בואינג רואה את העתיד, והוא לא כולל מטוסי ג'מבו לנוסעים - לא את דגם 747 האייקוני שלה, ולא את איירבוס 380.

יצרנית המטוסים האמריקאית הוציאה את הקטגוריה ששמורה למטוסי ענק בעלי ארבעה מנועים מן התחזית השנתית שלה לשוק המטוסים המסחריים. במקום זאת, בואינג מנבאת שחברות התעופה ישתמשו ביותר מטוסים יעילים של שני מנועים לטיסות ארוכות טווח - כמו דגם 787 "דרימליינר" ודגם X777, או מטוס לשוק הטיסות הבינוניות שכעת מונח על שולחן השרטוטים.

הוצאת מטוסי העל מתחזית המכירות ב-20 השנים הקרובות בסך 6.05 טריליון דולר בשוק המטוסים המסחריים, משקפת את המציאות בשוק, לפי בואינג: אין סיכוי גדול להחייאת מכירות מטוסי הענק. בואינג שפועלת משיקגו ואיירבוס כבר צמצמו את ייצור המטוסים הגדולים ביותר שלהן על רקע מיעוט ההזמנות, ובואינג גם הזהירה שהיא עשויה להפסיק את ייצור גרסת הנוסעים של מטוס ג'מבו 747.

"אנחנו לא רואים הרבה ביקוש למטוסים גדולים באמת במבט קדימה", אמר רנדי טינסת, סגן נשיא בואינג לשיווק, בתדריך לכתבים לפני היריד האווירי בפריז. "קשה לנו להאמין שאיירבוס תספק את כל ההזמנות שהיא קיבלה למטוסי 380 שלה".

איירבוס רואה עדיין שוק עתידי למטוסים הללו, למרות שהיא לא רשמה אפילו מכירה של מטוס אחד מדגם 380 בשנה שעברה. היצרנית מטולוז בצרפת אומרת שחברות התעופה יזדקקו למטוסים גדולים יותר כאשר התנועה האווירית תוכפל והעומס יגביל את מספר הטיסות אל יעדי-על, בייחוד באסיה ובמזרח התיכון.

היצרנית האירופית צופה מכירה פוטנציאלית של 1,400 מטוסי ג'מבו, בערך של 454 מיליארד דולר, עד שנת 2037. התחזית של בואינג ל-20 השנים הבאות היא ל-80 מטוסי ג'מבו שיימכרו, לפי התדרוך של טינסת ביריד בפריז.

כאשר עידן הג'מבו מסתיים בבואינג, היצרנית הזו רואה שוק חדש למטוסים לטווח בינוני שיכלול את מטוסי מעבר הנוסעים היחיד הגדולים ומטוסי שני מעברי הנוסעים הקטנים. זה שונה מהתחזית של איירבוס, שהכריזה על כוונה לבצע שיפורים בדגם 380 בתקווה שההזמנות לדגם זה יתחדשו יום אחד.

"הם הלכו על גדול וכבד. אנחנו הולכים על קטן ויעיל", אמר מיק דלייני, סגן נשיא בואינג ומנכ"ל חטיבת פיתוח המטוסים. "אנחנו נעקוף את המתחרים שלנו, נכניס היבט קל לדברים".

איירבוס משנה את עיצוב דגם 380 הדו-סיפוני שלה, כולל הוספה של קצוות לכנפיים באורך 4.7 מטרים כדי לשפר את החיסכון בדלק סילוני ב-4%. טינסת ביטל את האסטרטגיה הזו. "הארכה של כנפיים במטוס גדול מדי לא הופכת אותו לקטן יותר", הוא אמר.