כשבועיים לאחר הדיון הסוער בוועדה לביקורת המדינה בו התעמת עם הורים שכולים, יו"ר הקואליציה דוד ביטן סופג היום (שישי) ביקורת קשה במהלך סיור בשוק ברמלה. "אתה בושה וסמרטוט", אמר אדם שהזדהה כמצביע ליכוד. "לך תבקש סליחה מהחיילים".

ח"כ ביטן הגיע לסיור ברמלה כדי להביע תמיכה באחד מהמועמדים לראשות העיר. בשלב מסוים, בזמן שלחץ ידיים לרוכלים, נשמעו לפתע קריאות גנאי לעברו מצד ההמון. "תתבייש לך", קראו.

לאחר מכן, נשמע בתיעוד אדם שהזדהה כמצביע ליכוד ותיק, שגידף את יו"ר הקואליציה בשל התבטאויותיו במהלך הישיבה. "אתה בושה לליכוד ובושה למדינה", אמר לו האיש. "לך לבית העלמין הצבאי, הוא לא רחוק מפה ותבקש סליחה".

בתיעוד נראה כי ביטן מנסה להמשיך בסיור, אולם האיש לא חדל מקריאות הגנאי. "תבקש סליחה מהחיילים, ביטן", הוסיף. "אתה סמרטוט, יא אפס".

ביטן לאב השכול: "אתה שקרן"

הדיון בוועדה לביקורת המדינה בנוגע למבצע צוק איתן הפך במהרה לזירת התגוששות בין המשפחות השכולות ליו"ר הקואליציה ביטן ולח"כ מיקי זוהר. בדיון, התפרץ האב השכול אילן שגיא לעבר ביטן וזוהר, שהעירו על סוגיית ההדלפות מהקבינט במהלך המבצע. "שבו בשקט, איפה הייתם במלחמה?", הטיח לעברם שגיא. בהמשך תקף שוב שגיא את ביטן, לאחר שסיפר כי חבר הכנסת דחה את מחאתו על מחדלי צוק איתן.

לפני ארבעה חודשים, ליד משרדי ראש הממשלה, בקיץ חם, עמדתי עם שלט שאומר - 'אדוני ראש הממשלה, תחקור את מחדלי צוק איתן'", סיפר האב. "הגיע החכם הגדול הזה (ביטן), שמדבר הכי הרבה, ואומר לי 'לך לא יעזור כלום. אתה אמרת את זה!". ביטן השיב בחריפות לאב השכול: "אתה שקרן! מעולם לא דיברתי איתך. תפסיק לנצל את זה כדי לשקר פה". לאחר הדיון, על אף חילופי הדברים הקשים, תועדו השניים כשהם מחבקים זה את זה.