גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הרשות מונעת משרלטנים פעילות אבל גופים הגונים נפגעים"

ההגבלות של רשות ני"ע דוחפות את קרנות ההשקעה הקבוצתיות לבורסה בת"א אבל ליזמים יש ביקורת

על רקע סביבת הריבית האפסית, והאתגר לאתר אפיקי השקעה ש"יעבדו" עבור הכסף, במקום פיקדונות השוכבים בבנק ואינם מניבים תשואה, הולכים ומתרבים היקפי הגיוסים שמבצעות החברות בבורסה בתל אביב - הן באמצעות אג"ח, והן באמצעות מניות - הנפקות שנהנות שבדרך כלל מביקושים גבוהים במיוחד.

לצד אפיקי הגיוס המסורתיים בבורסה, צומח בתקופה האחרונה אפיק חדש של גיוס הון מידי הציבור, באמצעות מימון המונים שמבצעות קרנות השקעה בנדל"ן, המגייסות את הכסף לטובת פרויקטים בדרך של פרסום תשקיף - במה שנראה כתחילתו של טרנד העשוי להתגבר בתקופה הקרובה.

עד כה, תוך פחות מחצי שנה, אותן קרנות שהגיעו לבורסה בת"א (אולם אינן נסחרות) נהנות מהצלחה ניכרת בגיוסים שהן מבצעות, הבאה לידי ביטוי בהבטחת סכומי הגיוס בתוך שעות ספורות מפתיחת המכרז. בסך הכול גייסו אותן קרנות עד היום כ-100 מיליון שקל בארבע הנפקות, וגיוסים נוספים - בהיקפים של כמה עשרות מיליוני שקלים כל אחד - עומדים על הפרק.

שניים מאותם גיוסים ציבוריים ביצעה חלוצת הקרנות במתכונת זו - קרן הגשמה של אבי כץ (יזם רשת בתי הקפה והמרכולים "קופיקס") וחנן שמש, שגייסה בתחילת השנה כ-32 מיליון שקל (כ-7 מיליון ליש"ט) עבור פרויקט נדל"ן יזמי בלונדון, ובחודש שעבר גייסה כ-27 מיליון שקל נוספים (כ-7 מיליון דולר) לפרויקט מסחרי בארה"ב.

הגשמה, אשר הוקמה בשנת 2009, היטיבה לזהות צורך של משקיעים פרטיים קטנים ליטול חלק בהשקעות ריאליות בתחום הנדל"ן, המטרה לנסות ולייצר תשואות נאות בעולם של ריביות אפסיות. מתשקיף הקרן עלה, כי עד היום - כשמונה שנים לאחר הקמתה - היא גייסה למעלה מ-2 מיליארד שקל וביצעה 250 השקעות, רובן ככולן בנדל"ן בארץ ובחו"ל, בפרויקטים בהיקף כולל של 10.5 מיליארד שקל.

אחרי הגשמה הייתה זו קרן אינטו, של המייסד והמנכ"ל ערן רוט ודב קוטלר, אשר גייסה באפריל כ-17 מיליון שקל (4.5 מיליון דולר) לפרויקט הקמת מעונות סטודנטים בארה"ב.

האחרונה להצטרף הייתה קרן האפ (HAP) של ניר אמזל, אמיר חסיד וערן פולק, שגייסה מוקדם יותר החודש כ-25 מיליון שקל (כ-7 מיליון דולר) המיועדים להקמת מגדל מגורים בארה"ב.

על הפרק כבר עומדת הנפקה שלישית שמקדמת הגשמה בימים אלה, המבקשת לגייס כ-31 מיליון שקל (קרוב ל-9 מיליון דולר) למימון רכישה והשבחה של קומפלקס מגורים בארה"ב. ככל הידוע, קרנות נוספות מגבשות בימים אלה תשקיפים לקראת גיוסים שיתבצעו בהמשך השנה, ובסך הכול מדובר על עשרות מיזמים נוספים, עיקרם בתחום הנדל"ן בחו"ל.

בהקשר זה עלה שמן של קרן אינבו - שבראשה עומדת עמליה שכטר שעבדה בעבר בהגשמה, ואשר נשיאה הוא עופר עיני, לשעבר יו"ר ההסתדרות - ושל קרן של יזם קבוצות הרכישה דרור הלוי, שהקים פלטפורמה להשקעות משותפות לנדל"ן בארה"ב, אם כי אלה טרם הגישו תשקיף.

היעדר פיקוח רגולטורי על קרנות ההשקעה הקבוצתיות (לא רק בנדל"ן) במרוצת השנים יצר מצב שבו שיטת גיוס הכסף לפרויקטים, שבה פעלו קרנות ההשקעה השיתופיות, הייתה איגוד של עד 35 משקיעים לפרויקט בודד, מה שאפשר להן לעקוף באופן חוקי את הצורך בהגשת תשקיף לרשות ניירות ערך.

לצד קרנות לגיטימיות קמו להן קרנות כושלות, ואף כאלה אשר הונו את המשקיעים וגרמו הפסדים כבדים. רשות ני"ע, אשר זיהתה את הפרצה הרגולטורית, החלה בתקופה האחרונה להקשיח את הפיקוח על הקרנות הללו, ולמעשה דחפה אותן לבצע את מהלכי הגיוס באמצעות תשקיף הנפקה לציבור.

"החוק מאחור ביחס לעולם"

הגיוסים באמצעות תשקיף לציבור, מתחילת 2017, מקורם בשינויים רגולטוריים שהובילה הרשות ואשר במסגרתם תוקן החוק הנוגע לאפשרות לבצע הנפקה פרטית שלא כפופה לחוק ני"ע, שקבע כי חברה המעוניינת לבצע גיוס הון פרטי יכולה להציע לעד 35 משקיעים בלבד לקחת בו חלק. זאת לעומת המצב הקודם, שאפשר לפרסם את ההצעה לכלל הציבור, אולם הגביל את כמות המשקיעים בפועל למספר דומה (35).

ההחמרה בחוק, וההגבלה על מספר הניצעים שאליהם אפשר לפנות, שינתה את המציאות שבה פעלו קרנות ההשקעה הקבוצתיות, שהבינו כי אחת האלטרנטיבות המרכזיות לגייס הון לפרויקטים הוא באמצעות פרסום תשקיף בבורסה בת"א.

צריך לציין כי למרות שהתשקיף מפורסם לציבור, ועומד בדרישות רשות ני"ע, הרי שבשל היקפי הגיוס המצומצמים יחסית, והעובדה שהקרנות מגייסות כשותפויות עבור פרויקט נדל"ן ספציפי, תקנון הבורסה לא מאפשר להן להירשם למסחר.

השינוי הרגולטורי יצר אפשרות חדשה, שעליה מברכים היזמים, אך לצד זאת יש להם גם ביקורת על ההגבלות, הלא מעטות לראייתם. ערן רוט, מייסד ומנכ"ל אינטו, אומר כי "פרסום תשקיף הוא מהלך ראשון וחיובי, ובכל מה שקשור לפתיחת הענף לפרסום תשקיפים יש לי רק מחמאות לרשות. זה צעד מבורך, אבל אנחנו קוראים לרשות להסדיר את החוק, כי הביקושים גדולים והחוק נמצא מאחור ביחס למצב בעולם".

לדברי רוט, "הרשות רוצה למנוע משרלטנים פעילות, אבל מצד שני, גופים מקצועיים, הגונים שעובדים בהתאם לחוק נפגעים, כי יש להם קושי אדיר לשווק את המוצר שלהם. תשקיף זה משהו שלוקח הרבה זמן להכין ועולה הרבה כסף. בעסקאות נדל"ן היזם פונה אלינו 45-60 יום לפני שהוא צריך את הכסף, והכנת תשקיף אחד יכולה לקחת 3-4 חודשים. לכן אנחנו מקיימים דו-שיח עם הרשות בניסיון לשנות את המצב, ולנסות להוציא תשקיפים במועדים קצרים יותר, באמצעות זמני תגובה יותר קצרים של הרשות, באמצעות הקלות שיינתנו לנו ועוד".

למרות היקפי הגיוס המצומצמים יחסית שמבצעות הקרנות, הנפקות אלה לא מתאימות לכל אחד, ודורשות הון עצמי משמעותי כדי לקחת בהן חלק. כך לדוגמה, הסכום שביקשה הגשמה עבור יחידת השתתפות בהנפקת הנכס שלה בלונדון היה 20 אלף ליש"ט (יותר מ-90 אלף שקל), ו-20 אלף דולר (יותר מ-70 אלף שקל) בהנפקת הנכס בארה"ב.

מחירה של יחידת השתתפות בהנפקה של אינטו עמד על 12.5 אלף דולר (כ-45 אלף שקל) והמחיר הנדרש לקבלת חלק בגיוס של האפ עמד על 25 אלף דולר (קרוב ל-90 אלף שקל). לדברי רוט, "השקעה שכזו לא מתאימה לכל אחד, אבל לדוגמה, מישהו שיש לו תיק נכסים בהיקף של כ-500 אלף שקל, יכול לגוון אותו ולהפנות כ-100 אלף שקל אלינו".

- מי המשקיעים שמגיעים אליכם?

רוט: "מי שמגיע אלינו הם משקיעים ישראלים, שמבינים שהיום, צריך לגוון את תיק ההשקעות לא רק כדי להגדיל את ההון שלהם, אלא אפילו כדי לשמר אותו, וההמלצה שלנו היא להפנות כ-10%-20% להשקעות אלטרנטיביות, ולבצע את הגיוון איתנו".

לדבריו, "ה'טייפ קאסט' של המשקיעים שהשתתפו בגיוס שביצענו באמצעות תשקיף דומה לזה שלקח חלק בהשקעות קודמות. בעזרת התשקיף הרחבנו את מעגל המשקיעים שלנו - חלקם היו חדשים וחלקם קיימים".

עוד הוא אומר, כי "חלק מאותם משקיעים הגיעו ממאגר המשקיעים שלנו, שכבר השתתפו בהשקעות קודמות שביצענו, וחלקם בעקבות פרסום התשקיף, שבמסגרתו אנחנו יכולים לחשוף את נתוני העסקה - מה שהופך את מלאכת השיווק קלה יותר. כשמציגים בתשקיף את כל פרטי הנכס, ואת הנתונים הכספיים, עם היתר של רשות ני"ע, זה מגדיל את האמון ומגדיל את ביטחון המשקיעים".

- מה לגבי הסיכון בהשקעה בקרנות מסוג זה?

רוט מציין, כי "משקיע שנכנס אלינו להשקעה מבין שבכל עסקה קיימים סיכונים - כמו סיכוני שוק, סיכוני תפעול ועוד. אבל אנחנו מבצעים בדיקות נאותות מקיפות, ועושים הכל כדי לצמצם את הסיכונים.

"יש סיכון בפעילות, אבל אנחנו לא רואים אותו כגבוה יותר מלהשקיע במניית טבע. השקעה שכזו לא מתאימה לאלמנות ויתומים, אבל אנחנו מהווים אלטרנטיבה מצוינת לאנשים שעבדו קשה וחסכו כסף שערכו נשחק".

"הגנה על המשקיעים"

עו"ד צפנת מזר, מנהלת היחידה למימון עסקים קטנים ובינוניים במחלקת תאגידים ברשות ני"ע, מסבירה כי "הוראות חוק ני"ע וחוק החברות הן אמנם נטל על החברות המנפיקות, אבל הן משיגות את המטרה העיקרית שלהן, והיא הגנה על המשקיעים".

לדבריה, "באמצעות התשקיף, למשקיעים מהציבור עומד כל המידע שצריך להיות בפניהם לצורך קבלת החלטת השקעה, ולחברה ולדירקטורים יש אחריות כספית כלפי אותם משקיעים אם התשקיף כולל מידע מטעה, והם יכולים לעמוד בפני דין פלילי".

מזר מוסיפה, כי "התיקון בחוק העביר את החברות מהעולם הפרטי לציבורי, וזו הדרך הנכונה לפעול לדעת רשות ני"ע, כאשר רוצים להציע הצעות השקעה לציבור".

עוד מציינת מזר, כי "החוק לא מגביל את החברות לגייס את הכסף לפרויקט ספציפי. אך מההיבט הרגולטורי, העובדה שאותן חברות מבצעות הנפקות קטנות יחסית לפרויקט ספציפי, מאפשרת להן ליהנות מהקלות מסוימות לגיוסים מסוג זה - הן יכולות ליהנות מהקלות גילוי שיש לתאגידים קטנים, ובעיקר מהיכולת לפרסם דוחות כספיים חצי-שנתיים, ולקבל הקלות שונות בתחומי ממשל תאגידי. המבנה העסקי של אותן חברות גם יוצר תשקיף פשוט יחסית, מאחר שהוא מתייחס לפרויקט אחד ספציפי".

מזר מסבירה, כי "החברות האלה אינן יכולות להירשם למסחר בבורסה, מכיוון שהיקפי הגיוס שלהן נמוכים, והן מאוגדות כשותפויות, שתקנון הבורסה אינו מאפשר רישום שלהן למסחר".

בעניין הדרישות שמעמידה הרשות לאותן חברות אומרת מזר, כי "החוק הוא מעין מסלול של 1 או 0 - או שזו חברה פרטית, שהציעה לעד 35 משקיעים לקחת חלק בהשקעה, או שהיא הציעה ליותר מכך, ואז כל הוראות החוק חלות עליה.

"רשות ני"ע מודעת לכך שהדיכוטומיה הזו אינה אידיאלית, ובשנים האחרונות הובילה חקיקה של מסלולי ביניים - בעיקר הקלות משמעותיות לחברות קטנות ולחברות שמנפיקות לראשונה (וגם המיזמים נהנים מכך). גם העבודה של הרשות ושל הצוות הבינמשרדי לבדיקת הקמת בורסה משנית לתאגידים קטנים, שנמצאת בעיצומה, היא חלק מאותה מגמה, ובמסגרתה יבחנו אילו הקלות רגולטוריות ניתן יהיה לתת לחברות שייסחרו בבורסה המשנית".

לדבריה, "אנחנו מודעים לכך שיש לאותן שותפויות מאפיינים ייחודיים, ושומעים טענות שלפיהן החקיקה הקיימת לא מתאימה להנפקות מהסוג הזה באופן מלא, ואנו בוחנים האם קיים צורך ליזום תיקוני חקיקה בנדון.

"יחד עם זאת, היזמים שרוצים להנפיק עכשיו, צריכים לקחת בחשבון שהם כפופים להוראות החוק הקיים כיום, ושגם בהתאם להוראות החוק הקיים הרשות מעמידה לאותן שותפויות לא מעט הקלות - הקלות בדיווח, הקלות בחובות הממשל התאגידי, הקלות במהלך שנות הפעילות הראשונות והקלות פרוצדורליות בהליכי בדיקת התשקיף על-ידי הרשות.

הרשות יוצאת מנקודת הנחה, שיש צורך באיזון מתאים בין החלת רגולציה, שתגן באופן המיטבי על המשקיעים מצד אחד, ומצד שני כזו שלא תייצר עלויות כבדות מדי וחוסר כדאיות עסקית, שימנעו מהחברות לבצע את הגיוסים בדרך המלך של פרסום תשקיף".

גיוסי הון

עוד כתבות

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה