גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גיוסי חב' הנדל"ן הזרות בת"א: "עלול להתפתח משבר בבורסה"

קובי שגב, מנכ"ל אילים קרנות נאמנות, מזהיר מהמשקל הגדל של אג"ח שהנפיקו חברות הנדל"ן הזרות במדדי התל-בונד ומותח ביקורת חריפה: "זה בלון שהרגולטור חייב לפוצץ"

פרויקט של אקסטל במנהטן / צילום: מצגת החברה
פרויקט של אקסטל במנהטן / צילום: מצגת החברה

חברות נדל"ן אמריקאיות חזרו בחודשים האחרונים לשוק הנפקות האג"ח הקונצרניות בתל-אביב, ובגדול, לאחר עצירה זמנית במהלך 2016, וזאת על רקע קריסתה המהדהדת של חברת אורבנקורפ הקנדית והירידות החדות שנרשמו באג"ח שהנפיקה חברת אקסטל, הפועלת בייזום מגדלי דירות יוקרה במנהטן.

עד כמה בגדול הן חזרו? אם בעבר ההנפקות הללו כללו נכסים איכותיים, בעיקר באזור ניו-יורק וערים מרכזיות נוספות בארה"ב, אשר "נארזו" בחברה ייעודית לצורך הנפקתם, הרי שבשבוע שעבר התקיים השלב המוסדי של הנפקת חברת אנקור פרופרטיז (Encore Properties), במסגרתו הבטיחה החברה גיוס של כ-475 מיליון שקל בשתי סדרות, אחרי שנהנתה מביקושי יתר. החברה הייעודית שהקימה אנקור לצורך ההנפקה, והתאגדה באיי הבתולה (BVI), בדומה ליתר חברות הנדל"ן הזרות שהונפקו בתל-אביב, הינה בעלת נכסים המרוחקים מהערים המרכזיות והגדולות בארה"ב, במקומות כמו אלבמה, דרום קרוליינה, ג'ורג'יה ומיסיסיפי.

בסדרה העיקרית שלה (א'), המובטחת בשעבודים על נכסיה, הבטיחה אנקור סכום של כ-405 מיליון שקל בריבית שנתית של 5.4% - נמוך מריבית המקסימום שעמדה על יותר מ-6%, ובסדרה נוספת (ב'), המונפקת ללא שעבודים, הבטיחה סכום של קרוב ל-70 מיליון שקל בריבית שנתית של 7.2%. ככל הידוע, בהנפקה לקחו חלק גופים מוסדיים ובהם חברות ביטוח וקופות גמל. את עיקר סכום הגיוס מייעדת אנקור לפירעון חוב בכיר בנכסיה ורכישת חלקם של שותפים בהם. האג"ח של אנקור קיבלו דירוג BBB פלוס מ-P&S מעלות, שם ציינו בין היתר כי פרופיל הסיכון העסקי של החברה "נתמך בעיקר על ידי הפיזור הגיאוגרפי של הנכסים, ההיכרות הטובה עם אזורי הפעילות והפעלת בתי מלון תחת הזיכיון של 'הילטון' ו'מריוט'".

נכון להיום רשומות למסחר בתל-אביב איגרות חוב בשווי של יותר מ-16 מיליארד שקל, שהנפיקו מעל 20 חברות זרות. מספר מנהלי השקעות בכירים בשוק ההון, אשר אינם קשורים בצורה כזו או אחרת לחברות החיתום וליועצים המקדמים את ההנפקות של החברות הללו, מביעים בימים האחרונים ספקות הולכים וגוברים בנוגע לכדאיות ההשתתפות בהנפקות של אותן חברות. אלו ברובן "מורכבות" במיוחד עבור הנפקות החוב בתל-אביב, לנוכח הריבית הנמוכה יחסית שמשלמות האג"ח הללו לעומת הריבית שהיו נאלצים יזמיהן האמריקאים של החברות המנפיקות לשלם, אם היו מבקשים לגייס סכומים דומים בארה"ב.

"אנחנו מתרחקים מההנפקות האלה כמו מאש, וכמונו גם גופים מובילים אחרים בשוק ההון", אומר קובי שגב, מנכ"ל אילים קרנות נאמנות. "הנפקת אנקור היא דוגמה טובה למצב שנוצר לאחרונה. הבעלים של החברה, ד"ר באהראט סאנגני, אמר לי במפורש שאם הוא היה מנפיק בארה"ב, זה היה בריבית של 15% מגופים שמכירים את הנכסים, לא פחות. זה שהחברה הצליחה להנפיק בישראל בריבית כל כך נמוכה - זו תעודת עניות לשוק המקומי".

לדעת שגב, אג"ח מהסוג של אנקור צריכות להיסחר בתשואה של 18%-20%, וההתייחסות אליהן צריכה להיות כמו אל מניה בעלת סיכון גבוה. "במהלך השיחה איתו הוא אמר לי שבא אליו יועץ ישראלי שמסתובב בארה"ב והציע לו לגייס בתשואה של 5%-6% בישראל. הוא צריך להיות דביל כדי לא לעשות את הצעד הזה. יש כאן כל מיני שחקני נוסטרו שקונים את האג"ח האלו ומיד מוכרים אותן ברווח, כמו גם פליפרים (פעילים שקונים ומוכרים בפרק זמן קצר, ק' י') שפועלים בתחום".

"לפרק את אקסטל"

אילים מחזיקה באג"ח של חברת אקסטל, אותה קנתה בבורסה במהלך חודש מאי אשתקד, בעת שהאג"ח צנחו. על ההחזקה של אילים דיווחנו כאן ב"גלובס" בשבוע שעבר, בכתבה שעסקה במצגת של צחי לוי, יועץ חיצוני לקרנות הנאמנות של פסגות, שבה הזהיר מהשקעה באג"ח האמריקאיות והמליץ לבחון ביצוע "שורט" על האג"ח של אקסטל. על כך אומר שגב: "קנינו את האג"ח בתשואה של 16% במאי 2016, כי אז זה היה מעניין, ואנחנו מורווחים שם עשרות אחוזים".

שגב מנסה לדבריו לקדם מהלך לפירוק אקסטל שהנפיק כאן היזם גארי ברנט, אשר עוסקת בייזום ובהקמה של פרויקטים בעיר ניו-יורק, ומתמחה בענף דירות היוקרה. אקסטל גייסה בתל-אביב סכום של 1.65 מיליארד שקל, בשתי הנפקות אג"ח לקרנות נאמנות ומשקיעים פרטיים בישראל - הגיוס הגדול ביותר של חברת נדל"ן זרה בתל-אביב.

לאקסטל שתי סדרות אג"ח שקליות: סדרה א' בהיקף של כ-1.05 מיליארד שקל נסחרת כיום בתשואה של 12.5%, ואמורה להיפרע בשני תשלומים - כ-610 מיליון שקל ב-31 בדצמבר 2018, והיתרה בסוף 2019; סדרה ב', בהיקף של כ-600 מיליון שקל, נסחרת בתשואה של 11.8%, ומועד הפירעון שלה ב-31 בדצמבר 2020. לדברי שגב, "בשוק מבינים שהחברה מסוכנת ורואים את זה בתשואת האג"ח, אבל הדירוג שלה הוא A2. לא קרה מעולם שחברה בדירוג כזה נסחרת מעל שנה בתשואה כל כך גבוהה. כלכלני מידרוג צריכים לבוא ולהסביר את המצב הזה באסיפה".

"להערכתנו", מוסיף שגב, "אם ניקח את החברה כעת ונפרק אותה, גם אם נמכור את הדירות שלה בהנחה של 30%, נקבל סכום של קרוב ל-100% על האג"ח. לכן, אותי לא מטריד מה יהיה מחיר האיגרת מחר. באופן גורף, לכל החברות הנדל"ן האמריקאיות שהונפקו כאן אין תזרימי מזומנים אבל יש להן נכסים.

"אם ההליכים המשפטיים מול אקסטל יהיו באיי הבתולה, יש כאן אתגר גדול מאוד", מציין עוד שגב. "אבל אם זה יהיה כאן בתל-אביב, יש סיכוי גבוה להוציא את החוב כולו או קרוב לכך. עבורנו זה מצב של WIN-WIN כי קנינו את האג"ח במחיר נמוך, ומה יהיה המחיר שלה במהלך המסחר לא מעניין אותי כל כך. אני מתכוון לפעול לכינוס אסיפת מחזיקי האג"ח בקרוב במטרה לפרק את החברה".

כ- כלל, הנדל"ן למגורים בארה"ב לא נמצא כיום במשבר.

"נכון. אבל אקסטל פועלת בתחום דירות היוקרה, ושם יש משבר. אם הם יישארו עם הדירות, קשה לדעת לאן השוק הזה הולך.

"היום מסתובבים בארה"ב כל מיני 'יועצים' ישראלים ומציעים לחברות אמריקאיות שונות להנפיק בישראל, חלקן חברות מאוד מפוקפקות שהמשקיעים בארה"ב בכלל לא מסתכלים לכיוון שלהן. זה מצב הזוי".

- איך זה קורה?

"יש לכל מיני גורמים - היועצים למיניהם, או חברות החיתום וחברות הדירוג, לצד חלק מהמשקיעים המוסדיים - אינטרס להמשיך לפטם את התרנגולת הזו שמטילה עבורם ביצי זהב. המוסדיים הגדולים שלא קשורים לחברות החיתום, לא שם. לדעתנו באילים, התשואות שבהן האג"ח מונפקות זה הזוי. וגם הדירוגים המקומיים מופרכים. חברת קליין למשל גייסה כאן כ-300 מיליון שקל בשתי סדרות, וה-FFO (תזרים מזומנים מפעילות, ק' י') מהנכסים המניבים שלה הוא 400 אלף דולר בלבד בשנה. הבעיה היא שהבנק נמצא בשעבוד ראשון על הנכסים, אז קודם כל הוא לוקח את מה שמגיע לו, ואז מה שנשאר לאחרים ממש לא מספיק. נוצר כאן סיכון מערכתי, וזה בלון שהרגולטור חייב לפוצץ".

- למה?

"היום האג"ח האלה מרכיבות כ-19% ממדד התל-בונד השקלי וכ-30% מהתל-בונד תשואות שקלי, והמגמה היא המשך גידול במשקל שלהן במדדים. זה מצב מאוד בעייתי. תחום הקמעונות בארה"ב נמצא בבעיה גדולה מאוד, וזה ידוע, הרבה מניות של חברות קמעונות שם צנחו בחודשים האחרונים. בארה"ב מכירים בסיכון האדיר הזה, לכן הם נותנים הלוואות לחברות האלה בריבית של 12% לפחות. צריך להבין שאם יתממש הסיכון, האג"ח האלה יהיו שוות אפס. בין השאר, כי ההליכים המשפטיים יהיו באיי הבתולה, ואז מדדי האג"ח הקונצרניות, בהם מושקעת גם גברת כהן מחדרה, יצנחו".

"חייבים להעיר את הבורסה והרשות"

- אז מה אפשר לעשות?

"קודם כל חייבים להוציא את האג"ח האלו ממדדי התל-בונד, כי במקרה של משבר בארה"ב יכול להיגרם כאן נזק עצום. חלק גדול מהבעיה בארה"ב כבר ידוע ומתפתח לנו מול העיניים. המוסדיים הגדולים נמצאים בחוץ כי הם מבינים ורואים מה קורה. הבעיה נוצרת כשמגיעים ביקושים לקרנות הנאמנות או תעודות סל שעוקבות אחרי מדדי התל-בונד, ושם אין למנהל ההשקעות שיקול דעת כמעט בכלל. נוצר כאן מעגל קסמים שמתנפח לממדים מטורפים".

- למה החברות האלה מקבלות דירוגים גבוהים באופן יחסי?

"כי חברות הדירוג מסתכלות בעיקר על המצב הנוכחי ולא מתייחסות לאפשרות של משבר חמור או חדלות פירעון. יש סיכוי גבוה שמחזיקי האג"ח לא ייראו שקל אחד, אך הסיכון הזה לא מגולם בפנים".

- מי אמור לשמור על המשקיעים - הבורסה? רשות ני"ע?

"בהחלט. מישהו חייב להעיר את הבורסה והרשות לפני שיהיה מאוחר, כי יכול להיות כאן משבר גדול. במקרה של כינוס ופירוק של חברה זרה, הבנק והנושים האחרים בארה"ב לוקחים את הנכסים, ולמשקיעים בישראל לא יישאר כלום. חייבים להבין את זה, זה לא יהיה הסדר חוב כמו עם אפריקה ישראל. אנחנו מדברים על מצב של אפס".

מהבורסה בתל-אביב נמסר בתגובה כי "בבורסה יש שוק אג"ח עמוק ומפותח המהווה יתרון על פני בורסות אחרות בעולם, ולכן חברות בינלאומיות מוצאות בה עניין. הבורסה בוחנת השקה של מדדי תל-בונד ממוקדים שייכללו בהם איגרות חוב ישראליות בלבד, וזאת על מנת לענות על מגוון רחב של צרכי השקעה. נזכיר כי בכל מקרה חברות הדירוג קובעות את דירוג האג"ח בהתאם לביטחונות שמעמיד המנפיק, ולפרמטרים נוספים של סיכון השקעה. מעבר לכך, בעת הנפקות חוב לחברות זרות המבוצעות בבורסה, מכתיבים המשקיעים המוסדיים המקומיים את התנאים לאג"ח - זאת בניגוד להשתתפותם בהנפקות בחו"ל, בהן אין להם אפשרות לקבוע את התנאים וההתניות הפיננסיות, בשל היותם משקיעים קטנים יחסית".

האג"ח

עוד כתבות

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כך פעלה הברית האזורית להדיפת המתקפה של איראן ברגעי האמת

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, שמכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

המתכון של אלטשולר שחם חזרה לצמרת: בנקים באירופה, אנרגיה ונחושת

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

פלסטינים עוברים ליד בניין שנהרס בתקיפה ישראלית ברפיח / צילום: Associated Press, Hatem Ali

דיווחים פלסטיניים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח

שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • רב-אלוף הרצי הלוי אמר אחרי המתקפה האיראנית כי "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

קריית שמונה / צילום: אייל מרגולין

למשקיעים עם אורך נשימה: האם כאן מסתתרת ההזדמנות הנדל"נית הבאה?

פינוי התושבים מקריית שמונה הוביל לקיפאון בשוק הנדל"ן בעיר ● האם המלחמה יצרה הזדמנויות חדשות למשקיעים עם אורך נשימה?

דורון בלשר, מנכ''ל אורמת וסרגיי נובק, מנהל מחלקת תכנון ועיצוב מבני, אורמת בשיחה עם חזי שטרנליכט / צילום: כדיה לוי

הבכירים באורמת חושפים: "בונים על יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה"

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר, ומנהל תכנון והנדסת צנרת בחברה, סרגיי נובק, השתתפו בכנס "מנהיגות צעירה" של גלובס אמש ● נובק סיפר על התמיכה שקיבל כשגויס למילואים לאחר ה-7 באוקטובר, ובלשר הוסיף: "היינו צריכים להתמודד עם 10% מגויסים מהמפעל ו־25% מהנדסים מגויסים"

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

באירופה התלהבו ממערכת חץ 3, ובחברות הביטחוניות נרשמה התעניינות גוברת

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

מטוס קרב F-15, ''רעם'' של חיל האוויר הישראלי שיצא למתקפה מול איראן / צילום: דובר צה''ל

"האריה האיראני שאג כמו חתול", ואלה הזדמנויות ההשקעה

ביום שאחרי המתקפה האיראנית נראה שהבורסה בתל אביב הגיבה במתינות, אבל לאן הולכים מכאן? ● מומחים מנתחים שלושה תרחישים אפשריים להמשך המערכה, איך יגיבו אליהם השווקים, ואילו נכסים יהפכו לאטרקטיביים?

לבנת מזרחי רינסקי / צילום: אילן בשור

הכירו את מנהלת המסחר שהפכה לשיאנית השכר של בתי ההשקעות

תגמולים בעלות של יותר מ־7 מיליון שקל הפכו את לבנת מזרחי רינסקי לבעלת השכר הגבוה בבתי ההשקעות המקומיים ● מי שהגיעה לאי.בי.אי לאחר מכה שספג כתוצאה מהימור פיננסי כושל של לקוחותיו, מובילה בשנים האחרונות את הצמיחה בפעילות המסחר, הוספת אלפי לקוחות והפיכתה לנדבך מרכזי ברווחים

אסדת נפט בטקסס, ארה''ב / צילום: Reuters, Carlos Kosienski

מחיר הנפט עלול להגיע ל־100 דולר לחבית ולתדלק את חששות האינפלציה

בארה"ב חוששים מעלייה מחודשת באינפלציה, לאחר שבשבוע שעבר מדד המחירים הפתיע לרעה בפעם הרביעית ברצף ● מחיר הזהב השחור טיפס לשיא של חצי שנה על רקע המתיחות הביטחונית, 90 דולר לחבית, ואסקלציה נוספת עלולה להחמיר את המצב ואת כאב הראש של הפד