גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל פורסייט: "שוק ההון לא מבין מה יש לנו בידיים"

פורסייט הגיעה לשווי של כ-680 מ' ש' לאחר זינוק של כ-300% ב-2017 ■ הבעלים והמנכ"ל: "אנו צריכים לחתום חוזים מול יצרניות רכב גדולות, ואני מאמין שזה יקרה בקרוב" ■ מדריך השקעה במניות

חיים סיבוני / צילום: איל יצהר
חיים סיבוני / צילום: איל יצהר

שוק הרכב העולמי עומד לעבור כנראה מספר שינויים דרמטיים בשנים הקרובות. אחד מהם, אולי החשוב ביותר, יתרחש בעקבות ההתפתחות המואצת של מערכות העזר לנהג, ובראשן מערכות למניעת תאונות דרכים, שצפויות להיות מתורגמות בעתיד הלא רחוק לרכב אוטונומי מלא.

לא מעט חברות ברחבי העולם, מרביתן הגדול סטארט-אפים, מנסות לנגוס נתח מהשוק הענק הזה. חלקן נמצאות בישראל, כשהבולטת בהן היא מובילאיי, שנמכרה לפני מספר חודשים לאינטל בעסקת ענק של כ-15 מיליארד דולר.

חברה נוספת, קטנה הרבה יותר במונחי פעילות ושווי שוק, היא פורסייט, שהוקמה לפני כשנתיים בלבד על בסיס טכנולוגיה להגנת גבולות ומתקנים רגישים שפותחה בחברת מגנ"א (שפעילה משנת 2001) ומניותיה נסחרות בתל-אביב. עדיין ללא הכנסות, אך לאחר עלייה של קרוב ל-300% במחיר המניה מתחילת השנה, והשקעה מצד מספר גורמים מובילים בענף הרכב המקומי, מגיע שוויה של פורסייט לכ-680 מיליון שקל.

משרדי פורסייט נמצאים בנס-ציונה, והחברה מעסיקה כיום כ-30 עובדים, מתוכם עשרה באתר החברה בדימונה והשאר בנס-ציונה. מפגישה עם הנהלת החברה, אותה מוביל בעל השליטה והמנכ"ל, חיים סיבוני (מחזיק בכ-38% מהמניות), ונסיעה ברכב ההדגמה שלה, קל לקבל את הרושם כי לפורסייט יש פוטנציאל גדול לנגוס בנתח מהשוק המתפתח של מערכות עזר מתקדמות לנהג. עם זאת, חובת ההוכחה מוטלת עדיין על הנהלת פורסייט, שצריכה לעבור את משוכת חתימת החוזה המשמעותי הראשון עם יצרנית רכב גדולה.

סיבוני מספר כי "מגנ"א התחילה את הפיתוח שלה בינואר 2001, ורק לאחר עשור הטכנולוגיה שלה הוטמעה בגבולות הארץ, וזאת רק לאחר שהלקוח שלה, צה"ל, בדק את המערכות על אלפי מתארים ונסיונות חדירה בכל תנאי מזג האוויר. היום המערכת פרוסה בכל הגבולות, במקומות הכי רגישים בארץ, וגם בעולם בלא מעט אתרים. התמודדנו מול רפא"ל, אלתא וחברות נוספות, ולבסוף צה"ל בחר את המערכת שלנו.

"גם כשהתמודדתי מול ענקים כמו רפא"ל ואלביט, באו אליי בשאלות וספקות איך נצליח מול חברות הרבה יותר גדולות מאיתנו, ואנחנו הוכחנו אז שהמערכת שלנו הכי טובה. היום אני נמצא במצב דומה מאוד עם פורסייט, ואני מאמין שגם כאן, בעוד פרק זמן לא ארוך, יבינו שהמערכת שלנו הכי טובה".

- מה מיוחד במערכת של פורסייט?

"יש הרבה מערכות שנכשלו במעבר מסביבה ידידותית כמו משרד למשל, החוצה לסביבה אגרסיבית. המערכת שלנו פותחה מראש לעבודה בסביבה חיצונית הכי קשוחה ואגרסיבית, ורק לאחר שהופעלה על רכב אוטונומי צה"לי, לקחנו אותה לסביבה האזרחית.

"בשלב מסוים התקציב של צה"ל קוצץ, ואז הלכנו לכיוון של פיתוח המוח של המערכת בסיוע המדען הראשי, לאחר שהבנו שיש צורך ומחסור בשוק הרכב העולמי במערכות תלת מימד (סטריאו)שפועלות עם שתי מצלמות או יותר, כמו זו שלנו. זה בניגוד למערכות אחרות שהן מונו, כלומר פועלות עם מצלמה אחת".

אישור לרישום בנאסד"ק

פורסייט השלימה לפני כשלושה חודשים גיוס של כ-43 מיליון שקל, וכיום יש בקופת החברה קרוב ל-60 מיליון שקל. ביחד עם אופציות שנמצאות "עמוק בכסף", שצפויות להכניס לחברה עוד כ-200 מיליון שקל בשנתיים הקרובות לאחר הזינוק האחרון במניה (ששילשה את ערכה מאז הגיוסים), לפורסייט יש מספיק כסף לשנים הקרובות, במהלכן היא צפויה להתחיל למכור את המערכת שלה ליצרנית אחת או כמה יצרניות רכב.

באמצע החודש שעבר הגישה פורסייט מסמכים לרישום למסחר בנאסד"ק, והיום (ה') דיווחה על קבלת האישור. מניותיה צפויות להתחיל להיסחר בנאסד"ק בשבוע הבא תחת הסימול FRSX, באמצעות תעודת השתתפות (ADS), כשכל תעודה תייצג 5 מניות. הרישום הוא ללא גיוס הון.

"הייתה התנפלות על מניות החברה בגיוסים האחרונים, ואם היינו יכולים, היינו מגייסים הרבה יותר כסף", אומר סיבוני, "אבל בגלל רגולציית המס ובגלל שאנחנו לא צריכים כרגע עוד כסף, לא הגדלנו את היקף הגיוס".

- ובכל זאת, עדיין לא הצגתם הכנסות.

"נכון. אנחנו רק בתחילת הדרך ועדיין צריכים לחתום על חוזים מול יצרניות רכב גדולות, ואני מאמין שזה יקרה בקרוב מאוד. כמו שדיווחנו היה לנו ניסוי מוצלח בסין, וזה בלשון המעטה".

- למה שיצרנית כלי רכב מובילה תקנה דווקא את המערכות של החברה?

"אנחנו עובדים בשיטת המוח האנושי. אתה מגדיר למערכת את הפרמטרים ולאחר מכן היא מתריעה מיד עם הזיהוי. מערכות המונו של המתחרים בנויות על ספריית עצמים שהוגדרו מראש, המערכת מנתחת את מה שהיא מזהה מול הספרייה ורק לאחר מכן מתריעה. זה כמובן לוקח יותר זמן יחסית ולא מנטר טוב אובייקטים אקראיים ופתאומיים, כמו למשל שקית או בלון שפתאום עפים בכביש. הפעולה בתלת ממד מאפשרת הגדרה של המון פרמטרים לתוך האלגוריתמים, וזאת בניגוד למערכות המונו.

"האלגוריתם הוא גמיש מאוד. אנחנו מכוונים הכי גבוה ורוצים להיות המובילים בתחום כמו בתחום הצבאי, ואין לי ספק שאנחנו שם. אם לא נהיה המובילים, לא נצליח להיכנס ולחתום על חוזים עם יצרניות כלי רכב מובילות. למה שיסתכלו עלינו אם לא נציג מערכת מובילה?".

- מה עוד יודעת לעשות המערכת שלכם?

"המערכת יודעת לזהות עצמים קטנים (בגודל של 40 ס"מ על 40 ס"מ) ובעיקר יודעת להבחין בין גורם חשוב למשהו שאפשר להתעלם ממנו, ואת זה מערכות אחרות לא מסוגלות לעשות. הפעולה בכל תנאי מזג אוויר או בחושך מוחלט היא בעיה קשה מאוד של מערכות אחרות, והן מתקשות להתמודד איתה. כשפיתחנו את המערכת לגבול, היא הוכיחה את עצמה אלפי פעמים".

יבואני הרכב קונים מניות ומזרימים הון

פורסייט הצטרפה לבורסה בינואר 2016, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח. בין המשקיעים בגיוס ההון הראשון שלה היו קבוצת לובינסקי של יצחק מנור, יבואנית מכוניות פיג'ו וסיטרואן; יצחק סוארי, יו"ר אלייד המחזיקה בצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי, סיאט, פולקסווגן וסקודה; וגיא מיוחס, זכיין פורשה. נוסף עליהם השתתפו באותו גיוס גם הפיננסייר איציק שרם, פרופ' בנעד גולדווסר וקרן השקעות בריטית.

לאחרונה, ביצעה החברה מספר גיוסי הון נוספים. סכום הגיוס לצד הביקושים הגדולים היה כמובן חשוב מאוד, אולם לא פחות חשובה הייתה זהות המשקיעים שהזרימו לפורסייט כספים. מרביתם היו משקיעים אסטרטגיים, ביניהם משפחת דיין, מבעלי חברת הסחר במכוניות טרייד מוביל ועסקים נוספים בתחום הרכב; חברת המזרח של משפחת עיני, הבעלים של יבואנית הרכב UMI; ציפורה ואריאל מעוז ממשפחת קרסו, בעלי יבואנית מכוניות ניסאן ורנו. אליהם הצטרפו גם ד"ר יואב בן דרור, עומר גלעין ואדי שפירא, מייסדי חברת האלגוטריידינג המשגשגת פיינל; בריאן קופר, ממייסדי חברת התוכנה ריטליקס; אילים קרנות נאמנות, תכלית מדדים, קרן הגידור חצבים ועו"ד שמוליק זיסמן.

לאחר הגיוסים, כאמור, התמלאה קופת פורסייט והיא צפויה להמשיך להתמלא, כך שהנהלת החברה יכולה להתמקד בהמשך הפיתוח של המערכת וחתימה על חוזים מול יצרנית כלי רכב אחת או יותר, בסין ואולי גם במדינות נוספות. "בסופו של דבר המערכת תהיה מסוגלת לזהות עצמים ב-360 מעלות ולא רק בחזית. הדבר הכי חשוב ברכב אוטונומי זה המוח של המערכת, ובכל הצניעות המוח שלנו הוא הכי טוב שקיים כיום בשוק", אומר סיבוני.

האנליסטים המסקרים את תחום הרכב, מעריכים כי בעוד כארבע שנים יתחילו לנוע בכבישים רכבים אוטונומיים, שיוכלו לבצע נסיעה ליעד מוגדר באופן עצמאי לחלוטין. לדעת סיבוני, מדובר בהערכת זמן אופטימית מאוד. "אם מדובר בנסיעה בתוך העיר, צריך שכבה תשתיתית נוספת שתדבר עם הרכב, למשל במקרה של פנצ'ר או תקלה, שתזיז את הרכב הצידה. יהיו כאן הרבה שלבים וזה ייקח הרבה יותר מארבע שנים. החיישנים צריכים להיות ברמה מאוד גבוהה, ורק לאחר מספר פיילוטים ממושכים זה יגיע לשוק האזרחי, לנסיעות בתוך העיר".

"שוק ההון לא מבין מה יש לנו בידיים"

מנסיעה ברכב ההדגמה של החברה וצפייה בזמן אמת בפעולת המערכת, ניתן להתרשם כי אכן מדובר בטכנולוגיה מאוד מתקדמת שמצליחה להתריע בפני מגוון מכשולים שצצים בכביש הרבה מאוד פעמים, ובמיוחד בכבישי ישראל העמוסים בנהגי "זיגזג" עצבניים ובלא מעט מכשולים קטנים יחסית כמו עקב תשתית לקויה. עם זאת, לא מדובר עדיין במערכת שנכנסת לפעולה עצמאית ובולמת, למשל, בעת הצורך, שכן החברה עדיין צריכה לעבור את משוכת החתימה על חוזה ראשון עם יצרן רכב, שיגדיר את הצרכים שלו ויטמיע את המערכת בתוך הרכבים.

זה, ככל הנראה, הולך לקרות בקרוב לאחר שהחברה ביצעה בשבועיים הראשונים של מאי ניסוי מוצלח בסין בשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הסינית JAC מוטורס. כעת ממתינים בחברה לתשובת הסינים בנוגע למעבר לשלב הבא. "אצל הסינים הכל זז הרבה יותר מהר לעומת המערב, אבל אני לא יודע מה הם יחליטו ומתי", אומר סיבוני.

בנסיעת ההדגמה אכן ניתן לראות מיד שהמערכת של פורסייט מצליחה לזהות הרבה עצמים, כמו ילד, עגלת תינוק או רוכב אופניים, שמערכות אחרות, לדברי מנהלי פורסייט, מתקשות לזהות.

"עד היום ביצענו יותר מ-60 הדגמות בארץ של פעילות המערכת, ולא מעט משקיעים מתחום הרכב, כאלה שמבינים עניין, הגיעו להדגמה ומיד בסיומה רשמו צ'ק לאחר שהתלהבו מהביצועים. נפלה להם הלסת. הפער בין המערכת שלנו למתחרים הוא עצום, למשל יכולת התפקוד בלילה ובכל מזג אוויר. שוק ההון בארץ לא מבין באמת מה יש לנו בידיים. מכנים אותנו 'מובילאיי הקטנה'" מגחך סיבוני.

ואכן, תצוגת התכלית של מערכת פורסייט כאמור מרשימה ביותר, אולם החברה הצטרפה למירוץ קצת מאוחר, שכן מובילאיי ושאר החברות הפעילות בתחום כבר חתמו על חוזים ארוכי טווח עם מרבית יצרניות כלי הרכב המובילות בעולם. לכן, כאמור, מנסה פורסייט להשיג דריסת רגל ראשונית בשוק הרכב הגדול בעולם, השוק הסיני.

- יש עוד פיתוחים בקנה של פורסייט?

"כן. אנחנו מפתחים יישום שבאמצעותו המכשיר הסלולרי שמותקן ברכב 'ידבר' עם המכשירים האחרים שבסביבה, כמו של ילדים למשל שנמצאים מאחורי קיר או רכב ועומדים להתפרץ לכביש והמערכת שברכב לא רואה אותם עדיין. המערכת תתריע מראש, כלומר תצפה את התאונה שעתידה להתרחש ותמנע אותה. עוד יישום הוא מערכת שתדע להתריע מראש על מכשולים בדרך, כמו רכב שתקוע בצד ומפריע".

"שואפים להיות הווייז והמובילאיי של עולם הרכבות"

מלבד הפעילות בתחום הרכב, יש לפורסייט החזקה מהותית (32%) בחברת ריילויז'ן, הפועלת בתחום מניעת תאונות ומערכות נהיגה אוטונומיות עבור רכבות. לפני כחודשיים ביצעה ריילויז'ן גיוס אחרון בהיקף של 5 מיליון דולר לפי שווי של 20 מיליון דולר "לפני הכסף". החברה ניצלה את הביקושים הגבוהים והגדילה את היקף הגיוס. בחברה, שמשרדיה נמצאים ברעננה, מועסקים כיום 25 עובדים והיא צפויה לגדול ל-40-45 עובדים עד סוף השנה.

פורסייט השקיעה במהלך שנת 2016 בריילויז'ן כ-1.4 מיליון דולר, לפי שווי של 2.4 מיליון דולר "לפני הכסף" לחברה. בסבב האחרון השקיעו בחברה קבוצת שרם-זילברמן, אשר הובילה את הגיוס; קבוצת לובינסקי, יצחק סוארי, מייסדי חברת פיינל ובנק השקעות שוייצרי. כספי הגיוס מיועדים לגמר פיתוח מוצר האבטיפוס שלה, אשר מתוכנן להתקנה על גבי קטרים במהלך שנת 2018.

"בעולם יש בכל שנה נזקים עצומים, המוערכים במיליארדי דולרים, כתוצאה מתאונות שבהן מעורבות רכבות", אומר אריאל דור, סמנכ"ל תפעול בפורסייט האחראי על הקשר והפעילות מול ריילויז'ן. "לקטר ממוצע נדרש מרחק עצירה של 800-1,000 מטר והמערכת של ריילויז'ן יודעת להסתכל לטווח של כ-2 ק"מ, וגם מעבר לעיקולים וסיבובים במסילה. רק בגרמניה מוציאה חברת הרכבות כ-400 מיליון דולר בשנה על עיכובים ונזקים למיניהם. מרבית תשתית המסילות בעולם, יותר מ-99%, לא מנוטרת. הפתרון הוא לשים על הקטר מערכת עם סנסורים ומספר עדשות, שיודעת לפעול בכל מזג אוויר ובחושך מוחלט, עם תוכנה שיודעת לנתח את הקלט, ואת זה מספקת המערכת של ריילויז'ן.

"זו החברה הראשונה והיחידה בעולם שמתקינה מערכת כזו על גג של קטר, והיו כבר ניסיונות של חברות ענק, כמו סימנס, לספק פתרונות והם נכשלו. המערכת יודעת לספק מידע רב גם על מצב הקטרים, מצב התשתית והתחזוקה של המסילות, אם יש חלקים שחוקים שזקוקים להחלפה ועוד. אנחנו בעצם שואפים להיות הווייז, המובילאיי והגוגל של עולם הרכבות", אומר דור.

- יש לחברה פטנטים רשומים?

"יש 6 פטנטים בתהליך רישום מתקדם לקראת אישורים. צריך להבין שתעשיית הרכבות הולכת בדרכה של תעשיית הרכב, אבל בפיגור של עשר שנים בערך. ריילויז'ן היא כיום היחידה שמציבה מצלמות על קטרים באירופה ובישראל ואוספת מידע, ועשינו כבר מספר ניסויים בארץ, באיטליה ובגרמניה. בגרמניה למשל חברת הרכבות מעסיקה כ-340 אלף עובדים, ויש לה הכנסות של כ-40 מיליארד דולר בשנה עם רווח של כ-3 מיליארד דולר. זה שוק עצום. אנחנו יושבים שם עם ההנהלה הבכירה, כי יש לה עניין גדול מאוד במערכת ואין לה אלטרנטיבות. נפגעים להם 2-4 עובדים ליום באזורי התפעול והם ביקשו מאיתנו לספק להם מידע בטיחותי שיעזור להפחית את הנפגעים והתאונות. הוכחנו שהמערכת יודעת לספק את זה. הם נדהמו מהיכולות של המערכת".

- מתי יהיו הכנסות?

"אנחנו מקווים להתחיל לעשות פיילוטים ממומנים בתחילת 2018. החברה מקבלת פניות על בסיס יומיומי. יש לנו פגישה בימים הקרובים עם בכירים מתעשיית הרכבות היפנית. יש הרבה מאוד עניין בינלאומי בחברה".

- יהיו עוד גיוסים?

"כנראה יהיה גיוס נוסף בחצי הראשון של 2018 לפי שווי גבוה בהרבה. כיום יש לריילויז'ן כסף לפחות לשנה קדימה".

פורסייט

תחום עיסוק: מערכות עזר מתקדמות לנהג ומניעת תאונות דרכים

בעל שליטה ומנכ"ל: חיים סיבוני

יו"ר: מיכאל גלי

מספר עובדים: 30

שווי שוק: 680 מיליון שקל

מזומן בקופה: 60 מיליון שקל

הפסד ב-2016: 51 מיליון שקל

מניית פורסייט

עוד כתבות

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

המיליארדר דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בסכסוך עם האחים גרטנר, בנימוק שאורנשטיין סבור כי גרטלר הוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות שלו עם יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה, מהן עולה חשש ליחסי "תן וקח" בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו