אני קורא ששידורי תאגיד השידור עומדים להתחיל הערב (ב') במהדורת חדשות שתוגש על-ידי... גאולה אבן-סער. הייתם מאמינים? בטח שאתם מאמינים, כי אני לא חושב שיש אפילו עיתונאי אחד שהסביר לכם כי הופעתה היא שערורייה אתית-מקצועית. רוב העיתונאים הם גיבורים על פוליטיקאים, שלהבדיל מעיתונאים כמובן לא יכולים "להחזיר" להם.

אשתו של פוליטיקאי פעיל לא יכולה לשדר תוכניות אקטואליה הנושקות לפוליטיקה, נקודה. האיסור הזה קיים בכללי האתיקה של מועצת העיתונות, במסגרת מה שמוגדר כניגוד אינטרסים. והוא קיים בתחום העיתונות מאז ומתמיד, במסגרת ההיגיון והיושרה המקצועיים.

ההצלחה של אבן-סער?

הגברת אבן-סער מביאה איתה לתאגיד את התרבות הקלוקלת של הערוץ שאותו ביכתה לפני כמה לילות. תוכנית האקטואליה שהגישה באותו ערוץ זכתה לרייטינג בסביבות 2%! רייטינג כזה הוא בוודאי לא סיפור הצלחה, אפילו במושגים של ערוץ 1. האם יש סיבה להאמין שבתאגיד זה ישתנה? לא יכלו למצוא מגיש או מגישה שאולי יהיו יותר אטרקטיביים?

 

להתגעגע לשרה

אז איך המגישה אבן-סער הפכה את העיתונאים לפודלים שלה (ועכשיו גם של בעלה)? כי היא הייתה קטנה כזאת, נראית כמו גוזל נטוש ליד שולחן ההגשה הגדול, ומדי פעם הייתה מנפיקה אמירות מעין-שמאלניות, לא יותר מדי, מספיק כדי להיחשב לגיבורה השמאלנית בערוץ הרצוץ. היום כמובן היא כבר אורחת קבועה במפגשים של הליכוד כדי לקדם את בעלה. אל תראו אותה ככה. אם גדעון סער יצליח במשימתו, אנחנו עוד עלולים להתגעגע לשרה.

הכישרון הלא מוכח, העמדות הפוליטיות - כל אלה באמת לא עומדים במרכז העניין שלנו, אבל ניגוד האינטרסים הבוטה עומד גם עומד.

נזכיר כי גדעון סער הודיע רק לאחרונה במפורש ובפומבי על כוונתו לחזור לליכוד, כשבשיחות פרטיות הוא אינו מסתיר את מטרתו להדיח את ביבי ולבוא במקומו. מגישת מהדורות החדשות של ערוץ ציבורי יכולה מאוד לעזור לו. גם ישירות וגם בעקיפין, בכך שתזיק ליריבים. בקיצור זו עמדת מפתח נפלאה לפוליטיקאי. די מדאיג שמנהלי התאגיד אינם ערים לכך.

לו הייתי ראש הממשלה נתניהו, הייתי דורש ששרה תגיש את התוכנית ביחד עם גאולה, או כל אחת מהן תגיש חצי שבוע.

אתם שומעים, דרוקר ושליין?

יש הטוענים כי חזקה על גאולה שתדע לשמור על הגבולות. באמת? באותה מידה אפשר לומר שלא יעלה על הדעת שסיגרים, אפילו במיליונים, ישפיעו על ביבי. אלא שזה לא רלוונטי. הנקודה היא שזה לא אתי ולא ישר או לא חוקי. אתם שומעים, רביב דרוקר, ליאור שליין ושאר מבקרי ביבי? אי-אפשר לבקר פוליטיקאי אחד ולא לגעת בפוליטיקאי אחר (ואשתו) על מעשים שגם הם לא ראויים.

אגב - אם חייבים לתת לגאולה אבן-סער תוכנית, למה לא כזאת שאינה אקטואליה?