נגדו ידועים גם ידועים. ,

נגד לוי הוגשו שני כתבי אישום - הראשון הוגש באוגוסט אשתקד, במסגרתו הואשם בפריצה למשרדי הרשות ושיבוש הליכי חקירה; והשני הוגש הבוקר (ה') ומייחס ללוי עבירות מס בהיקף של כ-2 מיליון שקל. הפריצה למשרדי הרשות וניסיונו הכושל להעלים את החקירה לא הועילו לו להתחמק מאישום המס. וכך, בעל המוסך הסתבך פעמיים.

דיווחים כוזבים

כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לבית משפט השלום בתל-אביב, מייחס ללוי עבירות של שימוש במירמה, ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס, מסירת אמרה או תרשומת כוזבות בדוח והשמטת הכנסה מתוך דוח.

לפי כתב האישום - שהוגש על-ידי עו"ד נתנאל חיים - בין השנים 2006-2012 דיווח לוי לרשויות המס דיווח כוזב בגין הכנסותיו, במטרה להתחמק מתשלום מס.

לפי האישום הראשון, בדצמבר 2012 הגיש לוי לפקיד השומה דיווח כוזב על נכסיו והתחייבויותיו, ביודעו כי מדובר בהצהרה כוזבת. לוי, נטען, זייף במזיד את נתוני יתרות סוף השנה בדפי הבנק שצורפו כנספחים להצהרת ההון, כך שהשמיט כ-457 אלף שקל מנכסיו. "כל זאת", נכתב באישום, "תוך שימוש במירמה, עורמה ותחבולה ובכוונה להתחמק ממס".

האישום השני מייחס ללוי השמטת הכנסות משכר דירה בהיקף של כ-2 מיליון שקל. לפי האישום, לוי היה הבעלים של מספר דירות מגורים, אותן השכיר, מבלי לדווח על הכנסותיו.

בין היתר מואשם לוי כי העלים הכנסות מדירה שהשכיר ברחוב סאלק ברמת-גן, אותה פיצל לשתי יחידות דיור, שכל אחת מהן הושכרה בנפרד החל מ-1995. לוי, נטען, הפיק הכנסות מדמי השכירות מדירה זו בסך של כ-326.5 אלף שקל; כן נטען כי לוי השכיר דירה ברחוב הרא"ה ברמת-גן החל מ-1985, ממנה הפיק כ-189 אלף שקל; גם ברחוב אלימלך ברמת-גן פיצל לוי, על-פי הנטען, דירה בבעלותו לשתי יחידות דיור, שכל אחת מהן הושכרה בנפרד, לכל המאוחר מ-1999, והפיק כ-281.8 אלף שקל הכנסות; וכך עשה לכאורה גם בדירה ברחוב קריניצי ברמת-גן - פיצל אותה לשתי יחידות דיור, שכל אחת מהן הושכרה בנפרד, לכל המאוחר מ-1993, וקיבל עבורה דמי שכירות בסך של כ-395.4 אלף שקל.

השמטת הכנסות משכירות

עוד על-פי האישום, לוי מתגורר עם משפחתו בבית נוסף בבעלותו, ברחוב אביבים ברמת-גן. נכס זה, נטען, כולל שתי יחידות דיור (המושכרות תחת כתובת אחרת ברחוב אבא הלל סילבר בעיר), שכל אחת מהן הושכרה בנפרד, לכל המאוחר מיולי 2006 ועד שנת 2016, ובגינן הפיק לוי הכנסות בסך שאינו פוחת מ-296.5 אלף שקל.

בנוסף, נטען באישום, לוי הפיק הכנסות מדמי שכירות בגין נכסים נוספים אשר אינם רשומים בבעלותו, ובין היתר השכיר 5 קרוואנים למגורים בקרית אריה בשנים 2003-2011. לפי האישום, בשנים 2006-2011 צמחה לנאשם הכנסה בגין השכרת הקרוואנים שאינה פחותה מסך של 216 אלף דולר; נכס נוסף שהשכיר לוי, אך אינו רשום על-שמו, הוא דירה ברחוב ז'בוטינסקי ברמת-גן שבבעלות הוריו, שממנה, נטען, הפיק הכנסות מדמי השכירות בסך של 267.6 אלף שקל.

לפי האישום, לוי היה חייב במס בגין הכנסותיו מדמי שכירות וכן היה חייב בהגשת דוחות לרשויות המס על הכנסתו זו. ואולם, נכתב באישום, "הנאשם הגיש דוחות שנתיים לפקיד השומה, ובהם דיווח כוזב בגין הכנסותיו מדמי השכירות. בעשותו כן, הנאשם השמיט הכנסות מהשכרת הנכסים בסכום שאינו פחות מסך של 1,945,295 שקל, בגינן היה חייב בדיווח".

עוד נכתב באישום כי "מעשיו של הנאשם, שתוארו בכתב אישום זה, נעשו במזיד ובאופן שיטתי לאורך 7 שנים, וכל מטרתם הפקת רווח כלכלי אסור. במעשיו מנע הנאשם דיווח תקין לרשויות המס והסב נזק לקופה הציבורית".

עוד כתבות

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

טהראן, אמצע חודש  אפריל / צילום: ap, Vahid Salemi

דיווח: ישראל חיסלה בתוך איראן איש משמרות המהפכה

כתב איראן אינטרנשיונל דיווח כי ישראל חיסלה קצין במשמרות המהפכה שהיה מעורב בניסיון פיגוע נגד יהודים בגרמניה ● בסוף דצמבר דווח כי מספר חשודים נעצרו בחשד לניסיון פיגוע בברלין

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; טסלה קופצת ביותר מ-15%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים