ממשל טראמפ מתכנן השקעות גדולות בכלכלה הפלסטינית כחלק מחבילת שלום פוטנציאלי בין ישראל לפלסטינים - כך עולה מהודעות שפרסם הבית הלבן בתום שיחות בירושלים וברמאללה שערכו אתמול (ד') חתנו של דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, שמחזיק בתיק השלום הישראלי-פלסטיני בממשל, וג'ייסון גרינבלאט, שליחו של נשיא ארה"ב למו"מ האפשרי בין הצדדים.

השניים נפגשו תחילה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויועציו הבכירים, ואחר-כך, ברמאללה, עם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. בהודעת הבית הלבן אחרי השיחה עם עבאס נאמר: "קושנר וגרינבלאט דנו עם עבאס של הקדימויות הפלסטיניות ועל צעדים פוטנציאליים בעתיד. הם הכירו בצורך להזדמנויות כלכליות לפלסטינים ובהשקעות משמעותיות בכלכלה הפלסטינית".

"הנציגים האמריקאים וההנהגה הפלסטינית הדגישו שהשגת שלום תימשך זמן רב; הם הטעימו את חשיבות הצורך לעשות כל דבר אפשרי כדי ליצור סביבה שתסייע לתהליך", נאמר בהודעה. היא מגדירה את השיחות עם הצד הפלסטיני כ"פרודוקטיביות" ומציינת ששני הצדדים חזרו ואישרו את מחויבותם לקידום מטרתו של טראמפ - שלום אמת ובר-קיימא במזה"ת, שיתרום ליציבות באזור".

 

בהודעה נפרדת בעקבות השיחה עם נתניהו, צויין שגם פגישה זו היתה "פרודוקטיבית" וששני הצדדים חזרו ואישרו את מחויבותם לקידום מטרת הנשיא לשלום אמת. בשיחה זו השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, ושגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, נוסף לקושנר ולגרינבלאט.

בשיחה זו נדונו הקדימויות של ישראל וצעדים פוטנציאליים בהמשך המו"מ, נאמר בהודעה. הנציגים האמריקאים ציינו את התפקיד הקריטי שממלאת ישראל בביטחון המזה"ת. גם הנציגים הישראלים והאמריקאים ציינו את ההבנה שהשגת השלום תימשך זמן רב ושיש ליצור סביבה שתסייע למגעים הפוטנציאליים בעתיד.

קושנר וגרינבלאט עומדים לצאת היום לוושינגטון וידווחו על שיחותיהם לטראמפ, לשר-החוץ האמריקאי, רקס טילרסון, וליועץ לביטחון לאומי, ה.ר. מקמאסטר.