החל ממחר (ב') הנחה של 12% בתעריף הנסיעה של מוניות שיאספו נוסעים מנתב"ג: ההנחה תתאפשר אחרי שרשות שדות התעופה "תוותר" למוניות הרשומות על דמי הנסיעה במונית בסך 5 שקלים (לפי צו הפיקוח) ועל דמי הנסיעה המיוחדים בסך 5.80 שקלים (דמי ההרשאה שנכנסו למתווה של המכרז הנוכחי), ובכך תאפשר לגלגל את ההנחה לנוסעים.

מוניות שיסרבו לפעול לפי המודל ולהעניק את ההנחה, לא יוכלו לעמוד בתור המוניות בקומת הקרקע בנתב"ג, עם היציאה של הנוסעים מאולם מקבלי הפנים, ויוכלו לאסוף נוסעים מקומה ג' בלבד.

ההנחה תינתן ממחירון משרד התחבורה הקבוע ל-70 יעדים, כשהיא מתייחסת למחיר הנסיעה נטו, ולא לתוספות דוגמת עבור מזוודה או עבור נוסע שלישי. ההנחה תוצע לנוסעים טרם הנסיעה, והיא מחייבת את נהגי המוניות.

ברשות שדות התעופה מדגישים כי הסדר זה יהיה בתוקף עד לפרסום המכרז וכניסת זכיין חדש לנתב"ג.

נזכיר כי המכרז האחרון בוטל, אחרי מחלוקות שהתעוררו בין Gett ומוניות הדר, עליהן הוכרז כזוכות יחד בתנאים שהן הציגו, שהיו אמורים להעניק 31% ממחיר המחירון של משרד התחבורה. עם ביטול המכרז פתחה רש"ת את איסוף הנוסעים מנתב"ג לכלל המוניות הרשומות בישראל.

עוד מדגישים ברשות כי "במסגרת המאבק במוניות הלא מורשות ('חאפרים'), נוסף לצוות המפקחים יופעל רכב גרר מלגזה דוגמת זה הפועל בתל-אביב, אשר יגרור מוניות לא מורשות, עליהן יחול קנס (כולל גרירה) בסך 600 שקל".

חודשי הקיץ הקרובים צפויים להמשיך ולרשום שיאים בתנועת הנוסעים בנתב"ג עם צפי ליותר מ-4.5 מיליון נוסעים. בקרוב ייפתח טרמינל 1, שעבר חידוש לתנועה, וממנו ימריאו טיסות הלואו קוסט ליעדים השונים. בחודש יולי לבדו יעברו מעל 2.1 מיליון נוסעים, ובחודש אוגוסט מעל 2.3 מיליון נוסעים.

מיליון נוסעים. בקרוב ייפתח טרמינל 1 שעבר חידוש לתנועה וממנו ימריאו טיסות הלואו קוסט ליעדים השונים עם תנועה של כ-215 טיסות שבועיות. בימי השיא יעברו בנתב"ג מעל 90,000 נוסעים ביום.

כבר בחודש יוני יישבר שיא במספר הנוסעים בנתב"ג, כאשר יותר מ-1.7 מיליון נוסעים יעברו בנמל התעופה - עלייה של 17% לעומת השנה החולפת.

היעדים המובילים את טבלת הגידול במספרי הנוסעים בנתב"ג הם (לפי נתוני יולי אוגוסט): ורשה עם 90,000 נוסעים , אנטליה עם 87,000 נוסעים, לרנקה עם 84,000 נוסעים, מוסקבה עם 71,000 נוסעים (רבים מהם ממשיכים בטיסות המשך ליעדים שונים) ופריז עם 55,000 נוסעים. המדינות המובילות את הגידול הקיץ (יולי אוגוסט) הן: טורקיה (ברוב המקרים כיעד ביניים לטיסות קונקשן), יוון, ארה"ב, גרמניה, ורוסיה.