האוניברסיטה העברית צפויה שלא להשמיע הערב (ה') את ההמנון הלאומי, "התקווה", בטקס חלוקת תעודות למוסמכים, חרף שיחה שערך שר החינוך נפתלי בנט עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' מנחם בן ששון, ובה הובהרה חשיבות השמעתו. לפי הדיווח הראשון על המהלך, בגלי צה"ל, עובדת במשרד הפקולטה הסבירה כי ההמנון לא יושמע בשל "התחשבות הצד השני", כלומר בסטודנטים והאורחים הערבים בטקס.

"לא קיימת הוראת חוק או הנחיה של המועצה להשכלה גבוהה בנוגע לשירת המנונים בטקסים אקדמיים", נמסר מהאוניברסיטה העברית בנושא, לאחר שיחת הבירור בין בנט לפרופ' בן ששון. "אי לכך, אין שום בסיס לכל טענה מול האוניברסיטה העברית בנושא. בטקסים ממלכתיים באוניברסיטה העברית - שירת ההמנון מנוגנת כמקובל. בטקסים אקדמיים אין מחויבות לנגן את ההמנון".

בהודעת לשכתו של בנט, נמסר כי השניים שוחחו וכי הובהר כי בכל טקס ממלכתי שיתקיים באוניברסיטה תנוגן התקווה. "בנוסף, הבהיר השר לנשיא כי גם בטקסים שאינם ממלכתיים, השיקול אם לשיר את התקווה לא יכול להיות מושפע משיקול פגיעה ברגשות שהרי אחד מסמליה של מדינת ישראל לא מהווה פגיעה כלשהי".

עוד נמסר בהודעה כי "השר בנט הבהיר לנשיא כי האוניברסיטה העברית היא מוסד ציבורי של מדינת ישראל, היא לא מוסד פרטי. גוף ציבורי ראוי שיכבד את המדינה שעומדת מאחוריו. חופש אקדמי משמעותו לא פגיעה בערכי המדינה". אף שנטען בהודעה כי "פרופ' בן ששון התחייב לבדוק את האירוע הנקודתי עם הדיקן למדעי הרוח", מסתמן כי לא צפוי להשתנות דבר בטקס עצמו.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך שבטקס חלוקת התעודות לא תושמע התקווה, ואמר כי מדובר ב"החלטה מבישה". "זה שיא של התרפסות, ההפך מגאווה לאומית. אנחנו גאים במדינה שלנו, בדגל שלנו, בהמנון שלנו, וזה רק מחזק את דעתי להעביר את חוק הלאום שאנחנו מובילים, כדי לעגן בחוק את הסמלים הלאומיים שהם כל כך יקרים לנו", אמר.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, התייחס גם הוא להחלטה ואמר כי "מייסדי האוניברסיטה העברית מתהפכים בקברם. מי שמוותר על ההמנון היום, יוותר על הדגל מחר, ועל העברית מחרתיים". לדבריו, "כמי שלמד ולימד באוניברסיטה העברית, אני פונה להנהלת האוניברסיטה לשקול מחדש את הנושא ולנגן את ההמנון הלאומי בגאווה. מהו הנימוק המצחיק הזה ההתחשבות ברגשות הצד השני? באיזה צד שני מדובר בכלל? מדוע ההמנון הלאומי אמור לפגוע ברגשותיו? האם יעלה על הדעת, שבאוניברסיטה אמריקנית שיש בה מספר רב של סטודנטים זרים מישראל, הודו, סין, או ממדינות ערביות מוסלמיות, יימנעו מנגינת ההמנון האמריקני בגלל פגיעה ברגשותיהם של בני מדינות או לאומים אחרים?".