בימים שאחרי הטבח הכימי באידליב הכחישה רוסיה מעורבות כלשהי בהפצצה ואף גיבתה את הגרסה של משטר אסד לפיה הגז "סארין" היה שייך בכלל למורדים, אך ארה"ב מטילה בכך ספק והלילה (שבת) כלי תקשורת אמריקאים דיווחו כי היא בודקת חשד למעורבות רוסית בהפצצה.

לפי הדיווח ב-CNN, גורם ביטחוני בכיר בארה"ב אישר כי הפנטגון מחפש ראיות לכך שהממשל הרוסי ידע על התקיפה הכימית מבעוד מועד, ואולי אף השתתף בה באופן פעיל. כשדובר הקרמלין דמיטרי פסקוב נשאל לאחרונה אם רוסיה הייתה מעורבת בתקיפה הוא השיב בתמצית: "זה לא נכון".

לפי הדיווחים, ארה"ב בוחנת אם מטוס קרב רוסי הפציץ את בית החולים בח'אן שייחון שבו טופלו הפצועים מהתקיפה הכימית במטרה להשמיד ראיות. הגורם האמריקאי אמר כי בידי הממשל בארה"ב יש ראיות לפיהן מטוס רוסי טס מעל בית החולים באותה נקודת זמן. לדבריו, מדובר היה במל"ט אך בשל העובדה שהרוסים משתמשים במל"טים באזור באופן קבוע קשה לקבוע מה קרה בפועל.

מוקדם יותר אמש קיימה מועצת הביטחון של האו"ם דיון חירום בעקבות המתקפה הכימית ולאחר התגובה של ארצות-הברית על נמל התעופה הצבאי הסורי בחומס. בדיון הבהירה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי כי ארצה מוכנה לנקוט בצעדים נוספים נגד משטר אסד."ארצות-הברית מוכנה לעשות יותר", הדגישה ואף מתחה ביקורת על רוסיה בשל תמיכתה בנשיא אסד. "ברור מעבר לכל ספק שהמשטר הסורי השתמש בנשק כימי נגד אנשיו שלו במספר הזדמנויות רב".

אחרי המתקפה האמריקאית בארמון הנשיאות בדמשק פרסמו הצהרה לפיה הפעולה הייתה "צעד מטופש וחסר אחריות". עוד אמרו בארמונו של אסד כי "האגרסיביות של ארצות-הברית רק הגבירה את נחישותנו לתקוף את הטרוריסטים ולהעצים את הפעולות נגדם". גם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין התבטא בגנות התקיפה ואמר כי היא "צעד אגרסיבי המנוגד לדין הבינלאומי"