גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מי הגיעו לפורום שארגן UBS, ואילו מחשבות שותפו שם?

וגם: ערן אורן, המנכ"ל המשותף של אקסלנס גמל, עוזב; ויצחק אהרונוביץ' מונה ליו"ר עשות אשקלון

שלמה נחמה וגיורא ירון / צילומים: רונן מחלב
שלמה נחמה וגיורא ירון / צילומים: רונן מחלב

מורה נבוכים למציאות המשתנה של בעלי ההון

מי הגיעו לפורום שארגן UBS, ואילו מחשבות שותפו שם?

בסוף השבוע הוזמנו לקוחות בנק UBS Wealth Management לפורום בשם "מחשבות שכדאי לשתף" (Thoughts Worth Sharing), שביקש לענות על כמה שאלות, בהן - איך משכנעים את בעלי ההון להשקיע את כספם ברעבים באפריקה, ולמה בלי נשים הצמיחה הגלובלית תתעכב.

האורחים הגיעו אל בית הספר ללימודי הסביבה ע"ש פורטר באוניברסיטת תל-אביב, שם קיבל את פניהם המארח, ד"ר אודי דהאן, מנכ"ל UBS, שבהמשך הזמין לבמה שלל מומחים, כאשר כולם ניסו לענות על הסוגיה - כיצד ניתן להשקיע במטרות שיטיבו עם החברה ולא רק ישיאו ערך למשקיעים.

"דור המילניום משכתב ומעצב מחדש את כללי הכלכלה והעסקים וכיום, ניהול הון מונע יותר ויותר באמצעות השקעות שמשפיעות על העולם ובפרט, השקעות שיש להן השפעה על הסביבה, שיפור והנגשת החינוך והבריאות, יחד עם תשואות חזקות. יותר ויותר בעלי הון ומנהלי השקעות מבינים שעליהם להתאים את עצמם למציאות המשתנה, ועל כן בחרנו לחבר באופן בלתי אמצעי בין לקוחותינו לבכירי התעשייה", הכריז דהאן.

בין המרצים שניסו להסביר את הנקודה וליישב את האתגר היו: פול דונובן, כלכלן גלובלי ראשי ב-UBS; רינה קופרשמידט-רוחס, ראש מחלקת השקעות קיימות, משרד מנהל ההשקעות הראשי, UBS ; ד"ר מארה הארווי, ראש מחלקת UBS Unique ומנהלת מחלקת לקוחות האולטרה בגרמניה, אוסטריה ואיטליה; אד גורדון, ראש פעילות ה-Wealth Management לשוק הישראלי; ודהאן עצמו.

עוד השתתפו באירוע סטארט-אפיסטים שסיפרו על החוויה שלהם: האנג'ל ד"ר גיורא ירון; וכן ד"ר שלמה מרקל ופרופ' גל מרקל, אב ובנו, שסיפרו לנוכחים כי זו הפעם הראשונה שהם מרצים יחד. בסוף ההרצאה נשאל האב על הדינימיקה המשפחתית. מרקל, המכהן כסגן נשיא ברודקום ויו"ר רמות, השיב כי מבחינתו, הדבר הכי חשוב הוא לחנך את הילד שלך להיות אדם טוב.

האזינו והתרשמו: איש העסקים שלמה נחמה, בעלי אלומיי קפיטל ויו"ר בנק הפועלים לשעבר; מאיר חת, לשעבר המפקח על הבנקים, יו"ר טבע ויו"ר לאומי; פרופ' דן אריאלי; מאיר ברון, סמנכ"ל פיתוח עסקי ב-UBS; אבי הוכמן, לשעבר מנכל ISS, גאון אחזקות והדואר; ואחרים. 

שלמה נחמה וגיורא ירון / צילומים: רונן מחלב

כבר לא חברה "קטנה וחמודה"

יובל טל, מייסד פיוניר, מסביר מה ההבדל בין נס לבין מזל

איך בונים חברת פינטק של מיליארד דולר? יובל טל, מייסד ומנכ"ל חברת פיוניר (Payoneer), חילק בשבוע שעבר טיפים בנושא במסגרת כנס פינטק שערכה פירמת רואי החשבון KPMG בשיתוף משרד עורכי הדין גורניצקי ושות'.

פיוניר מתמחה בהעברת כספים מהירה בין מדינות. טל, שהתייחס בין היתר לגיוסי ההון של פיוניר, סיפר: "נפריד רגע בין ניסים למזל. ניסים זה הגיוס שהיה לנו ביולי 2008, אם היינו מפספסים בחודשיים, לא היה לנו עם מי לדבר, כי התחיל חורף גרעיני. מזל זה משהו אחר, אבל אני אגיד שכשיש צוות שאוהב לעבוד ביחד ומוצר טוב, יש הרבה יותר מזל".

טל הוסיף ואמר כי "ב-2005 הקמתי את פיוניר מתוך כוונה שזו תהיה חברה קטנה וחמודה - היום אנחנו 900 עובדים עם מחזור של מאות מיליוני דולרים בשנה".

בכנס, שנערך באולמי שבע, השתתפו גם השותפים המנהלים החדשים של משרד גורניצקי ושות', עורכי הדיו ליאור פורת וכפיר ידגר; דודי בבלי, ראש האגף לטכנולוגיה וחדשנות בבנק ישראל; שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל; וכן ערן שריג, חיים כהן ודני צידון.

 ליאור פורת וכפיר ידגר / צילום: גורניצקי ושות'

חילופים בצמרת אקסלנס גמל

ערן אורן, המנכ"ל המשותף, עוזב; אורי קיסוס נכנס לתפקיד במקומו

חילופי גברי באקסלנס גמל, שפעילותה הוטמעה בקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס: לאחר כ-4 שנים כמנכ"ל משותף באקסלנס גמל, ערן אורן הודיע על כוונתו לסיים את תפקידו ולעזוב לתפקיד בכיר בגוף אחר. מי שיחליף אותו בתפקיד הוא אורי קיסוס, שבשנים האחרונות היה עוזרו האישי של מנכ"ל קבוצת הפניקס, אייל לפידות.

אורן, מנהל פיננסים ותיק ומוערך שגם ניהל את תחום ניהול התיקים והשיווק ומכירות באקסלנס, שהגיע לחברה לאחר שורת תפקידים בבית ההשקעות פסגות, הודיע לעובדיו כי "אני מתבונן בסיפוק רב על תקופה מלאת אתגרים ועשייה, אשר במהלכה הכפלנו את גיוס הנכסים וההכנסות לחברה, בכל שנה מהשנתיים האחרונות, כל זאת ללא גידול בעלויות", וזאת "בתנאי שוק ותחרות לא פשוטים".

קיסוס (36), סמנכ"ל בקבוצת הפניקס ועוזרו האישי של מנכ"ל הקבוצה ב-4 השנים האחרונות, גם הגיע במקור להפניקס לאחר שהחל את דרכו בפסגות.

נזכיר כי לפני חודשים אחדים הועברו נכסי הגמל וההשתלמות המשמעותיים של אקסלנס לניהול החברה-האם הפניקס, וזאת לצד עסקי הפנסיה וביטוחי המנהלים שהאחרונה מנהלת. המנכ"ל המשותף השני באקסלנס גמל הוא מאיר פילוס.

 ערן אורן, אורי קיסוס / צילומים: החברה)

יצחק אהרונוביץ' מונה ליו"ר עשות אשקלון

זאת במקביל לתפקידו כיו"ר חברת-האם תעש

השר לשעבר יצחק אהרונוביץ', המכהן בחודשים האחרונים כיו"ר תעש מערכות, מונה בימים אלה גם ליו"ר חברת-הבת עשות אשקלון.

בראש עשות אשקלון, הנסחרת בבורסה של תל-אביב, עומד תא"ל (מיל') מיכאל דיין. החברה מתמחה במערכות הנעה וחלקי חילוף לרכב קרבי משוריין ובפיתוח וייצור של מכללים ורכיבים לתעופה.

מינוי של אהרונוביץ' - שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו, כשר לביטחון הפנים וכחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, כסגן מפכ"ל משטרת ישראל וכמפקד משמר הגבול - עדיין טעון את אישורה של הוועדה למינוי בכירים ושרי הביטחון והאוצר. 

יצחק אהרונוביץ' / צילום: איל יצהר

עוד כתבות

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב