אחרי שמכרה עשרות אלפי טילים ממשפחת "ספייק" ליותר מ-25 צבאות ברחבי העולם, חברת רפאל מערכות לחימה חושפת גרסה חדשה ומתקדמת יותר לטיל המבוקש: SPIKE LR 2 המכונה בישראל בשם "גיל 2".

הטיל החדש יוצג בסלון האווירי בלה בורז'ה שבצרפת, שיתקיים באמצע יוני, וברפאל מספרים כי הוא בעל יכולות של דור 5, כלומר, ניתן לשגרו לעבר מטרות מהקרקע, ממסוק או מכלי שייט. טילי הגיל האחרים, המוכרים כל כך בצה"ל ובצבאות אחרים בעולם משתייכים לדור 4. ברפאל אמרו כי מערכות מתקדמות שהוטמעו בו, תוך חיבורו לרשת להעברת/קבלת נתונים ובכך מייעלות את יכולות השימוש בו במתארי קרב שונים - משייכות אותו לדור המתקדם ביותר של הטילים.

הטיל החדש שוקל 12.7 קילו והוא נחשב רב משימתי, כך שניתן לפגוע באמצעותו במגוון רחב של מטרות. בירי של הטיל מהיבשה, ניתן לפגוע באמצעותו במטרות לטווח של כ-5.5 קילומטר ובשיגורו ממסוק - הטווח המרבי שלו כ-10 קילומטר.

לטיל החדש ניתן להתאים שתי תצורות של ראשי קרב: רש"ק כפול, המאפשר חדירה מוגברת למטרה ביותר מ-30% ביחס לטילי גיל מדור קודם או רש"ק רב משימתי, המאפשר לשלוט במרעום שלו - ובכך גם באפקט הנזק שייגרם עם פגיעתו במטרה.

ברפאל אמרו כי הרש"ק שבו מצויד הטיל החדש מאפשר חדירה של יותר מ-20 ס"מ של בטון מזוין, תוך הפעלה של יכולת השהייה, או פיזור של רסס היקפי במקרה של תקיפת מטרות רכות.

טילי הגיל החדשים מצוידים בראשי ביות אלקטרו-אופטיים חדישים שכוללים חיישן אינפרא-אדום וחיישן צבעוני באיכות של HD. ראשי הביות החדשים מאפשרים לטילי הגיל 2 "עקיבה חכמה" אחר מגוון של מטרות באמצעות יכולות של בינה מלאכותית.

ברפאל אמרו היום (ב') כי הטיל החדש פותח תוך התאמתו לצרכים של צבאות בשדה הקרב המודרני. זאת, בין השאר תוך התאמתו להתמודדות עם מיגונים של ריאקטיביים המותקנים לרוב על כלי רכב משוריינים ואף במיגונים אקטיביים.

לקראת התערוכה האווירית היוקרתית שתיערך בצרפת, גם חברת אירונאוטיקס מתכוונת להציג חידושים הכוללים את המל"ט הטקטי שלה, אורביטר 4 ורחפן ראשון פרי פיתוחה, שנקרא פגסוס 120.

האורביטר 4 מסוגל לשאת בו זמנית שני סוגים של מטע"דים (מטענים יעודיים), כמו מכ"ם המשמש לסיור ימי וחיישן לתקשורת סלולארית. מצב זה מאפשר את הרחבת היכולת של כלי הטייס הבלתי מאויש, תוך ביצוע משימות מודיעיניות לטווחים של מאות קילומטרים.

הרחפן פגסוס 120, כך מסרה היום אירונואוטיקס, מסוגל לשאת מטען ייעודי במשקל של עד 75 קילו ואמור לשמש כוחות מיוחדים במשימות מורכבות.