הליך הגישור בעניין משבר הרופאים המתפטרים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה, נפתח היום (ד') באופן רשמי. לפני המעבר לישיבות משותפות, פגש המגשר, שופט העליון בדימוס אליקים רובינשטיין, את כל אחד מהצדדים בנפרד: הורי הילדים החולים, רופאי המחלקה שהתפטרו, הנהלת הדסה והנהלת משרד הבריאות. רובינשטיין, שפרש רק לפני שבועיים מכס השיפוט, התמנה אתמול למגשר על ידי שופטי בג"ץ, שכפו למעשה את ההליך למרות שהעותרים, הורי הילדים החולים מהדסה, התנגדו למינוי מגשר ודרשו דיון והכרעה בשתי דרישות עיקריות: הענקת היתר לפתיחת מחלקה מקבילה בבית החולים הירושלמי שערי צדק או לחילופין הדחתו של מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין, לאור מהלכיו והתנהלותו שהביאו למשבר אמון חריף.

בפתח הפגישה עם רובינשטיין הלינו ההורים על כך שחלף חודש מאז שעתרו לבג"ץ ועד להתערבותו, חרף בקשות חוזרות להקדמת הדיון. ההורים הביעו חשש שמא הליך הגישור, שצפוי להתנהל באופן יומיומי, יתארך מדי בשעה שהמחלקה בהדסה כמעט לא מתפקדת. למרות התסכול, נציגי ההורים הביעו מידה של אופטימיות לאחר הפגישה עם רובינשטיין.

ככל שגוברת ההפנמה בקרב הרופאים והורי הילדים לכך שהליך הגישו לא יביא לפתיחה של מחלקה חדשה בשערי צדק, כך מתקרבים הצדדים להכרעה בין שני כיוונים מנוגדים: מעבר לבתי חולים אחרים בארץ בשל חוסר היכולת להתגבר על היעדר האמון במנכ"ל רוטשטיין, או אימוץ מתווה הדומה במהותו לזה שכבר אומץ על ידי משרד הבריאות ונציגי ההורים - החזרת המצב לקדמותו תוך מנדט ברור למנהל המחלקה פרופ' מיקי וינטראוב לקבוע בעצמו היכן יתבצעו השתלות מח עצם בילדים וכיצד לנהוג בשאלת תיירות המרפא כך שלא תבוא על חשבון המטופלים הישראלים.

במשרד הבריאות הבהירו כי על אף התנגדותו של פרופ' רוטשטיין, המשרד יעמוד על כך כי פרופ' וינטראוב יורשה לחזור לתפקידו כמנהל המחלקה. המשמעות במקרה כזה היא שד"ר גל גולדשטיין, שגויס על ידי רוטשטיין לתפקיד מנהל המחלקה עוד לפני שמכתב ההתפטרות של וינטראוב נכנס לתוקף, יצטרך לחזור חזרה לבית החולים שיבא.