"תגובתו של ראש הממשלה כלפיי הייתה רק עוד סימן לכך שיש רוחות רעות שמנשבות, ומנסים להצר את צעדיה של התקשורת בישראל. אני לא האויבת של ראש הממשלה, זה הוא שהפך אותי לאויבת שלו. אומנם התקשורת היא חופשית, חיה, בועטת ואגרסיבית, אבל ההתנהלות היא בעייתית. כאוס בתאגיד, תגובות מופרכות כלפי תחקירים, מערכת פוליטית שמסכנת את התקשורת החופשית, לצד בעיות בתחומים נוספים מלבד התקשורת" - כך אמרה השבוע העיתונאית אילנה דיין, מגישת התוכנית "עובדה" בערוץ 2, בשיחה עם סטודנטים ומרצים בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל.

"העימות של נתניהו עם התקשורת התחיל בבחירות של 1996", אמרה דיין. "צריך להבין שנתניהו נכווה מהתקשורת, כי הוא חש שהוא קיבל סיקור לא הוגן לאחר הניצחון - ובצדק. אמנם הוא לקח זאת לקיצוניות בשנה האחרונה, אבל צריך להבין גם מאיפה הוא מגיע".

למרות הרוחות הרעות, הדגישה דיין, "יש בישראל תקשורת עם דנ"א בריא, על אף שיש בעיות. מספיק להסתכל על מערכות החדשות בערוץ 2 ו-10, ורואים שאלה מערכות חדשות משובחות שעושות עבודה עיתונאית מקצועית ברמה גבוהה, וכל זאת כי הציבור בישראל רוצה לדעת ולא יסתפק בפחות מזה".

בהתייחסה לירידה התלולה באמון הציבור כלפי התקשורת, אמרה דיין: "חלק מכך התקשורת הרוויחה ביושר, בזה אין ספק. יחד עם זאת, אפשר לא לאהוב עיתונאים מסוימים, אבל כמכלול, אנשים עדיין צופים וצורכים תקשורת. יש עיתונאים שאני מעריכה וכאלה שפחות, אבל לכולם יש סקרנות ורעב, וזה מה שחשוב".

השיחה התקיימה באולפן הטלוויזיה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל במסגרת התוכנית "מפגשים עם התעשייה" בהנחיית פרופ' רפי מן.