בפרוטוקולים של ישיבות דירקטוריון בזק שנחשפו בכלי התקשורת בימים האחרונים מתחבא סיפור מעניין שלא רבים שמו לב אליו - מי באמת היו"ר של הוועדה המיוחדת לעסקת בזק-yes.

בחלקם מצוין ג'וש רוזנצוויג, דירקטור בבזק, כיו"ר הוועדה, ובאחרים מצוין איציק אידלמן כיו"ר. איך זה קרה?

ובכן, רוזנצוויג הוא מומחה מס ובעל הבנה עמוקה בעסקאות מיזוג, והוא גם חבר קרוב של שאול אלוביץ', שרצה בו כיו"ר ודאג למינויו. בהמשך, כשהתברר שרוזנצוויג נגוע בניגוד עניינים ואינו יכול לכהן כחבר בוועדה, מונה אידלמן ליו"ר, אבל בזה לא הסתיים הסיפור.

ל"גלובס" נודע כי רוזנצוויג הגיע לישיבות הוועדה בהתנדבות. הוא לא יכול היה להשתתף בהצבעות, אבל הוא כן השתתף בכמה וכמה ישיבות ולדברי גורמים שנכחו בהן, לרוב היה ברור לאן נושבת הרוח מכיוונו.

הסיפור הזה הוא רק דוגמה נוספת לאופן שבו פעלו הדירקטוריונים של yes ובזק, שתואר כאן בימים האחרונים בהרחבה. נדמה שהדירקטורים כולם, לרבות הדח"צים, קשורים לאלוביץ', מה שנקרא "מקורבים". אולי הדבר שממחיש זאת יותר מכול הוא האופן שבו הגיעו אנשי יורוקום שבשליטת אלוביץ' לשבת בדירקטוריונים של yes ובזק.

עוד לפני הדיונים על עסקת בזק-yes, למעשה מאז ששאולצאלוביץ' רכש את גרעין השליטה בבזק, קבע הממונה על ההגבלים העסקיים שעליו למכור את החזקותיו ב-yes.

כמו כן, נאסר עליו להחזיק בבזק וב-yes במקביל, כיוון שבאותם ימים חשבה הרשות ששליטת בזק ב-yes תפחית את התחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית. על אנשי יורוקום נאסר לתת לנאמן כל הנחיה בנוגע לניהול החברה, אלא מה? בזק, שהחזיקה בעצמה קצת פחות מ-50% ממניות yes (והייתה לה אופציה ל-8% נוספים), הייתה רשאית למנות דירקטורים לדירקטוריון החברה, ואת מי היא בחרה למנות? את שאול אלוביץ', בנו אור אלוביץ' ועמיקם שורר - אותם אנשי יורוקום, שכזכור רשות ההגבלים אסרה עליהם לשבת בדירקטוריון החברה.

מצב הדברים הזה לא השתנה גם במהלך המשא ומתן על עסקת בזק-yes. בשום שלב לא ראה דירקטוריון בזק בעיה בכך שבזמן שהוא נושא ונותן עם יורוקום על החזקותיה ב-yes, נציגיו בדירקטוריון החברה הם אנשי יורוקום. הפרוטוקולים של הדיונים על העסקה מלמדים שלאורך המשא ומתן הייתה חשיבות רבה לתוכנית העסקית שהציגה yes ולתחזיותיה, שקבעו במידה רבה את שווייה - יעדים ותחזיות שנקבעו ע"י דירקטוריון yes שנשלט ע"י אנשי יורוקום.

לא ברור מה חשבו הדירקטורים בבזק בעניין הזה. לכל הפחות מדובר בהתנהלות קלוקלת.

היום גם התברר כי מיכל רפאלי-כדורי, שכיהנה במשך כ-18 שנה כסמנכ"ל הרגולציה של חברת הלווין yes ופרשה מתפקידה רק ביוני השנה, מסרה עדות במשרדי רשות ני"ע בפרשת בזק-yes. ככל הידוע, לא מיוחסים חשדות כלשהם לרפאלי-כדורי.

עוד על פרשת בזק-yes:

[הבונוס הלא-מדווח של מנכ"ל yes - עד 2 מיליון שקל] [חשד: מזכירת בזק הייתה "חפרפרת" של שאול אלוביץ'] [מנכ"לית בזק לאחר חקירתה: "ימים לא פשוטים עוברים עלינו"]