חלק גדול מהציבור בארה"ב, לרבות המדיה, יורים לעצמם ברגליים. הם יוצאים נגד הנשיא הנבחר דונלד טראמפ בקיצוניות ובלי פשרות. הם יילחמו נגדו, לא ירפו, ינסו לפגוע בו בכל דרך אפשרית, באמצעות כל כלי אפשרי במערכת המשפטית ובעיקר בשיטות של חקירות. נראה כי הם לא יכולים לסבול את זה שהוא נשיא ארה"ב, זה פוגע בהם עד עמקי נשמתם. הם לא מוכנים לקבל את ההכרעה הדמוקרטית.

נכון, טראמפ הוא אישיות יוצאת דופן. זה משתקף ובולט במרבית הופעותיו הפומביות. הוא בוטה, ישיר ולא ממש מנומס, כמו שנראה בתוכנית הטלוויזיה המפורסמת שלו "המתמחה" שבה הוא פסל משתתפים באופן ישיר, ללא מילות נימוסים רבות. בנוסף, הוא מיליארדר שהצליח בעסקים על אף נפילותיו; שקוע בעולם העושר והזוהר, אפילו בבחירת רעייתו. אבל האמת חייבת להיאמר: טראמפ לא הוליך אף אחד שולל קודם בחירתו.

נכון גם שהוא לא יגשים את כל הצהרותיו והבטחותיו קודם הבחירות. זאת, בדומה לרבים אחרים שלומדים מהר מאוד את מגבלות הכוח הנשיאותי.

היה מי שאמר כבר בעבר כי "מוסד הנשיאות הוא בעל יכולות אלכימיות: או שהוא בונה אנשים קטנים והופכם לעצומי-ממדים, או שהוא לוקח אנשים עצומי-ממדים ומכופף את קומתם. זה גם קרה גם בישראל עם כמה גנרלים, רבי-אלופים וגם עם נשיא.

אבל נראה כי טראמפ מתמודד עם מתנגדיו. בהשקפות היסוד שלו הוא יכול להיות שונה מאוד מאותן השקפות שבאו לידי ביטוי בממשל אובמה, עם הרבה כוונות טובות והומניות שאומצו גם על-ידי המדיה. תפיסתו של טראמפ היא לא להירתע בפני כוח. מול כוח יש להתייצב באיום של כוח גדול יותר.

ההתנגדות לטראמפ היא במהותה אנטי-דמוקרטית. תנועה ציבורית ותקשורתית זו נגד טראמפ ואישיותו, תפגע בסופו של דבר בעם האמריקאי ובאינטרסים שלו. כל בדל מידע, שברמז עקיף יכול להטיל על הנשיא צל של התנהלות לא נורמטיבית, יגדל כמו הג'יני מהבקבוק, ויופיע בתקשורת עם רמזים עבים על צורך בחקירה פלילית.

חוקר מיוחד כבר מונה, משך החקירה שלו יתפרס כנראה על פני יותר משנה, ובינתיים התקשורת תזין כל צעד ושעל של הדברים, תוך כוונה להחשיד את הנשיא ככל האפשר וכך, לטראמפ יהיה קשה לגבש תמיכה ציבורית גם באשר לצעדים חיוביים שירצה לבצע עבור האומה האמריקאית.

אחת הסכנות המאיימות היום על העולם המערבי, מבחינה כלכלית, חברתית וביטחונית, ובאופן העמוק ביותר, היא הטרור האסלאמי. מדינות המערב מנסות להילחם בטרור זה בדרך המתונה של פשרה. אבל, כפי שנוכחנו מאירוע הטרור הקטלני שאירע בשבוע שעבר במנצ'סטר, קשה מאוד להילחם בטרור האסלאמי כשציבור גדול של יוצאי ארצות מוסלמיות מכה שורשים במדינות המערב. זה כבר לא דור הפליטים, זה הדור השני שנולד במערב. זהו טירוף רצחני שאוחז ביחידים.

טראמפ הוא המנהיג היחיד בעולם המערבי שהתייצב בפני 50 מנהיגים מהעולם המוסלמי, ודיבר איתם ישירות על הצורך להילחם בטרור ולהוקיע מקרבם את ארגוני הטרור. אף מנהיג מערבי לא העז לעשות זאת לפניו. בתחום זה, העולם המערבי כולו זקוק היום למנהיג בממדיו של טראמפ.

לארה"ב יש כוחות של יזמות אישית ברמה גבוהה וכלכלה חזקה, אך יש לה גם בעיות שאינן נוגעות לעוצמה האנושית הצבורה במדינה. הבעיות הכלכליות בארה"ב אינן באשר לכוחות האצורים בחברה, אלא פרי של מדיניות כלכלית תקציבית שגויה. טראמפ מנסה להתמודד אף עם בעיה זו, בהציגו תוכנית מיסוי חדשנית. הוא לא יוכל להעביר את כולה, אבל הוא מנסה לפתור בעיות יסוד בכלכלת ארה"ב, כמו בריחת הון אדיר, יציר כפיהן של חברות אמריקאיות, החוצה מארה"ב.

אפשר לחלוק על תוכניותיו, וזה לגיטימי בכל מערכת פוליטית. ישנם גם מספיק איזונים בממשל האמריקאי המונעים מנשיא לעשות כל מה שהוא חפץ. אבל התנועה והמגמה הזו, המתפתחות כיום בארה"ב בתנופה, לחיפוש כל דרך לשחיקת המעמד האישי של הנשיא הנבחר ומוסד הנשיאות עצמו, יפגעו בסופו של דבר במדינה גדולה וחזקה זו. זה כבר לא כוח "מטהר", זה הופך להיות כוח הרסני.

מעניין, שגם בישראל, ישנם עיתונאים מוכשרים שהשתלבו במגמה אמריקאית זו, המבוססת על שלילה, שלילת הנשיא. זאת, על אף שייתכן מאוד שטראמפ יהיה זה שיניע מחדש את גלגלי המשא-ומתן להסכם שלום עם הפלסטינים.