גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בראק אן.וי: וינטרוב מבקש להגביל את סמכויות דירקטוריון

מציע להגביל את הגדלת ההון ל-10% בשנה מניית חברת הנדל"ן זינקה היום בעקבות פרסום תוצאותיה לרבעון הראשון ואימוץ מדיניות דיבידנד

שמעון וינטרוב / צילום: תמר מצפי
שמעון וינטרוב / צילום: תמר מצפי

מניית חברת הנדל"ן בראק אן.וי זינקה היום ביותר מ-3% בבורסה, לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2017, ודיווחה במקביל על אימוץ מדיניות דיבידנד, שבמסגרתה תשלם לבעלי מניותיה 30% מהתזרים השוטף השנתי (FFO) המושג מנכסיה המניבים.

לפי החלטת דירקטוריון בראק אן.וי, יחושב ה-FFO השנתי על בסיס שימוש בנתוני הרבעון הרביעי (שישמש כרבעון מייצג) של כל שנה קלנדרית, ולא כסיכום של ה-FFO שהושג בארבעת הרבעונים של אותה השנה. התשלום הראשון יבוצע בתחילת 2018, על בסיס נתוני הרבעון הרביעי של 2017.

החלטת הדירקטוריון עשויה לכאורה להעיד על רגיעה מסוימת במאבק שהתנהל בחודשים האחרונים בין דירקטוריון בראק אן.וי והנהלתה, לבין בעל השליטה בחברה, שמעון וינטרוב, ושעסק בין השאר גם במימוש מדיניות דיבידנד בחברה. אלא שבמקביל ביקש היום וינטרוב (באמצעות חברת BCRE שבשליטתו) להוסיף סעיף לאסיפת בעלי המניות הקרובה של בראק אן.וי, המגביל את הסמכויות שהוקנו בעבר לדירקטוריון החברה.

מההודעה שפרסמה בראק אן.וי עולה, כי ביולי 2015 אישרה אסיפת בעלי המניות הצעת החלטה, להסמיך את הדירקטוריון לאשר גיוסי הון באמצעות הנפקת מניות חדשות (מתוך ההון הרשום הקיים) עד נובמבר 2020. ההון הרשום של של בראק אן.וי עומד על 22.5 מיליון מניות, בעוד שעד כה הנפיקה החברה רק 7.25 מיליון מניות, כך שלכאורה רשאי הדירקטוריון להנפיק עוד כ-15 מיליון מניות, ולהביא לדילול חריף של בעלי המניות הקיימים, ובראשם בעל השליטה.

למצב תיאורטי זה וינטרוב אינו יכול כיום להסכים, ולאור המתיחות מול הדירקטוריון, הוא מבקש כעת להגביל את כמות המניות שיהיה הדירקטוריון רשאי להנפיק. לפי הצעת ההחלטה של BCRE, תשונה ההחלטה הקודמת, וייקבע כי בכל שנה קלנדרית (עד נובמבר 2020) יוכל הדירקטוריון להגדיל את ההון המונפק של החברה ב-10% בלבד.

שמעון וינטרוב ושותפו רונן פלד מחזיקים כיום ב-34.2% ממניות בראק אן.וי, באמצעות החזקה ישירה ודרך חברות שבשליטתם (כולל BCRE). באחרונה מכר וינטרוב כ-2% ממניות בראק אן.וי, שהחזיק באופן ישיר תמורת כ-50 מיליון שקל.

צמיחה של 23% ברווח הרבעוני

בתוך כך, פרסמה כאמור בראק את דוחותיה לרבעון הראשון של 2017. מהדוחות עולה כי ברבעון הראשון רשמה החברה רווח נקי של 22.6 מיליון אירו, המשקף צמיחה של 23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לצמיחה ברווח הנקי תרמה בעיקר עלייה של 21.2 מיליון אירו בערך הנדל"ן להשקעה שבבעלות החברה, וזאת בהשוואה לעלייה של 15.4 מיליון אירו בערך הנדל"ן שלה, שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד.

בראק אן.וי מהווה את זרוע הפעילות בגרמניה של קבוצת BCRE שבשליטת וינטרוב. בראק אן.וי עוסקת הן בתחום של ייזום פרויקטים לבנייה ומכירת דירות, והן בתחום הנדל"ן המניב - באמצעות רכישה והשכרה של דירות ומרכזים מסחריים.

תחום ייזום הבנייה למגורים מתמקד כיום בחטיבת קרקע גדולה שרכשה בראק אן.וי בעבר בעיר דיסלדורף. ברבעון הראשון רשמה החברה רווח של כ-1.7 מיליון אירו בגין השלמה ומסירה של 13 יחידות דיור בשלב ב'3. שלב זה כלל מכירת 107 יחידות דיור בתמורה ל-55.2 מיליון אירו, שממנו הכירה החברה עד כה ברווח של 11.3 מיליון אירו (המהווה 98% מסך הרווח הצפוי).

שלב ג' של הפרויקט כולל הקמה של 109 יח"ד, ש-93% מהן כבר נמכרו, בעוד ששלב ד' יכלול הקמה של עוד 119 יח"ד, ש-18% מהן כבר נמכרו. שלבים אלו אמורים לייצר לחברה בעתיד רווח של 28.8 מיליון אירו, לאחר שהדירות שנבנות במסגרתם יימסרו לרוכשים.

בתחום הנדל"ן המניב, מחזיקה החברה ביותר מ-10,000 דירות להשכרה, וב-28 נכסים מסחריים בערים מרכזיות ברחבי גרמניה. בסך הכול הציגה החברה ברבעון הראשון FFO של 8.08 מיליון אירו (המגלם קצב שנתי של 32.3 מיליון אירו), לעומת 6.8 מיליון אירו ברבעון המקביל.

בתחום הדירות להשכרה מציינת בראק אן.וי, כי נרשם גידול של 5.4% בשכ"ד מנכסים זהים, ושל כ-7.8% בשכ"ד למ"ר בחוזי ההשכרה החדשים. בתחום המניב נרשם גידול של כ-2.6% בשכ"ד מנכסים זהים כתוצאה מהשבחת נכסים.

ההון העצמי של בראק אן.וי עמד בסוף מארס 2017 על 488.5 מיליון אירו (1.95 מיליארד שקל), והחברה נסחרה היום בבורסה לפי שווי של 2.47 מיליארד שקל.

עוד כתבות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; טסלה קופצת ביותר מ-16%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית