על רקע מתקפת הסייבר העולמית וחסרת התקדים בהיקפה, פרסמה הערב (שבת) הרשות הלאומית להגנת הסייבר הנחיות מיוחדות לציבור הרחב במטרה להעלות את רמת ההגנה במחשבים מפני תוכנות זדוניות.

ההנחיות הן: לבצע גיבוי למידע בעותק נפרד ומבודד ממערך הגיבויים הקיים; להתקין את כל עדכוני מערכת ההפעלה של חברת מיקרוסופט, לרבות עדכוני אבטחה למערכת ההפעלה XP שעבורה החברה הוציאה עדכון מיוחד בעקבות מתקפת הסייבר הנוכחית; לעדכן תוכנות אנטי וירוס ומערכות אבטחה נוספות- לגרסתן הנוכחית; לא לפתוח הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו ממקור שאינו מזוהה; לא לפתוח קבצים שמקורם אינו ידוע או מזוהה ולא ללחוץ על קישורים שאינן מוכרים.

הרשות הלאומית להגנת סייבר פרסמה באתר האינטרנט שלה גם הנחיות מפורטות לארגונים ולחברות, שנוגעות לדרכי התגוננות מפני מתקפת הסייבר. ברשות אמרו כי ביממה האחרונה הצטברו ברחבי העולם עדויות רבות על מתקפה נרחבת ובעלת פוטנציאל נזק רב, המתפשטת תוך שימוש בתורפות שונות. ברשות אמרו כי בנקיטת הצעדים שעליהם היא ממליצה, ניתן למנוע חשיפה של מחשבים פרטיים או מערכות ארגוניות למתקפה הנרחבת.

לדברי ראש הרשות הלאומית להגנת סייבר, בוקי כרמלי, לא התקבלה אינדיקציה על נוזקה במערכות וברשתות מחשב שפועלות בישראל: "מתחילת המתקפה הגלובלית הרשות עומדת בקשר רציף עם רשויות הסייבר ברחבי העולם ועם הגופים הרלוונטיים במשק, כדי למזער נזק אפשרי כתוצאה מהמתקפה הגלובלית", מסר.

ברשות אמרו היום כי כבר במהלך השבוע החולף הועברו התראות מטעמה לגופים במשק על מתקפת הסייבר, ובמהלך היממה האחרונה העבירה להם הנחיות התגוננות נוספות- ועל כלל הארגונים ליישמם מיידית. ברשות אמרו כי בשל העובדה שמרבית הארגונים לא פועלים בשבת - מערכות רבות אינן עובדות. עם זאת, כך נמסר מהרשות, על אותם גופים להיערך בכל מקרה - מחשש שמחר יתגלו פגיעות בעקבות מתקפת הסייבר הגלובלית.

חברת בזק בינלאומי אשר לאחרונה הקימה מרכז בקרה וניטור סייבר ייעודי עבור לקוחותיה העסקיים בארץ ובחו"ל, תעמיד על רקע האירועים האחרונים את מרכז הסייבר כמוקד חירום לכלל הלקוחות העסקיים ותאפשר מענה מיידי והנחיות צוות מקצועי כיצד לפעול במידה והארגון נפגע כתוצאה מהתקיפה האחרונה, כיצד ניתן להתמודד עם תוכנת כופר, כמו כן יוכלו להמליץ אנשי הצוות כיצד לנהוג על מנת לתגבר את אבטחת המחשבים ולמנוע אפשרות חוזרת למתקפה.