חברת התקשורת בזק  פועלת להעביר את משרדיה ממרכז ת"א לשטח שבבעלותה בצומת מסובים, כך נודע ל"גלובס". בזק שוכרת כיום 17 קומות במגדל המשולש במרכז עזריאלי והיא מאכלסת כמחצית משטחי המגדל (22,400 מ"ר). חוזה השכירות בין בזק לעזריאלי נחתם ב-1999, ומאז מימשה בזק אופציות להארכתו. תקופת השכירות הנוכחית צפויה להסתיים בסוף שנת 2020. בשל היותה שוכר עוגן וותיק במגדל, משלמת כיום בזק מחיר שכירות נמוך משמעותית ממחיר השוק.

עוד נודע כי בכוונת בזק להעביר את משרדיה לשטח הנמצא כיום בבעלותה בצומת מסובים (סקיה), הסמוכה לאור יהודה. ל"גלובס" נודע כי בזק כבר החלה לחפש אחר חברת נדל"ן מובילה שתרכוש מידיה את הקרקע במסובים, במטרה שזו תבנה במקום מתחם תעסוקה גדול ובו גם משרדים בשטח של כ-30 אלף מ"ר שיושכרו לבזק (Sale and Lease back).

באפריל 2013 חתמה בזק על חוזה הרשאה מול רשות מקרקעי ישראל לתכנון לשטח של 115 דונם בסקיה, ולאחר שבשנה שעברה נכנסה תוכנית ייעודי קרקע למתחם, בזק מציינת בדוחותיה השנתיים ל-2016 כי היא "צפויה לחתום על חוזה חכירה בקשר לנכס ביחס לשטח של כ-70 דונם נטו".

עזריאלי עשויה להרוויח מעזיבת בזק

עוד מציינת בזק בדוחות 2016 בנוגע למתחם סקיה כי היא "בוחנת את האפשרויות השונות העומדות בפניה למימוש זכויותיה בנכס, לרבות האפשרות למכירת הנכס או חלק ממנו, שחלקן עשויות להביא לרישום רווח מהותי בהיקף אשר לפי הערכה של החברה בטרם ביצוע כל הבדיקות הרלוונטיות, עשוי להגיע למאות מיליוני שקלים". השווי ההוגן של הזכויות בקרקע הוערך בסוף 2016 בכ-460 מיליון שקל.

ברקע לדברים, חברת התקשורת שבשליטת שאול אלוביץ' נמצאת בכותרות בימים האחרונים בעקבות חקירת רשות ניירות ערך בחשדות לביצוע עבירות על-פי חוק ניירות ערך ועל-פי חוק העונשין הנוגעות לעסקאות הקשורות לבעל השליטה, אלוביץ'. בעקבות הידיעות אודות החקירה, מניית בזק נחלשה ביותר מ-6% בשלושת ימי המסחר האחרונים.

המגדל המשולש של עזריאלי כולל 35 קומות משרדים ו-2 קומות שירות ושטחו יותר מ-47 אלף מ"ר. עזיבתה של בזק עשויה להיטיב עם קבוצת עזריאלי , וזאת בשל דמי השכירות הנמוכים יחסית שמשלמת להם בזק, והחלפתה בשוכר בדמי שכירות גבוהים יותר משמעותית.

מרכז עזריאלי שבסמוך לתחנת רכבת השלום ולנתיבי איילון, הוא מרכז העסקים הגדול בארץ היום, הכולל שלושה מגדלים עם שטחי משרדים של יותר מ-131 אלף מ"ר.