גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נופשי חברה בחו"ל: לבלות באיטליה עם החבר'ה ממחלקת כספים

כשאומרים לכם "נופש חברה" מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש? כי אם זה קריוקי ומזטים, אתם לא בכיוון ■ היום, כשמחירי הטיסות יורדים והדילים רבים, כשחברה רוצה לצ'פר את עובדיה יש כמה וכמה אופציות שעומדות לרשותה בחו"ל

motor 6 / צילום: חן כספי
motor 6 / צילום: חן כספי

*** הכתבה בשיתוף Go Italy

חברות וארגונים בישראל משקיעים בשנים האחרונות משאבים רבים בפינוק העובדים. שעות העבודה עלו, הימים במשרד ארוכים וחברות הבינו שלעובדיהן מגיע מדי פעם צ'ופר אמיתי, פרגון והכרת תודה. בשל כך עסקי ה"נופשי חברה" משגשגים, הם נעים בין יומיים וחצי במלון באילת לבין טיול של כמה לילות ביעד קצת יותר מרוחק.

"ביום האישה הבינלאומי שלחנו את עורכות הדין של המשרד לארבעה ימים באיטליה לטיול שנתפר במיוחד עבורן", כך מספרת לי-טל דגן-הלוי, מנהלת משאבי אנוש במשרד עורכי דין בצפון הארץ. "הן ביקרו במתפרות של בתי האופנה המפורסמים ביותר, אכלו במסעדות בעלות שני כוכבי מישלן וגם יצאו ליום נהיגה במכוניות וינטאג'.

"אני מודה שבהתחלה חשבתי שנהיגה מתאימה יותר לטיול לגברים, אבל בסופו של דבר הן חזרו וסיפרו שדווקא זה היה היום הכי מדליק בטיול", נזכרת דגן-הלוי ומוסיפה: "הציעו לנו לשלב סדנת בישול עם שף מקומי, אבל דווקא הבנות דרשו לנהוג במקום לבשל. אפשר להבין אותן". אפשר בהחלט.

חוויה עם ערך

לא סתם טיולי נושא בחו"ל הפכו לאחד הטרנדים הכי חמים בעולם התיירות בשנים האחרונות - טיולי קולינריה, אופניים, אופנה, מדיטציה - לכל תחביב שתרצו יש טיול. כי במקום סתם לסמן ״וי״ על אתרים תיירותיים ולקפוץ מאחד לשני, טיולי הנושא נותנים ערך מוסף אמיתי לחופשה.

השוק מציע עשרות טיולים כאלה בין אם למשפחות ולאנשים פרטיים ובין אם לנופשי חברה שנתיים, במקום לשהות במלון וקצת להסתובב בעיר או בהרים, הנופשים מקבלים חוויה אחרת לגמרי - אפשר לומר אינטליגנטית יותר, שלא לומר אלגנטית הרבה יותר.

כל מה שצריך הוא לבחור את היעד והיעד החם של השנים האחרונות הוא איטליה. למה דווקא ארץ המגף? כנראה שזה השילוב בין הנופים היפים, הקולינריה המשובחת, מסורת והיסטוריה עתיקות יומין ואלמנטים כיפיים כמו אופנה ומכוניות. בשני התחומים האחרונים מדובר הרי במדינה בעלת המותגים המובילים בעולם, וכשנופלת ההזדמנות לנהוג באלפא רומיאו ספיידר משנת 1963 מחודש עם גג נפתח כמובן, או לראות בגדים של פראדה מתהווים במתפרה, לוקחים אותה.

את טיולי הנושא אפשר לבחור לפי תחביב, לוקיישן או הנוף המועדף, כשרוב החברות בונות את הטיול במיוחד עבור הקבוצה היוצאת. זה כולל פעילויות גיבוש אם מדובר בטיול לעובדים, כי "חפש את המטמון" בהרי איטליה הם לא עשו וכנראה גם לא יעשו בחיים פעם נוספת. ליקטנו עבורכם כמה אופציות מוצלחות במיוחד לחוות את איטליה:

מסע קולינרי - ההורה המלווה הוא שף

הדבר הכי מבאס זה להגיע לרומא - או לכל יעד אחר באיטליה - ולהיקלע לתוך מסעדה איטלקית שמבחוץ נראית אותנטית אבל היא לא יותר ממלכודת תיירים. לשלם 50 אירו על פסטה בינונית וקלצונה עם גבינה צהובה, על יין הבית שמתברר כמיובא והעיקר שהמפות היו משובצות ובאדום.

בשנים האחרונות השפים הישראלים המובילים, אלה שנראים בכל קמפיין וריאליטי מטבח, מלווים גם טיולי אוכל לאיטליה. החיבור בינם לבין אוכל איטלקי עובד מצוין, השפים שלנו כבר קנו את שמם בארץ המגף, להסתובב יחד איתם ולאכול טוב, להשתתף בסשנים של טעימות גבינות ויין, בלסמי ושמן זית ולתבל בסיפורי מסעדנות ומטבחים, זו חוויה מסוג אחר.
 
לא סתם להיכנס למסעדה, להיכנס למסעדת שף עם שף מלווה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אל העניין הזה מתווספים גם טעימות יין ביקבים משפחתיים של דורי דורות. דמיינו אחוזה מהסרטים, דמיינו את עצמכם בתוכה - אתם סביב שולחן אבירים עצום לוגמים, מגלגלים על הלשון ויורקים יחד עם כל החבר'ה ממחלקת כספים.

למחרת אפשר להתארח בסדנת בישול עם שף מקומי ולבקר אצל יצרנים מקומיים כדי לראות איך נראה ומרגיש פרמז'ן לפני שהוא הופך לכזה. נו, וכל זה, בל נשכח להזכיר, בין נופים ואתרים היסטוריים כמו שרק איטליה יכולה להציע.

חברת Goitaly מתמחה בארגון טיולי חברות לאגם גארדה. לפרטים הקליקו כאן>>>

מסע עירוני אופנתי

בא לכן כמה ימים של שופינג באחת מבירות האופנה האיטלקיות? מצויין. במקום למצוא עצמכן גוררות רגליים ברחובות הראשיים של העיר, נדחקות בתורים ומגיעות לבסוף לחנות של זארה, תחשבו על יציאה עם כוהנת סטייל למסע שכולו אופנה עירונית ברומא או מילאנו. אחת שמכירה היטב את כל הפינות ששמורות ליודעי דבר בלבד ויודעת לתפור את טיול המושלם לפאשניסטות: המתפרות, חנויות הבדים, פינות העבודה של המעצבים הצעירים ושיחות חולין עם מנהלי בתי האופנה הגדולים והנחשבים בעולם.

איטליה, גן עדן לפשניסטות בהגדרה וחובבניות אופנה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בין לבין עוצרים לאיזה דרינק או אספרסו טוב, יוצאים לטיול סגוואי ברחבי מילאנו, קורעים את הלילה עם הרבה קמפרי ומקנחים בביקור באאוטלטים השווים בעיר. כל זה גם מלווה באוכל איטלקי מעולה במסעדות הנחשבות של איטליה.

מסע מוטורי איטלקי

הנופים של צפון איטליה הם באמת עוצרי נשימה. אפשר לראות אותם מחלון הפורד פוקוס השכורה; אפשר לחוות אותם תוך נהיגה במכונית-על כמו למבורגיני(!); אפשר לנהוג בדרך האמלפי הפתלתלה ואחת היפות בעולם, כשהשיער מתבדר ברוח במכונית וינטאג' פתוחה; ואפשר גם לבקר במוזיאון פרארי במרנלו, לקפוץ לטעימות בחוות פרמזן שמפורסמת לא רק בגלל הגבינה, אלא גם בזכות אוסף המזרטי המרשים שלה וכמובן לקנח כראוי במסעדת כוכבי מישלן.

eli ildis / צילום: חן כספי

אלי אילדיס נוהג להוציא וללוות טיולים מסוג זה, שמשלבים גם יום נהיגה במסלול מרוצים מקצועי ברכבי פרארי מדגמים 458 וקליפורניה האגדיים. המסע המוטורי הזה, כולל מלבד נוף מרגש, הרבה מאוד אדרנלין, יין מצוין, גבינות ואוכל איטלקי מעולה בכלל, או בקיצור כל מה שבנאדם שיוצא לטיול באיטליה, יכול לבקש.

בין הים להרים

ואם לשבת מאחורי ההגה של המכונית הסטייליסטית ביותר בעולם, לא מדבר אל העובדים שלכם, אולי טיול אופניים בין הרים או פעילויות שייט וספורט ימי דווקא כן - גם את אלה יש. הרעיון הוא לקלוע לטעמם של חברי הקבוצה, בין אם מדובר בטיול עירוני או במסע בהרי הדולומיטים המרשימים. זה יכול גם להתבטא בהתנסות בגלישת רוח באגם גארדה או בשנורקלינג בסיציליה, הכל תלוי ברמת האדרנלין לה זקוקים החבר'ה. העיקר לחזור לארץ מגובשים ומלאי חוויות לכל החיים.

המומחים באגם גארדה יעזרו לכם לארגן טיול תפור לפי מידה. לפרטים הקליקו כאן >>>

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

מגמה מעורבת בוול סטריט; טסלה מזנקת בכ-12%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

נטפליקס אכזבה וטסלה הפתיעה: מה צפוי הלילה בדוחות מטא?

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון ● האנליסטים אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך גם חוששים מגידול בהוצאות החברה בתחום הבינה המלאכותית

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה