"פיטרו אותי מ'ישראל היום' בגלל שהחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד רעייתו שרה מתקרבות להכרעה, ולא רוצים בעיתון כתב כמוני עם טור שלוחם נגד שחיתות שלטונית וציבורית" - כך טוען העיתונאי והתחקירן מוטי גילת שפוטר השבוע מהעיתון שבו כתב מאז 2008. גילת אמר את הדברים בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל.

לדברי גילת, "הסיבה הפורמלית לפיטורים שלי הייתה, לטענת ההנהלה, כלכלית. אבל איך זה יכול להיות אם הסכמתי לקצץ עד 60% משכרי, והם לא הסכימו ובכל זאת פיטרו אותי? ניסו להגיד לי שחברה שבה מורידים שכר לעובדים זה לא טוב לחברה, ולכן הם סירבו, אבל זה שטויות, כי רק יום לפני הם ביקשו ממני לקצץ 50% בשכרי, והסכמתי. ביקשו עוד - והסכמתי לקצץ עוד 10%, ואז הם אמרו מה שאמרו - זו הייתה הצגה, אני יודע את האמת, ואמרתי אותה להם. הסיבה האמיתית הייתה שדורשי שלומו של נתניהו לא רוצים כתב לוחם בשחיתות שלטונית כמוני ברגעי ההכרעה של האישומים".

גילת הוסיף: "היו עובדים בעיתון שהזהירו אותי. אמרו לי 'תיזהר, יפטרו אותך, אל תכתוב נגד נתניהו ובעד התאגיד'. פרסמתי דברים רגישים וחשובים, ביקורת עניינית, עסקנו בחברי כנסת משמאל, מימין ומהמרכז, עסקנו במעגל קרוב ופחות קרוב של נתניהו. ניהלתי מאבקים רבים וחשובים במדור הזה, הצלחנו לפתוח עיתון בתוך עיתון, קראו לזה 'הגטו שלנו'. הצלחנו בנושאים חברתיים רבים להילחם בשחיתות, ואני חייב להגיד שכבר לא נשאר בתקשורת מקום שאנשים מן השורה יכולים לפנות לעזרה נגד שחיתות ועוולות שלטוניות וציבורית".

"ברוב המקרים היה לי חופש כתיבה כמעט מוחלט", הוסיף גילת. "היו מקרים שביקשו להוריד את הטון, אבל לרוב היה חופש, אבל בסופו של דבר הנהלת 'ישראל היום' נעצה לי סכין בגב, בעטו בי הביתה. הפיטורים לא הפתיעו אותי. היה לי ברור שיגיע הרגע שיגידו לי 'די זה לא מתאים לנו תחקירים כאלה'. היה ניסיון שלהם לגרום לי ללכת בטוב. רצו לתת לי מענק כלשהו, ושנפרסם הודעת התפטרות משותפת - אבל לא הסכמתי, אז בעטו בי. 

"גם ברגעים אלה אני אומר לך שיש בעיתון הזה הרבה אנשים טובים. ההנהלה זה סיפור אחר. אני גם לא אתפלא אם בעתיד הקרוב יפוטר שלמה צזאנה, הכתב המדיני, שגם אותו לא אוהבים בסביבת נתניהו".