גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וואן טכנולוגיות במגעים לרכישת השליטה בטלדור

העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי דומה למחיר השוק של טלדור - 313 מיליון שקל ■ בשלב שני עשויה וואן לפנות בהצעת רכש למניות הציבור

חברת וואן טכנולוגיות  מנהלת מגעים לרכישת השליטה בחברת טלדור , במחיר הדומה לשווי השוק של טלדור, הנסחרת בשווי של 313 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע פועלת וואן טכנולוגיות לרכוש בשלב ראשון את מניות השליטה בטלדור, שמחזיקה חברת DBSI של ברק דותן ויוסי בן שלום, ובשלב שני היא עשויה לפנות בהצעת רכש למניות הציבור בטלדור, כדי להפוך את האחרונה לחברה פרטית. מוואן לא נמסרה תגובה לידיעה.

וואן, שבשליטת קבוצת מיחשוב ישיר של עדי אייל, נסחרת לפי שווי שוק של 950 מיליון שקל, ומנוהלת על-ידי שי אוזון. בשנים האחרונות החברה ביצעה כמה רכישות, רובן קטנות יחסית. לדוגמה, ב-2016 נרכשו דיקמנו לאבס ב-11 מיליון שקל וניביט תקשורת בעסקה של עד 15 מיליון שקל (חלק מהרכישות שוואן מבצעת הן רכישת החזקות בחברות ולא רכישה של מלוא החברות). בשנים קודמות נרכשה החברה לאוטומציה, המספקת שירותים לרשויות מקומיות, וחברת Balink מתחום השירותים העסקיים לענן.

בדוח השנתי האחרון שפרסמה החברה היא התייחסה למגמת המיזוגים והרכישות בשוק ה-IT, וציינה כי "קיימת מגמה כלל-עולמית בשוק טכנולוגיות המידע של מיזוגים ורכישות. הדבר בא לידי ביטוי ברכישתן של חברות מחשוב ותוכנה קטנות על-ידי חברות גדולות. מגמה זו קיימת גם בישראל... החברה רואה את אחד מאופקי הצמיחה שלה באמצעות ביצוע רכישות ו/או מיזוגים עם חברות תוכנה אחרות".

עוד נכתב כי "התפתחויות הטכנולוגיות בתחום מערכות המידע מצריכות מהחברה להגיב מהר לצורכי השוק, על-ידי מיזוגים ורכישות של פעילויות קיימות בעלות ניסיון וידע בתחומים שבהם החברה לא עוסקת. בשנים האחרונות גיבשה החברה מדיניות של רכישות ומיזוגים והרחיבה באופן משמעותי את סל הפתרונות שלה". בשנים האחרונות בוצעו לא מעט עסקאות בתחום בישראל, שהבולטת ביניהן הייתה רכישת נס ישראל על-ידי חילן תמורת 42 מיליון דולר.

טלדור: זינוק של 500% מ-2014

בשוק שירותי המחשוב בישראל יש כמה חברות בולטות שנסחרות בבורסה, מלבד וואן וטלדור, ובהן מטריקס (שווי שוק של 2 מיליארד שקל), חילן (1.4 מיליארד שקל), מלם תים (860 מיליון שקל) ואמת מחשוב (640 מיליון שקל), כל אחת מהן מספקת שירותים מגוונים בתחומים שונים.

טלדור, יעד הרכישה הנוכחי של וואן, הייתה לפני שלוש שנים בעיצומו של משבר חריף, שנבע משערורייה חשבונאית שהתגלתה בחברה. טלדור גילתה בתחילת 2014 אי-התאמות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בדוחותיה, ונאלצה למחוק כ-30% מההון העצמי שלה; באותה תקופה פוטרו בכירים בחטיבת השירותים המנוהלים של טלדור, והחברה התמודדה עם הליכים משפטיים מצד בעלי מניות (הליך שהסתיים לבסוף בפשרה). לכל זה הייתה כמובן השפעה גם על מחיר המניה, שאיבדה כמעט חצי מערכה בחודשים שלאחר מכן.

נכון להיום נראה שהמשבר הוא היסטוריה עבור טלדור, והמניה זינקה מאז השפל של סוף 2014 ביותר מ-500%. בעלת השליטה בטלדור, חברת DBSI, ניצלה את הזינוקים במניה כבר בתחילת 2016, ומכרה למוסדיים כ-18% ממניות טלדור תמורת 46.6 מיליון שקל, לפי מחיר של 23.3 שקל למניה. כיום המחיר גבוה ב-22%, ועומד על כ-28.5 שקל למניה.

DBSI, חברת ההשקעות הפרטית של דותן ובן שלום, מחזיקה היום ב-45.4% מטלדור. בעלי מניות בולטים נוספים בטלדור הם ילין לפידות (13.6%), פסגות (10.1%) ומור קרנות נאמנות (5.2%).

טלדור מנוהלת על-ידי נתי אברהמי, שהגיע לחברה לפני כשנה וחצי והחליף בתפקיד המנכ"ל את אריה רימיני. אברהמי כיהן קודם כמנכ"ל קבוצת יעל, חברה פרטית מתחום שירותי המחשוב. יו"ר טלדור הוא ברק דותן מ-DBSI. החברה מעסיקה 2,200 עובדים.

טלדור פועלת בשני מגזרים עסקיים. הראשון הוא תחום המערכות, הכולל מתן שירותי תוכנה ופתרונות IT לארגונים, באמצעות פרויקטים הכוללים ייעוץ, אינטגרציה ו-BPO, מיקור-חוץ תפעולי - תחום שבמסגרתו טלדור מספקת שירותים לאו דווקא בתחום המחשוב, לדוגמה, ניהול וארגון של בחינות הבגרות האקסטרניות עבור משרד החינוך. במגזר המערכות, אחד הפרויקטים הבולטים של טלדור כלל את התכנון, ההקמה, התפעול וההחזקה של מערכת התקשוב בפרויקט מרכז ההדרכה הארצי של משטרת ישראל בבית שמש.

התחום השני הוא תקשורת ותשתיות, והוא כולל אספקת פתרונות אבטחת מידע וסייבר, וירטואליזציה, אינטגרציה ועוד. במסגרת זאת טלדור מוכרת פתרונות שלה המשולבים עם חומרה של חברות ציוד תקשורת גדולות. במגזר המערכות, רוב לקוחות החברה הם גופים ציבוריים, ובמגזר התקשורת והתשתיות חלק ניכר מהלקוחות הם גופים ציבוריים ופיננסיים.

ב-2016 הסתכמו הכנסות טלדור ב-808 מיליון שקל, עלייה של כ-1% לעומת 2015. במגזר המערכות נרשמה ירידה של 4% בהכנסות, בעוד שבמגזר התשתיות ההכנסות עלו ב-5.6%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-6% בשנה הקודמת ל-25.6 מיליון שקל, על רקע עלייה במיסים ששילמה החברה.

לעומתה פועלת וואן טכנולוגיות בארבעה מגזרי פעילות. היא מספקת פתרונות ושירותי תוכנה; פתרונות תשתיות ומחשוב; אספקת שירותים מנוהלים בתחום המחשוב לארגונים, כולל הפעלת מרכזי תמיכה טכנולוגיים; וכן משווקת מוצרי תשתית לשוק הסלולר. החברה מעסיקה 3,074 עובדים והיא סיימה את 2016 עם צמיחה של 3.1% בהכנסות לרמה של 1.3 מיליארד שקל, ועם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 66.4 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת 2015. בסוף 2016 היו לחברה מזומנים בהיקף של כ-128 מיליון שקל.

רשימה ארוכה של אקזיטים מוצלחים

DBSI, בעלת השליטה בטלדור, היא חברת השקעות פרטית שהוקמה ב-2002 על-ידי ברק דותן, בנו של בועז דותן, אחר ממייסדי ענקית התוכנה אמדוקס, ויוסי בן שלום, לשעבר סמנכ"ל הכספים של קונצרן כור. את השליטה בטלדור היא רכשה ב-2003 לפי שווי חברה של 82 מיליון שקל בלבד, מידי פולאר תקשורת, אז בשליטת קבוצת שרם-פודים-קלנר, ומידי דוד קוליץ.

המימוש הצפוי, המשקף תשואה של מאות אחוזים על ההשקעה, מצטרף לרשימה הולכת ומתארכת של אקזיטים מוצלחים, לאחר שלרוב החברה נשארת בחברות שבהן השקיעה במשך שנים ארוכות. "מנטליות של לקנות ולבנות", הגדיר זאת בן שלום בראיון ל"גלובס" ב-2014.

לפני כחודשיים ניצלה DBSI את העלייה החדה במחיר מניות חברת כוח האדם דנאל, ומכרה בעסקה מחוץ לבורסה 16% ממניותיה לבתי ההשקעות אלטשולר שחם וילין לפידות, תמורת 115.5 מיליון שקל. עסקה זאת הצטרפה למכירות קודמת שביצעה DBSI, של מניות דנאל, תוך שגם כאן היא רושמת תשואה של מאות אחוזים על ההשקעה שבוצעה ביוני 2011 (בסך הכול ביצעה DBSI בדנאל מימושים בהיקף מצטבר של כ-250 מיליון שקל בשנים האחרונות).

מלבד דנאל, האקזיט המשמעותי ביותר שביצעה DBSI היה בחברת סימטרון, שמפתחת תוכנות לעיצוב מוצרים: ב-2013 מכרה את החזקתה בחברה (46%) ביותר מ-30 מיליון דולר, 11 שנים לאחר שנכנסה לחברה בהשקעה של 4.5 מיליון דולר בלבד. נוסף על כך, ביצעה החברה לאחרונה מספר מימושים חלקיים מוצלחים בחברות הפורטפוליו שלה - טלדור, כפרית וראדא.

טלדור

עיסוק: אספקת שירותי תקשורת ותשתיות, שירותי תוכנה ומיקור חוץ תפעולי

מיקום: חולון

שווי שוק: 313 מיליון שקל

מספר עובדים: 2,200

מנכ"ל: נתי אברהמי

הכנסות 2016: 808 מיליון שקל

רווח נקי 2016: 25.6 מיליון שקל

בעלת שליטה: DBSI (45.4%)

וואן טכנולוגיות

עיסוק: אספקת שירותי תוכנה, תשתיות ומחשוב ושירותים מנוהלים

מיקום: ראש העין

שווי שוק: 950 מיליון שקל

מספר עובדים: 3,074

מנכ"ל: שי אוזון

הכנסות 2016: 1.3 מיליארד שקל

רווח נקי 2016: 66.4 מיליון שק

בעלת שליטה: מיחשוב ישיר (45.4%)

עוד כתבות

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה האחד מגיע משוק התקשורת, השני בנקאי ותיק ושניהם יעמדו בראש אפליקציות תשלום מובילות ● איך עמית דדוש ואריק פרישמן ישפיעו על התשלום הדיגיטלי?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלה נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם