גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רודי ג'וליאני מפזר אופטימיות; גיל שויד זוכה באות מגן הסייבר

וגם: על מה שוחחה עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, עם מיליארדר האינטרנט טדי שגיא?

נתן חץ, רונן בראל, רודי ג'וליאני, חן שיין ושולם לפידות / צלם: אסף לב
נתן חץ, רונן בראל, רודי ג'וליאני, חן שיין ושולם לפידות / צלם: אסף לב

ההבטחה של ג'וליאני

ראש עיריית ניו-יורק לשעבר מפזר אופטימיות

אל הקוקטייל שערכו אמש (ב') פירמת EY ישראל ומשרד עו"ד שטיינמץ הרינג גורמן ושות' לציון עשור לכנס הנדל"ן שלהם, הגיע אורח מיוחד - ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודולף (רודי) ג'וליאני, המכהן היום כראש מחלקת סייבר, פרטיות וניהול סכסוכים בפירמת עורכי הדין הבינלאומית גרינברג טראוריג.

במתחם האירועים "אביגדור" בתל-אביב פגשו אותו המוזמנים, ושמעו אותו טוען כי "אם טראמפ יצליח בחלק מהרפורמות שהוא רוצה לעשות, ארה"ב תחזור לצמיחה של 3%. ואם יצליח להעביר את רובן, היא תוכל לחזור לצמיחה של 4% ולכך השפעה עצומה על תחום הנדל"ן".

ג'וליאני העריך שנראה הורדת מסים בארה"ב עוד לפני סוף השנה. למי שלא הספיק להתרשם - מחר יפתח ג'וליאני את יום המסחר בבורסה בתל-אביב.

רונן בראל, יו"ר פירמת EY בישראל, דורון שהרבני ויורם טיץ, המנכ"לים המשותפים וחן שיין, שותף בכיר ומנהל תחום הנדל"ן בפירמה, קיבלו את פניהם של: שולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי; נתן חץ, בעל השליטה באלוני חץ; חיים פייגלין ורן בן אברהם, מבעלי צמח המרמן; רונית הראל, מנכ"לית S&P מעלות; אבי לוי, מנכ"ל מליסרון; חנה הולנדר, ראש חטיבת אשראי בהפניקס; דרור נגל, מנכ"ל אזורים; משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני עופר; ישראל רייף, יו"ר אפקון ושלמה נדל"ן; דורי סגל, מנכ"ל גזית גלוב; שלמה זוהר, מנכ"ל איידיאו; עוה"ד דני הרינג, יענקל'ה שטיינמץ ומני גורמן, שותפים במשרד עורכי הדין שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות'; איש העסקים הרצל חבס; גיל שרון, יו"ר גולן טלקום; שלמה נחמה, מבעלי השליטה באלומיי; אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים; עדיאל שומרון, מנכ"ל רמ"י; גיל רושניק, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן; דן טהורי; ואחרים.

נתן חץ, רונן בראל, רודי ג'וליאני, חן שיין ושולם לפידות / צלם: אסף לב

גיל שויד קיבל סוס טרויאני

מייסד צ'ק פוינט זכה באות מגן הסייבר

גיל שויד, שהקים את חברת צ'ק פוינט ומנהל אותה, זכה ב"אות מגן הסייבר", במסגרת "שבוע הסייבר הלאומי" ה-7 הנערך באוניברסיטת תל-אביב.

אות מגן הסייבר ניתן כהכרה בהישגים יוצאי דופן בתחום, ולראשונה התכנסה ועדה במטרה למסד את הענקת האות. חברי הוועדה שבחרו בשויד הם ד"ר גיורא ירון, ד"ר שלמה מרקל, ד"ר גל שמואלי, אלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל וגילי דרוב-היישטיין. שויד נבחר בשל מה שהוגדר כתרומתו הייחודית והבלתי מעורערת לסייבר בישראל, לאחר שהפך את צ'ק פוינט לאחת מענקיות השוק. לדבריהם, "החברה, שהקדימה את זמנה, מעסיקה מעל 4,000 עובדים ב-43 מדינות, והיא פילסה את הדרך לחברות סייבר רבות". בנוסף ציינו שצ'ק פוינט תורמת לאקדמיה ולמחקר. "בימים אלה אנו עדים למתקפות סייבר מתוחכמות שעד לאחרונה נחשבו לתרחישים רחוקים ולא מציאותיים", אמר שויד שהתריע שמרבית החברות אינן מוגנות מפני המתקפות. "ארגונים חייבים להשקיע בבניית אסטרטגיה לעתיד של הגנת הסייבר, ולא להסתפק רק בפתרונות נקודתיים שמאפשרים למתקפות לפגוע בארגון".

כפי שניתן לראות בתמונה, האות הוא למעשה דגם מוקטן של מיצג הסוס הטרויאני שהוצב בשנה שעברה בכניסה לאוניברסיטת תל-אביב במסגרת שבוע הסייבר. מדובר באלפי חלקים של מכשירים שנפגעו מהתקפות סייבר, שמהן נבנה "סוס" שמטרתו יצירת מודעות לסכנות בתחום.

גיל שויד, יצחק בן ישראל ויוסף קלפטר  / צילום: חן גלילי

חוגגים סייבר באומן 17

ועוד בענייני סייבר - כאמור, אתמול נפתח שבוע הסייבר הלאומי, כאשר אירוע הפתיחה התקיים באומן 17 בתל-אביב, ביוזמת חברת הסייבר TEAM8.

במסגרת האירוע עלו על הבמה ל-8 דקות בלבד כל אחד, מומחי סייבר שונים, בהם גנרל קית' אלכסנדר, מנכ"ל ונשיא IroNet Cybersecurity ולשעבר ראש הסוכנות לביטחון לאומי בארה"ב (NSA) ומפקד פיקוד הסייבר האמריקאי, והציגו מרכולתם בנושא.

אלכסנדר, שוחח בהמשך עם נדב צפריר, מנכ"ל TEAM8, ועם מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, על אתגרי הסייבר ועל האטרקציה שהציגה בזק בינלאומי במקום, בה דאג להתנסות באופן אישי - מטוס פוגה בגודל מלא (ששירת את חיל האוויר בעבר) המציע למתעניינים סימולציית טיסה וירי לעבר מטרות קרקעיות.

קית אלכסנדר, נדב צפריר ומוטי אלמליח / צילום: בזק בנלאומי

כשגינדי פגשו את ארמני

רוברטה ארמני, סגנית נשיא קבוצת ארמני העולמית ואחייניתו של ג'ורג'יו ארמני, הגיעה אמש אל קניון האופנה החדש TLV בתל-אביב, הנמצא בבעלות גינדי השקעות, ריבוע כחול נדל"ן ומשה ויגאל גינדי.

את ארמני, ועוד עשרות מוזמנים, אירחו בני משפחת אירני, בעלי קבוצת אירני קורפוריישן נציגי מותגי ארמני בישראל, שהשיקו במקום חנות חדשה. עוד נודע, כי במסגרת הביקור, עלתה על הפרק הרחבת שיתוף הפעולה, ואולי אף פתיחת סניפי ארמני קפה בארץ.

דאגו להתעדכן באופנה האחרונה: אנדרה פלוצי, המנהל המסחרי של ארמני אקסיינג' העולמית; מנור גינדי, מנכ"ל משותף ומבעלי גינדי השקעות, ורעייתו בת אל; כפיר גינדי, מנכ"ל משותף ובעלים בגינדי השקעות; משה רוזנבלום מנכ"ל קניוני עופר ומשנה למנכ"ל מליסרון (שהספיק באותו הערב גם לפגוש את רודולף ג'וליאני, ראו משמאל), אלוף במיל' אבי זמיר, מנכ"ל הקניון; צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל; גיל גזית, מנכ"ל שרונה; אורן רווח, יו"ר ומנכ"ל קבוצת חברות אסתי לאודר בישראל; ואחרים.

רוברטה ארמני, רוני ויפעת אירני / צילום: אלירן אביטל

אווה בארט תספר על השינוי

אווה בארט, מנהלת תחום הניו-מדיה, השיווק והמיתוג בפיליפס אינטרנשיונל, תשתתף בוועידת MAD 2017 של "גלובס".

בארט תציג את הטרנספורמציה שעברה פיליפס אותה הובילה, מהלך שזיכה אותה ב-2 פרסי Grand Prix בפסטיבל קאן בתחום הדיגיטל והחדשנות.

ועידת MAD 2017 של "גלובס" תתקיים ביום רביעי, 12 ביולי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. הוועידה תשים השנה במרכז את הטרנספורמציה על כל השלכותיה ותארח דוברים ומומחים בולטים העוסקים בשיווק, מיתוג, חדשנות, פרסום ובדיגיטל, מהעולם ומישראל.

וויסקי עם טדי שגיא

וגם: מי מרגיש חובה להיות בישראל?

עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, פגשה אמש את מיליארדר האינטרנט, איש העסקים טדי שגיא, העומד בראש הקבוצה הנושאת את שמו. לא ידוע אם שגיא סיפר לה כי הוא מוכר 10% ממניות פלייטק, בשווי כ-315 מיליון ליש"ט, אולם בכל מקרה הם לא היו לבד. הפגישה התקיימה בוויסקי בר במתחם שרונה בתל-אביב, במסגרת אירוע השקה של אתר הטכנולוגיה הבינלאומי TechCrunch, המקיים בימים אלה סדרת מפגשים בישראל.

ההשקה התקיימה בשיתוף LABS, מיזם חללי העבודה החדש של קבוצת טדי שגיא, ובמסגרתה הגישו סטארט-אפים נבחרים פרזנטציה (פיץ') אודותיהם, בפני הנוכחים.

מלבד שגיא וסופר-תאני, היום שם גם ענת גבריאל, יו"רית יוניליוור; יפעת אורון, מנכ"לית לאומי-טק; מייק בוצ'ר, עורך אחראי באתר טקקרנץ'; עידו יבלונקה, מנהל מרכז הפיתוח של יאהו! בישראל; ואחרים.

בוצ'ר לא חסך שבחים מהאקוסיסטם הטכנולוגי בישראל ואמר כי "האירוע בשנה שעברה היה מוצלח מאוד. זכינו לתגובות חיוביות והחלטנו שאנו רוצים ללמוד עליכם עוד; אנו מרגישים חובה להיות פה".

טדי שגיא ועדי סופר תאני / צילום: ישראל הדרי

עוד כתבות

עדן גולן הדהימה את העולם, ואוניברסיטת פרינסטון הסתבכה עם איראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך סיקרו בעולם את ההופעה של עדן גולן באירוויזיון, אוניברסיטת פרינסטון מסתבכת עם איראן ובלבנון טוענים שנתניהו מנסה להאריך את המלחמה ● כותרות העיתונים בעולם 

סם אלטמן, מנכ''ל OPEN AI / צילום: ap, Patrick Semansky

אירוע החשיפה של Open AI: דגם חדש של ChatGPT

OPEN AI חשפה הערב מספר יכולות חדשות במוצריה ● סם אלטמן כתב בחשבון ה-X שלו: "לא GPT-5, לא מנוע חיפוש, אבל אנחנו חושבים שאנשים יאהבו"

ורנון היל וכלבו סר דאפילד בפתיחת סניף חדש של מטרו בנק בלונדון, ב-2010 / צילום: Reuters, PA Images

המנכ"ל שהעסיק את אשתו, נתן לכלב שלו תואר והפיל בנק

ורנון היל, המייסד של בנק קומרס ומטרו בנק, שניהם הסתבכו בשל עבירות רגולטוריות, היה גם מי שעמד מאחורי בנק רפובליק פירסט שנפל ● להבדיל ממנהלי בנקים אחרים, היל ראה עצמו בראש ובראשונה כקמעונאי, אך נראה שדווקא גישה זו, בסופו של דבר, הכשילה את מיזמיו

עזריאלי ספירלה / הדמיה: KPF

80 קומות לפחות: המגדלים החדשים שישנו את קו הרקיע של תל אביב

שורת גורדי שחקים בני עשרות קומות צפויה לשנות את פניה של תל אביב וסביבתה בתוך עשור, והמבנים הגבוהים של היום יסתכלו מלמטה על הענקים של העתיד ● המגדלים החדשים לא ישמשו את הדיירים רק למגורים או לעבודה, אלא יכללו בתי קפה, חנויות ואפילו שטחים ציבוריים ● וגם: האם בבנייה החדשה נצטרך לוותר על הרכב? ● בונים את ישראל, פרויקט מיוחד

הריסת הבניין הישן / צילום: קטה גרופ

3 שנים בלבד להריסה: כך קידמתי פרויקט תמ"א במהירות שיא

גיא ליברמן עמד למכור את הדירה שלו בפתח תקווה אך שיחה מיזם שינתה את דעתו והוא החליט לקדם פרויקט התחדשות עירונית בבניין ● מה הוא למד ומה חשוב שאתם תדעו לפני שאתם חותמים ליזם ● האזינו

אמיר דהן בהריסות של בית שנפגע מירי נ''ט, מטולה / צילום: אלה לוי וינריב

מנהל קרן הפיצויים: "בתל אביב לא מפנימים שיש מלחמה בצפון. הנזקים יתגלו ביום אחד"

מאז פרצה המלחמה קרן הפיצויים של רשות המסים שילמה כ־13.9 מיליארד שקל על הנזקים, אך כשהעומד בראשה אמיר דהן מסתכל על הזירה הצפונית הוא מבין שהכיס רחוק מלהיסגר ● בראיון לגלובס הוא מספר על העבודה תחת אש, מסביר למה לא כל מי שנפגע יזכה לשיפוי מהמדינה, ונערך ליום שאחרי: "אי אפשר לתאר את הלחץ שיהיה לנו כשהמפונים ירצו לחזור לבתים שלהם"

מיזם ''אבנים עם לב אדם'' / צילום: פרויקט אבנים עם לב אדם

המגזר העסקי זוכר: יוזמות ההנצחה האזרחיות

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת חיילים וחיילות שנפלו במערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה, ובהם נופלי מלחמת חרבות ברזל

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

עליות קלות בנעילה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 טיפס בכ-1.4%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● בשבוע הקרוב המסחר יהיה מקוצר בשל יום הזיכרון ויום העצמאות, ומדד המחירים לצרכן לחודש אפריל יפורסם במהלכו ● במוד'יס החליטו להותיר את דירוג האשראי בישראל ללא שינוי, על A2 ● בארה"ב צפויים להתפרסם נתוני האינפלציה של חודש אפריל ● למרות שהציגה דוח חלש, בבנק אוף אמריקה אופיטימיים לגבי חברת השבבים ARM

גבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla

מטוסי צה"ל תקפו משגרי חיזבאללה מוכנים לשיגור בדרום לבנון

4 חיילים נפצעו בינוני וקל מפגיעת טיל נ"ט סמוך לקיבוץ יפתח שבגליל העליון ● שני כטב"מים פגעו באזור בית הלל שבאצבע הגליל מבלי שהופעלה אזעקה • בטקס הקראת השמות בהיכל הזיכרון בהר הרצל, אמר שר הביטחון כי "המלחמה תימשך עד שנשיב את חטופינו ונפרק את שלטון חמאס" • התרעות בעוטף עזה ובגליל • עדכונים בולטים 

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

לקוח הוריש את כל רכושו לעורך הדין. למה בית המשפט ביטל את הצוואה?

חברה רכשה מגרש באזור התעשייה בטמרה, מבלי לבקר בו קודם לכך, ולאחר קבלת הזכויות, גילתה שחברה אחרת כבר מחזיקה בחלק ממנו ● עו"ד ביקש לקיים את הצוואה האחרונה של לקוחו, לפיה הוא יורשו הבלעדי ● חברה המשכירה מחסנים דרשה תשלום ארנונה מופחת, וסורבה בטענה שמדובר בשטחי מסחר ● שלושה פסקי דין בשבוע

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

עליות קלות בוול סטריט; פאוול: "אני כבר לא בטוח שהאינפלציה תרד"

נאסד"ק עולה בכ-0.2% ● פאוול: "היו סבלניים בקשר להורדת הריבית" ● גיימסטופ ו-AMC מזנקות שוב בעשרות אחוזים ● מלחמת הסחר: ביידן מעלה מכסים על היבוא הסיני, מכוניות חשמליות, שבבים ועוד - טסלה מזנקת ב-3.5% ● מדד מחירי הייצור בארה"ב עלה מעל הצפי ● הום דיפו יורדת בעקבות דוח מאכזב ● שינויים פרסונליים באמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן, פורש

השקעה של 100 דולר, תשואה של 50 שנה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

המחקר שמגלה: למה רוב האנשים לא נהנים מ"תשואה משוגעת״

בדיקה חדשה של ביצועי אפיקי השקעה מרכזיים, שבוצעה באוניברסיטת ניו־יורק, מגלה: 100 דולר שהושקעו במדד S&P 500 בשנת 1970 הפכו ל־22.4 אלף דולר - והניבו רווח של פי כמה וכמה מהשקעות בזהב, אג"ח או נדל"ן ● אז למה רוב האנשים לא נהנים מהתשואה המשוגעת של שוק המניות, ומה הסיכונים בדרך להיות "עשירים משחשבתם"

דירות / צילום: Shutterstock

העסקאות באשקלון זינקו יותר מפי 2: כמה דירות חדשות נמכרו ברבעון הראשון?

על פי נתוני הלמ"ס, מספר העסקאות ברבעון הראשון קפץ ב-90% לעומת רבעון המלחמה הראשון ● באשקלון כמות העסקאות קפצה ב-155% ● מלאי הדירות החדשות למכירה עומד על כ-66,700 יחידות דיור סך הכל, כשליש ממנו מרוכז במחוז תל אביב וכרבע במחוז המרכז ● המשמעות: אזורי הביקוש הפכו גם לאזורי ההיצע

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה / צילום: ap, Mikhail Metzel

כלכלן בתפקיד שר ההגנה: טלטלה גדולה בממשלת רוסיה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מציע להחליף את שר ההגנה מאז 2012, סרגיי שויגו, בסגן ראש הממשלה אנדריי בלוסוב ● לפי מרבית ההערכות, ההדחה היא על רקע הקיבעון וההאטה במלחמה באוקראינה שנמשכת מאז פברואר 2022

מודל ראש שהדפיסה סטרטסיס / צילום: באדיבות בילינסון וחברת סטרטסיס

מדפיסים אפילו חלקי גוף: השוק שהעלה הילוך דווקא בנסיבות קשות

ריבוי הפציעות ומקרי הקטיעות במלחמה הנוכחית הזניק את השימוש בהדפסות תלת ממד, שמאפשרות ייצור בזמן אמת של חלקי גוף וכלי עזר ייחודיים ● במרוץ לרפואה מותאמת אישית, המעבדות להדפסת תלת־ממד עוקפות את עולם התרופות

אמפי שוני הערב. משתתפי העצרת מניפים שלטים ''אין חטופים. אין עצמאות.'' / צילום: עודד אנגל Oded Engel

132 חטופים בעזה: טקס יום העצמאות האלטרנטיבי של משפחות החטופים

מטה משפחות החטופים קיים הערב (ב') עצרת בכיכר החטופים בת"א ● במקביל התקיים טקס "כיבוי משואות והדלקת התקווה" באמפי שוני ששודר בשידור ישיר במספר מוקדים ברחבי הארץ ● מחר (ג') יציינו את יום העצמאות במטס של תשעה מטוסים במבנה חסר שיניפו תמונות של 132 החטופים

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה / צילום: ap, Adel Hana

דיווח: יחיא סינוואר מסתתר במנהרות בח'אן יונס

עם פתיחת אירועי יום הזיכרון הופעל צבע אדום בעוטף עזה ● פעמיים בתוך זמן קצר נשמעו אזעקות בשדרות: חלק מהרקטות יורטו וחלק נפלו בשטחים פתוחים • בצה"ל מעדכנים על התקדמות הלחימה בג'באליה, רפיח וזייתון: יותר מ-150 מטרות טרור הושמדו ביממה האחרונה ● עדכונים שוטפים

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעקבות הפרסום בגלובס: אאורה מתקנת את הדיווח בדבר זכייתה בפרויקט ההתחדשות העירונית בגבעתיים

כזכור, בעירייה טענו כי הנתונים שפרסמה החברה אינם תואמים את התכנון שהיא מקדמת ● בחברה מפרסמים כעת "דוח משלים" לדיווח הראשון ובו גרסה מסויגת יותר, ומפורטת פחות, של הצפוי בפרויקט

נקודת טעינה חשמלית ברמת גן. הטבת האגרה השנתית לכלי רכב חשמליים כבר בוטלה / צילום: Shutterstock

בגלל ה"בור" בתקציב, באוצר בוחנים את ביטול הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי

במסגרת הצעדים לצמצום החריגה מיעד הגירעון, נבחנת באוצר האפשרות לבטל את הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי מ־2025 ● איך השתנתה האג'נדה הממשלתית ומה המודל של גרמניה מלמד על מה שיקרה לביקוש לרכב חשמלי בישראל עם מס קנייה של 83%

ערן אור, מנכ''ל ומייסד חברת XRHealth / צילום: יח''צ

טייס הקרב שהקים חברת מציאות מדומה וגייס אותה לטיפול בנפגעי המלחמה

ערן אור הקים את XRHealth ב-2016 בעקבות פריצת דיסק שחווה. מאז החברה פועלת בעיקר בארה"ב ומציעה טיפולים בתחום הפיזיותרפיה, הכאב והטראומה באמצעות מציאות מדומה ● כשפרצה המלחמה, הוא החליט להשיק במהירות את המוצר גם בישראל, מוקדם מכפי שתכנן