20 במארס הוא יום השמחה הבינלאומי. החל משנת 2012, בכדי לציין את היום המיוחד, מופק דוח בהשתתפות 155 מדינות מכל רחבי העולם, בו הן מציינות על-פי קטגוריות שונות את מידת השמחה שלהן.

בין 10 המדינות שהגיעו למקומות הראשונים בולטות 5 מדינות נורדיות, ביניהן שבדיה, שהגיעה למקום העשירי; פינלנד במקום החמישי; איסלנד במקום השלישי; דנמרק במקום השני; ולמקום הראשון - תוך שהיא דוחקת רק במעט את דנמרק שזכתה במקום הראשון בשנה החולפת - הגיעה נורבגיה.

ישראל, אגב, הגיעה אל המקום ה-11 המכובד.

הדוח מצליח לסתור אחת ולתמיד את הטענה כי לאקלים חם ולוויטמין D יש קשר לחיוך שמופיע על פניהם של התושבים - במקרה זה הנורבגים, כאמור. הקריטריונים האובייקטיבים למידת השמחה נגזרו מקטגוריות כגון איכות חיים, תנאים סוציאליים, תוצר גולמי לנפש, תוחלת חיים, מידת החופש, נדיבות ושחיתות שלטונית.

למי מכם שרוצה להעלות חיוך על פניו ולבקר במקום השמח בעולם, נספר כי נורבגיה היא לא רק שמחה אלא גם אחת המדינות היפות בעולם, לא מעט בזכות הפיורדים שלה שנחשבים לאחד היעדים הלא מקולקלים המועדפים ביותר על-ידי חובבי הטבע בעולם.

ה"לונלי פלאנט" הכתיר את השייט לאורך החוף המערבי הנורבגי כשיט היפה ביותר בעולם, ו"הדרך האטלנטית" - כך על-פי אתר "המטייל" - קיבלה גושפנקא עולמית כגולת הכותרת של הדרכים היפות ביותר בעולם. הדרך האטלנטית, שאורכה 8 ק"מ לאורך החוף המערבי של נורבגיה, מאופיינת בעיקוליה החדים, החודרים לתוך האוקיינוס האטלנטי, ומשולבים בה 8 גשרים. אורכו של הארוך ביותר הוא 262 מטר.

"הדרך האטלנטית" הוכרה כאטרקציה הכי יפה בין הדרכים היפות ביותר בעולם, ונבחרה במקום ראשון על-פי ה"גארדיאן" הבריטי, כשהיא מקדימה את דרך החוף הצפוני באירלנד, דרך ההימאליה בין מנאלי ו-לה בהודו ודרך הנהר גיב - כביש 99 באוסטרליה.

לאורכה של הדרך, אם ישחק לכם המזל, תוכלו לראות גם לווייתנים וכלבי ים.