גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבנקים הפנימו לקחי משבר 2008? ראיון עם מנכ"ל ברקליס

ברקזיט? "יהיו לו השלכות כלכליות, אבל אף פעם לא נראה אותן" ■ האם הבנקים הפנימו את לקחי משבר 2008? ראיון עם ג'ס סטאליי, מנכ"ל ברקליס העולמי

ג'ס סטאליי / צילום: יונתן בלום
ג'ס סטאליי / צילום: יונתן בלום

ג'ס סטאליי, מנכ"ל ברקליס העולמי, אינו חושש לביזנס של הבנק שלו. אנחנו נפגשים כמה ימים לפני שראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה על הקדמת הבחירות על רקע הברקזיט, ואף שברקליס - מן הבנקים הגדולים בעולם, הנסחר לפי שווי של קרוב ל-47 מיליארד דולר - הוא במקור בנק אנגלי שמטהו יושב בלונדון, סטאליי, כדרכו של בנקאי ממולח, מסרב לצאת מגדרו.

"לונדון היא כרגע המרכז הפיננסי של אירופה, ואני חושב שהיא תישאר כזו", הוא אומר בראיון ל-G, בעת ביקורו בישראל. "יהיו כמה התאמות, אבל כיוון שאנחנו שחקן כל-כך מרכזי במערכת התשלומים במדינה, אנחנו נחשפים למידע הכלכלי בזמן אמת, ויכולים לאשר את העובדה שכלכלת בריטניה ממשיכה להיות חזקה גם אחרי ההצבעה על הברקזיט".

- בכל זאת, לא מדובר ב"עוד אירוע".

"הברקזיט הוא בבירור אירוע פוליטי משמעותי, אבל מה יהיו ההשלכות הכלכליות שלו, זוהי שאלה פתוחה. מאוד יכול להיות שהכלכלה האנגלית תצמח פחות מהר, אבל השינוי יתבטא בעשיריות אחוז בשנה, כך שיהיו לו השלכות כלכליות, אבל אף פעם לא נראה אותן, והן אף פעם לא יהפכו לכותרת".

- ההפרדה עוד לא החלה ואולי בטווח הארוך היא כן תשפיע?

"יש הרבה אי ודאויות, ובוודאי יהיו הרבה חילופי האשמות פוליטיות, אבל יש הרבה יתרונות הדדיים במערכת היחסים הכלכלית בין בריטניה לאירופה, והם אלה שיקבעו בסופו של דבר. מה שחשוב - ובשונה מארצות-הברית למשל - הוא שהממשלה של תרזה מיי מאוד ממוקדת בסחר חופשי ומחויבת לו, ומאוד רוצה לשמר את השותפות הכלכלית עם אירופה. בארצות-הברית, לעומת זאת, הממשל של טראמפ אומר, כל עסקת סחר צריכה קודם כול להיטיב איתנו".

- אז בוא נדבר על ארצות-הברית. איך תיראה הכלכלה שם בעידן טראמפ?

"הכלכלה האמריקאית פורחת עכשיו, ואני חושב שהממשל של טראמפ ממוקד בתמרוץ פיסקלי של הכלכלה, בין אם באמצעות מסים נמוכים יותר ובין אם באמצעות הוצאות ממשלה על תשתית - כך שהצירוף בין השניים יניע את הכלכלה אפילו יותר מהר מאשר היא נעה כרגע. מצד שני, הסיכון הוא שהבנק הפדרלי גם יעלה את שיעורי הריבית מהר יותר. כך שלדעתי, נראה בשנים הקרובות נורמליזציה של המדיניות המוניטרית של ארצות-הברית לצד כלכלה אמריקאית יציבה וחזקה".

- טראמפ מוביל גם, לפחות על-פי ההצהרות, מדיניות של העלאת מכסים כדי להגן על הכלכלה הביתית. האם הוא אכן יעשה זאת, ומה יהיו התוצאות?

"ברור ללא צל של ספק שהוא יפעל להחזרת ייצור לארצות-הברית. לדעתי, הוא ינהל משא ומתן חדש על נפטא (הסכם הסחר החופשי של מדינות צפון אמריקה), ונראה שהוא מסרב לנהל משא ומתן על הסכם הסחר הפאסיפי (שהיה אמור להיחתם בין 11 מדינות השוכנות לחופי האוקיינוס השקט). כל זה קורה כי הנשיא טראמפ הבין נכונה שסחר חופשי לחלוטין יצר הרבה אתגרי תעסוקה בארצות-הברית, וזכה להרבה תמיכה פוליטית כשאמר ש'אנחנו חייבים לאמץ גישה אחרת לסחר חופשי'.

"בהקשר זה, צריך לזכור את ההיסטוריה: ארצות-הברית עשתה משהו שמעט מאוד ארצות עשו בהיסטוריה של העולם. כיוון שהיא הבינה שהעולם מוכה טראומה בעקבות מלחמת העולם השנייה, היא החליטה לתרום מכוחה ומחוזקה הכלכלי לטובת העולם, כדי לייצר יציבות גיאופוליטית - תוך שהיא עצמה משלמת על כך מחיר. אתם אמנם חיים בשכונה קשוחה כאן במזרח התיכון, אבל במרבית העולם, ארצות-הברית הגיעה להישג עצום בתחום היציבות והשקט".

- אז אתה בעצם אומר, שהגיע הזמן ל"אמריקה תחילה"?

"מציאות פוליטית היא ככל הנראה מטוטלת, והיה פרק זמן מאוד ארוך שבו היא נטתה לצד אחד. אז לגרום למטוטלת הזאת לנוע קצת חזרה, לעבר שימור מקומות עבודה אמריקאים, הוא צעד שיש בו הרבה היגיון".

- דבר נוסף שטראמפ מדבר עליו הוא הקלת הרגולציה שהוטלה על הבנקים לאחר המשבר של 2008. אתה חושב שאתם, כלומר הבנקים, למדתם את הלקח מהקטסטרופה ההיא?

"את הרגולציה שקיבלנו - היינו צריכים לקבל. הבנקים החזיקו הון עצמי נמוך להחריד יחסית לסיכון, ולא הייתה להם מספיק נזילות. מצד שני, יש כמה אספקטים בנוגע לכמות ההון שבנק חייב להחזיק וההגדרה מהו נכס נושא סיכון שמחייב החזקת הון כנגדו, שאולי בהם הלכו רחוק מדי.

"אסור כמובן לשוב לעולם למקום שבו היינו ב-2008-2007, אבל אפשר קצת להקל. הרי בשנתיים וחצי האחרונות ראינו שלושה משברים: התמוטטות האג"ח הממשלתי האמריקאי באוקטובר 2014, הסרת תקרת השער של הפרנק השוויצרי (שגרמה לטלטלה קשה בשוק המט"ח), והמשבר של השנה האחרונה בשער החליפין פאונד-דולר, שקרה באסיה בן-לילה. יש הטוענים שהמשברים הללו נובעים מכך שהבנקים (בשל המגבלות האמורות) הוציאו יותר מדי כסף מהמסחר בשווקים הנזילים הללו.

"אז הבנקים, שהיו בליבת המשבר של 2008, היו צריכים לעבור רפורמה ברגולציה, ורובה הפכה את הבנקים להרבה יותר בטוחים ואת הכלכלה לטובה יותר. אבל אין זה אומר שאי אפשר קצת לכוונן ולהזיז מעט את החוגה, לכיוון המקל".

- יש הטוענים שהגלובליזציה "צועדת אחורה" ומצטמצמת. אתה מסכים לטענה הזו?

"כאשר הכלכלה הגדולה בעולם רוצה לדון מחדש בכל הסכמי הסחר, זה עומד להפעיל לחץ על הגלובליזציה. ואני לא חושב שהמגמה לשקול מחדש את הסחר החופשי מוגבלת לטראמפ, אלא יש קונצנזוס יותר רחב בין המדינות בנוגע לכך. אבל יש עוד תופעה שמשפיעה על הגלובליזציה, והיא מעניינת בהקשר של ישראל: הטכנולוגיה משנה את מרכיב העבודה במחיר הייצור, וזו אחת התופעות המשמעותיות ביותר שאנחנו עדים להן.

"לו רצית לפתוח חברה חדשה לייצור מכוניות לפני עשר שנים, כל היועצים היו שולחים אותך לברזיל, להודו, לסין ולמקסיקו, בשל עלות הייצור הנמוכה יחסית שם. בחלומות הכי פרועים שלך לא היית מדמיינת יועצים שימליצו לך לבדוק את ישראל ואת סן פרנסיסקו. ואף על פי כן, טסלה בונים את המכוניות שלהם בסן פרנסיסקו. כי אם בעבר, מחיר העבודה היה החלק המרכזי בערך המכונית, היום זוהי החדשנות ההנדסית שעושה זאת. לכך מצטרף גם כל מה שישראל עושה, למשל, בתחום פיתוח המכוניות ללא נהג".

"משהו הולך כאן היטב"

סטאליי, שהגיע לביקור בשלוחה הישראלית של ברקליס, בניהולו של לן רוזן, לא מסתיר את התפעלותו מהנעשה סביב. "באתי לתל-אביב לפני 20 שנה, וזו נראית היום כמו עיר אחרת לגמרי", הוא אומר. "כנראה שמשהו הולך כאן היטב. אני חושב שהיצירתיות והחדשנות בהחלט עזרו לישראלים, אם בתחום השירותים וההייטק, ואם בפיתוח המשאב של גז טבעי. עסקים חזקים מייצרים עסקים חזקים נוספים וישראל עומדת להיות מדינה שמדגימה את הכוח החיובי של הטכנולוגיה".

ברקליס היא מהשחקנים המשמעותיים ביותר בשוק ההון הישראלי, והנה רשימה חלקית לעסקאות בפרופיל גבוה שבהן נטל חלק הבנק: רכישת אקטיביס על-ידי טבע (40.5 מיליארד דולר); הנפקת אג"ח באירופה של מדינת ישראל בהיקף של 2.25 מיליארד אירו; רכישת איזי-צ'יפ על-ידי מלאנוקס תמורת 811 מיליון דולר; הנפקת חברת הנדל"ן הישראלית ADO בגרמניה בהיקף של 415 מליון אירו; הנפקות סייברארק בהיקף מצטבר של כ-700 מיליון דולר; רכישת אלון US על-ידי דלק US ב-572 מיליון דולר; הנפקות מובילאיי בהיקף מצטבר של 1.8 מיליארד דולר; הנפקות קורנית דיגיטל בהיקף מצטבר של 220 מיליון דולר; וגם ייעוץ לסינרון, שממש בשבוע שעבר הוכרזה מכירתה לקרן אייפקס בכ-400 מיליון דולר.

ב-2011 פתח ברקליס מרכז מחקר ופיתוח במסגרת תוכנית המרכזים הפיננסיים של המדען הראשי, לעידוד תעשיית הפינטק הישראלית, ולפני כשנה, באפריל 2016, פתח הבנק את rise - מרכז חדשנות משלו עם מאיץ לחברות צעירות, שבו שוקדות החברות על פתרונות שישולבו בבנק.

- אתם תומכים באימוץ טכנולוגיות פיננסיות ובסטארט-אפים. האם זה מתוך חשש שעדיף לאמץ את הפינטק מאשר להיות מנוצח על-ידו?

"הטכנולוגיה משנה את הבנקאות בצורה דרמטית. יש לנו בברקליס עכשיו 6 מיליון איש בבריטניה, שמנהלים את חשבון הבנק שלהם רק דרך הסמארטפון. אני מאוד אוהב את החדשנות שאני רואה בברקליס, אבל אני לא חושב שחברות של טכנולוגיה פיננסית קטנה עתידות לאתגר אותנו.

"קחי לדוגמה חברת פינטק שיש לה פלטפורמה לקיום מערכת תשלומים, ומסיבה כלשהי היא מושבתת - באג בתוכנה או תקלה אחרת. לא נעים, אבל לא גורם נזק אדיר. לעומת זאת, דרך מערכות התשלום של ברקליס עוברים מדי יום 30% מהתל"ג של בריטניה, והשבתה של כמה שעות מסוכנת לכלכלה הבריטית והגלובלית.

"תאגידים גדולים כמו מיקרוסופט או ברקליס צריכים חוסן ויציבות, שהם קריטיים לכלכלה ויקרים מאוד לתחזוקה, ובטח לבנייה מהיסוד. כך שאני לא מודאג מכך שטכנולוגיות חדשות יפגעו בברקליס".

עוד כתבות

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

בלבנון מדווחים על עשרות מטרות שהותקפו בבת-אחת בדרום המדינה

פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף • צה"ל: סוכל פיגוע ליד חברון, מחבלת חוסלה אחרי שהסתערה עם סכין לעבר כוח • פגיעה ישירה בלול במרגליות; חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • תיעוד מהתקיפה הלילית בלבנון: מחבל ירד מאופנוע, נכנס למבנה וחוסל מהאוויר • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • עדכונים שוטפים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

העליות בבורסה מתמתנות; מדד הבנקים יורד ב-1%

ההתפתחות הבטחונית בצפון מעיקה על הבורסה ●  השקל שהתחזק הבוקר, נחלש עתה ונסחר ב-3.766 שקלים ● אלארום מזנקת ב-20%, נובה ב-4% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צונחת ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות" ● היום ומחר המסחר יינעל ב-14:30

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות