גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"תמיד הייתי מחובר לצד הנשי. שיחות גברים לא עניינו אותי"

הוא הנבל בסדרות הלהיט לילדים ולנוער, ומגלם דראג קווין בהצגה חדשה בהבימה, שאליו עבר אחרי 11 שנה בבית ליסין ■ מורדי גרשון בראיון חשוף

מורדי גרשון / צילום: כפיר זיו
מורדי גרשון / צילום: כפיר זיו

שבע בערב, בית קפה במרכז מסחרי בצפון תל-אביב, שקט של סוף היום. מורדי גרשון מגלגל סיגריה דקיקה ולוגם מההפוך. פתאום קורעת צרחה את הרוגע, "טדי, אפשר סלפי?", ומיד אחריה מופיעה בריצה קבוצת פרחי צופים בכיתה ד' עם סלולרים שלופים, נעמדת לידו בתור לתמונה. הסצנה הזאת חזרה על עצמה שוב ושוב, בכיכובם של ילדים מגילאי 15 ומטה במהלך השעה וחצי שישבתי מול "טדי שיינפלד", האיש הרע בסדרה "שכונה" שכתב גיורא חמיצר.

ההתרגשות המטורפת שגעשה סביבנו כל הזמן הזה, שהפכה אותי לשומרת ראש בעל כורחי, הבהירה שלא משנה כמה שנים אתה בתאטרון הרפרטוארי (18 במקרה של גרשון) וכמה תפקידים ראשיים גילמת (עכשיו הוא מככב ב"סיפור אהבה בשלושה פרקים" בהבימה) - ברגע שאתה מופיע בטלוויזיה, ועוד בשלוש סדרות להיט לילדים ולנוער כמו "החממה", "שכונה" ו"ראש גדול", נגזר עליך להתנהל מסלפי לסלפי בכל פעם שאתה יוצא לרחוב.

גרשון, חנון טוב לב ואנטי גיבור במשקפיו המרובעים, מגלה סבלנות מופלגת למעריצים ומתמסר. "יצא לי לגלם את הרע בכל הסדרות האלה", הוא אומר, "אני משחק מישהו נורא נחמד ונעים, שחושב שעכשיו צריך להרוג מישהו. איפה יוצא לך להרים טלפון ולומר, 'חסל אותו'".

- לפי ההיסטריה פה מסביב, הצלחת מעל למשוער.

"ביום הולדת של אשתי לפני שלוש שנים, הלכתי איתה לקניון לעשות סיבוב קניות. אני הכי אוהב את זה ותוך רגע הופך למעצב אופנה - תלבשי את זה, תוסיפי את זה. ואז שמתי לב שחבורה של ילדים עוקבת אחרינו. בהתחלה לא הבנתי מה קורה. אחר כך הצצתי בטלפון והבנתי שהחממה עלתה. גיורא העביר אותי לשכונה ואחר כך הגעתי לראש גדול, ובכולם אני הנבל".

 - בתאטרון אין את ההערצה הזאת.

"זה לא ככה, אבל אחרי כל-כך הרבה שנים, אנשים מזהים אותי. חבר אמר לי לא מזמן, ויש לי קמצוץ מבוכה שאני מספר לך את זה - 'מורדי, אתה יוצא דופן בעובדה שבנית את עצמך בהתמדה ועבודה קשה, ולא התחלת מעמדת סטאר'".

- ועכשיו אתה משחק דראג קווין ב"סיפור אהבה בשלושה פרקים". נהנה לשחק אישה?

"התפקיד הראשון שלי בשנה ג' בניסן נתיב, היה של קוקסינל. כחלק מהטוטאליות ישבתי אצל המורה לאיפור בבית ספר ובמשך 45 דקות היא תלשה לי את הגבות העבות שלי והשאירה קו דקיק. כשישבתי מול המראה, חבר עבר, הציץ בי, עצר, 'אה, עשית גבות, יפה. יכולת לעשות את זה עם איפור'. רק אז הבנתי שההצגה תרוץ שבע פעמים, אבל אני אצטרך לצאת לרחוב. לא אשכח את התגובה של שני האחים שלי, סבי ושמעון, הם בהו בי ושתקו. כמה שנים אחרי שסיימתי את הלימודים הם סיפרו לי שחשבו שאני לא סגור על עצמי מבחינה מינית, יצא להם אח אמן ואולי גם הומוסקסואל".

- אמנם סבי עו"ד ושמעון כדורגלן עבר, אבל שניהם שרו ושמעון גם כתב שני ספרים.

"ושניהם נורא גבריים ואני ממש לא. את יודעת, דטנר ואני שמנו את הקטע ההומוסקסואלי במחזה לגמרי בצד, כי אם היינו מחליפים את הגיבור באישה, זה לא היה משנה. ההומוסקסואליות היא לא האישיו".

- הנשיות כן?

"אצלי יש לנשים כבוד גדול. תמיד הייתי מחובר לצד הנשי שלי. שיחות גברים אף פעם לא עניינו אותי".

אבל עד שנכנסת לשירותים במתנ"ס ביפו ונקלעת לשיעור דרמה של שולה רווח, היית בכלל שחקן כדורגל.

"הייתי צעיר וכנראה שלא ממש בתוך זה, אם המשחק שאב אותי ככה. יש בי רכות והקשבה. כשאני מביים, אני אוהב לביים נשים ובקולנוע אני מת על תפקידים נשיים. יש משהו בניואנסים הנשיים שמקסים אותי. עיתונאית מ'רשת' ראיינה אותי ולפני שפתחה את המיקרופון שאלה, אתה נשוי? אתה הטרוסקסואל? עניתי, כן. אז אתה אוהב נשים? כן, את אשתי".

- קצת מעליב.

"ממש לא. נשים הן המין החזק, גברים זה פוזה, אנחנו ילדים אבודים שמחפשים הכוונה. בצבא שירתי ביחידה מובחרת, ותמיד הייתי הליצן ליד הקיבוצניקים המצ'ואיסטים. האיכויות האלה תורמות לי כאדם וכשחקן".

- גם המעבר מבית ליסין ל-הבימה כעת תורם לך כשחקן? זו הייתה המוטיבציה לעשות אותו?

"הייתי בבית ליסין 11 שנים בדיוק ואני יכול להגיד ששיחקתי בשלושת התיאטראות הגדולים".

- איך ציפי פינס קיבלה את ההחלטה שלך לעזוב? עם מיה דגן זה לא עבר בשקט.

"בית ליסין היה בית נפלא והדיאלוג עם ציפי היה מדהים. היו לה הביצים לקחת אותי אחרי תקופה לא פשוטה ולהגיד לי, אני אטפח אותך - ולעמוד בכל הבטחה. כשנכנסתי לקאמרי מיד אחרי הלימודים בניסן נתיב, הייתי נורא צעיר והתפטרתי כשהבנתי שלא אוכל להתקדם".

- בלי שהייתה לך אלטרנטיבה אחרת?

"ועם ילדה קטנה בבית. נבהלתי מהמחשבה שהתחילה לחלחל, שאני שחקן בינוני - ואז הלכתי. במשך שמונה חודשים קצת ביימתי וכתבתי ובעיקר הייתי על הקרשים. אשתי שתחיה, סלע יציב, עזרה לי. למדתי אז שהמקצוע הזה, שמלא תהפוכות, בא לכבות לך את החלומות ואת האש, והחלטתי שלא לתת לאף אחד לכבות אותה. אני זוכר שנפגשתי לקפה עם משה בקר (שחקן וזמר) ודיברתי איתו על זה, ואחרי יומיים הזמינו אותי לאודישן בבית ליסין".

- אם היה לך כל-כך טוב שם, למה עזבת?

"הציעו לי את התפקיד הראשי ב'סיפור אהבה', וחמש דקות אחרי הטלפון ממשה קפטן שהציע לי אותו, התקשרתי לציפי וסיפרתי לה. היא הייתה מעודכנת על הכול. היא אמרה שהיא מאוד אוהבת את המחזה ואין לה משהו כזה להציע לי ושחררה אותי בצורה הכי מדהימה שיש".

ובכל זאת, הפרידה לא פשוטה אחרי כל-כך הרבה זמן. ופתאום אתה שחקן התאטרון הלאומי.

"לגמרי. מנובמבר אני בהבימה ועדיין יש בי התרגשות של ילד בכל פעם שאני נכנס לשם".

- חתמת על חוזה קיבוצי?

"בבית ליסין הייתי עצמאי, ויש הקלה אמיתית שאני מקבל את הזכויות הסוציאליות. תוך שבוע כבר התאקלמתי, כי קבלת הפנים הייתה חמה. אני אף פעם לא מחכה שיעשו לי טוב. אני עושה לי טוב".

- אתה גם מביים לא מעט.

"ביימתי מהרגע שבו יצאתי מהסטודיו. השחקן הוא הכלי והבמאי מזיז את הכלים שיצר המחזאי. אני לא מהבמאים עם עיני רנטגן. יצא לי לעבוד עם מייקל אלפרדס שבא לעשות עם הקאמרי הפקה גרנדיוזית, עשה אודישנים להמון שחקנים ואני נבחרתי. הוא אף פעם לא צעק או נזף, אלא היה אומר: נחמד, בוא ננסה לשנות קצת".

- הגישה המכילה הזאת לחיים קשורה לסיינטולוגיה שבה אתה חבר?

"כן, זה תמיד שם. אני גם אודיטור, מדריך. הסיינטולוגיה נתנה לי כלים וידע על החיים שלא מצאתי בשום מקום אחר וכשקוראים לה כת, עושים לה עוול".

- גם לא ביהדות?

"לא, אבל היא לא סותרת את היהדות. יש סיינטולוגים נוצרים ומוסלמים. המקום שבו אני נמצא כאדם ובקריירה הוא בזכות הסיינטולוגיה. כשהייתי בתקופת השפל אחרי הקאמרי, אשתי אמרה לי, לך דבר עם מישהו, הפנתה אותי לאודיטור ומשם התחלתי להתרומם".

- לא ניכנס לזה עכשיו לעומק, כי אני חולקת על התפיסה האידיאלית של הסיינטולוגיה, אבל עכשיו זאת גם פרנסה?

"בהחלט, ואני גם מדריך שחקנים, שזו עוד הכנסה. אני אמור להתחיל לביים את 'סקס עם זרים' של המפיק תומר כהן שיעלה בבית אריאלה וקומדיה ביורם לוינשטיין".

- ומתי תביים ברפרטוארי?

"קפטן אמר לי, תביא משהו טוב ונלך על זה, אז אני מחפש. זאת המטרה הבאה. חוץ מזה, שמעון ואני עובדים על גרסה קולנועית לספרים שלו מעבר לים. הוא רוצה לעשות את זה בחו"ל ואני לגמרי איתו".

עוד כתבות

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בזכות תוצאות חזקות, אופטימיות לעתיד ומהלך תקדימי: זו המנצחת הגדולה עד כה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35