נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ציין אתמול מלאת 100 ימים לממשלו בעצרת אוהדים בפילדלפיה, שבה מתח ביקורת קטלנית על אמצעי התקשורת בארה"ב. הוא דיבר כמה שעות לפני ארוחת הערב המסורתית של כתבי הבית הלבן, שאותה החליט להחרים, אולי בגלל העובדה שבאירוע הופיע, בפעם הראשונה, סטנדאפיסט מוסלמי. כפי שהיה אפשר לצפות, הסטנדאפיסט צלב את הנשיא ללא רחמים וציין בסוף ההופעה: "רק באמריקה זה יכול לקרות".

כמו בנאומים קודמים לפני אוהדים שרופים, זרק טראמפ למאזיניו נתחי "בשר אדום", משפטים ששיחקו על ההטיה שלהם נגד האליטות של החופים במזרח ובמערב, ובראשן המדיה והוליווד. הוא התמקד באויבים ותיקים, "ניו-יורק טיימס" ה"כושל", CNN ה"דפוקה" ו-MSNBC, ערוץ החדשות הליברלי, שאותו האשים טראמפ ב"היעדר יושרה והעדר יכולת". "הקדימויות שלהם אינן הקדימויות שלי ולא הקדימויות שלכם", אמר הנשיא, שנשמע כאילו הוא רץ לנשיאות. "אם תפקיד המדיה הוא לפעול ביושר ולדווח את האמת, אזי המדיה ראויה לציון נכשל בגדול... כל העיתונאים האלה הם אנשים מאוד בלתי ישרים".

הקהל אהב זאת, ובמיוחד את הגידופים נגד CNN. רבים השמיעו קריאות בוז כשהוזכר שם הערוץ. אחרים השמיעו קריאות גנאי נגד העיתונאים שסיקרו את האירוע ושהיו מרוכזים במכלאת הכתבים, כמו בעיצומו של הקמפיין בשנה שעברה.

את עיקר ביקורתו שמר טראמפ ל"ניו-יורק טיימס", אף על-פי שהוא מעניק לו מדי פעם ראיונות. הוא כיוון חיצי ביקורת לטעם הארכיטקטוני של הנהלת העיתון, שעזבה את "קתדרלת העיתונות" - הבניין הישן של ה"טיימס" ליד טיימס סקווייר - ועברה ל"בניין משרדים מכוער מאוד במיקום מחורבן". בדיווחו על הופעת טראמפ דיווח העיתון כי את הבניין החדש תכנן הארכיטקט הנודע רנזו פיאנו, וכי הבניין שוכן מול תחנת האוטובוסים המרכזית של מנהטן.

"ה'טיימס' סיקר את מסע הבחירות באופן כל-כך גרוע, עד שהעורכים חשו שהם חייבים להתנצל, מפני שהתחזיות שלהן היו גרועות כל-כך", אמר טראמפ. מערכת העיתון ציינה בדיווח כי העיתון מעולם לא התנצל על הסיקור שלו.

טראמפ סקר אחד לאחד את מה שהוא הגדיר כהישגי ממשלו ב-100 הימים שחלפו, אבל במקום לחגוג את ההישגים, הנאום היה ספוג מרירות וטינה כלפי "הממסד הוושינגטוני המושחת", אולי רמז למחוקקים הדמוקרטים שלא איפשרו לו - ולרפובליקאים - לכלול סעיף מימון לחומה שהוא מבקש להקים לאורך הגבול עם מקסיקו.

בציוץ לפני העצרת טען טראמפ כי "הפייק מדיה" של הזרם המרכזי "מסרבת לפרט את רשימת ההישגים הארוכה שלנו, לרבות 28 חתימות על חוקים חדשים, גבולות חזקים ואופטימיזם".

ובמאמץ להצדיק את החלטתו להפסיק את הקמפיין שלו נגד מניפולציות המטבע של סין, אמר טראמפ: "אינני חושב שעתה הוא הזמן המתאים להאשים את סין במניפולציה של מטבעות, מפני שנשיא סין, שי ג'ינפינג, משתף פעולה עם ארה"ב במאמצים לרסן את קוריאה הצפונית".

אולם הדיווחים על עצרת טראמפ נעלמו לאחר שערוצי החדשות ששימשו מטרה לחיצי הביקורת של טראמפ - CNN ו-MSNBC - החלו להעביר בשידור ישיר את המונולוג של הסטנדפיסט חסאן מינהאג', מוסלמי אמריקאי ממוצא הודי, בארוחת הערב של כתבי הבית הלבן. מינהאג', שידוע בהופעותיו ב"דיילי שו", שיגר את חיציו לעבר טראמפ, סטיב בנון, שון ספייסר וגם לעבר רבים מאמצעי התקשורת הגדולים.

הנה כמה פנינים: "מנהיג ארה"ב אינו נמצא פה, וזאת מפני שהוא חי במוסקבה, וזו טיסה ארוכה מאוד לכאן".

או: "תנו לטראמפ לשחק גולף. ככל שנסיח את דעתו זמן רב יותר, לא תהיה מלחמה עם קוריאה הצפונית".

ועל דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אמר: "ברירת המחדל שלו, כאשר שואלים אותו שאלה קשה, היא להכחיש את השואה".

את "האסטרטג" הראשי" בבית הלבן, סטיב בנון, הוא עקץ ללא רחמים, כאשר חזר כמה פעמים על המשפט "אני לא רואה את בנון כאן" באנגלית, וזה נשמע כמו "בנון נאצי" - not see Bannon.

ובהמשך: "אני מרגיש כאילו אני מופיע ב'משחקי הרעב', ואם זה לא ילך טוב, סטיב בנון יאכל אותי".

הוא סיים את דבריו בנימה רצינית יותר: רק בדמוקרטיה כמו בארה"ב יכול קומיקאי מוסלמי להופיע לפני כתבי הבית הלבן ולעשות צחוק מהנשיא. "אפילו הנשיא אינו חסין מפני התיקון הראשון לחוקה (שמקבע את חירות ההבעה). אבל הנשיא בחר לא להופיע, מפני שהחירות הזו לא מעניינת אותו. האיש שמצייץ כל מה שנכנס לו לראש, מסרב להכיר בקיומו של התיקון לחוקה שמתיר לו לעשות זאת... אני גאה בכך שכולנו כאן מכבדים את הזכות הזו, גם אם האיש בבית הלבן לעולם לא יכבד אותה".