עמותת צלול הגיבה לבית המשפט העליון על הודעות המדינה והתאחדות התעשיינים, שדרשו לאשר את בקשת חיפה כימיקלים להתיר הגעת אניית אמוניה ומילוי מחדש של מכל האמוניה בחיפה.

לפי עמותת צלול, קיים בישראל מלאי אמוניה שיספיק לכלל צורכי המשק ל-4.5 חודשים, אם ייאסר שימוש באמוניה על תעשיית הדשנים, והאמוניה תוקדש אך רק לצרכים חיוניים. 

בתשובתה כותבת עמותת צלול, באמצעות עורכי הדין חגי קלעי, אוהד רוזן וחיה ארז, כי יש לאסור על כניסת אניית אמוניה ומילוי מחדש של מכל האמוניה. לטענת צלול, חיפה כימיקלים והמדינה לא עמדו בנטל ההוכחה להוכיח את בטיחות הבאתה של אניית אמוניה נוספת ומילוי המכל.  

לפי עמותת צלול, הנטל למציאת חלופה לתעשיית הדשנים מוטל על חיפה כימיקלים - ולחברות הנפגעות עומדת ממילא הזכות לתבוע את החברה על נזקים שאולי ייגרמו להן. לכן, לפי עמותת צלול, יש לעצור את הזרמת האמוניה לתעשיית הדשנים ולהקצות אמוניה על-פי סדרי עדיפויות לאומיים, עד להשלמת הליך אישור חלופה של יבוא באמצעות איזוטנקים. 

עורכי הדין של עמותת צלול תוקפים את הודעת חיפה כימיקלים מהשבוע שעבר, לפיה אנייה ראשונה עם אמוניה תוכל להתייצב בישראל "מיד לאחר חג הפסח". לפי עמותת צלול, הודעה זו חשפה את "עזות-מצחה", "חוסר תום-ליבה הקיצוני" ו"נכונותה לנקוט בכל אמצעי להשגת מטרותיה" של חיפה כימיקלים. 

לדברי עמותת צלול, בעצם הבאת האנייה קיים סיכון לתושבי חיפה; סיכון נוסף לאסון קיים בתהליך מילוי המכל, וסיכון נוסף - בעצם היותו של המכל מלא במאות טונות של אמוניה. 

לתגובה המלאה של עמותת צלול - קובץ PDF