חברת הכנסת שלי יחימוביץ' שלחה הערב (ב') מכתב חריף למשקיעים המוסדיים, בו היא קוראת להם שלא להשתתף בהנפקת תמר פטרוליום. יחימוביץ' טוענת כי מחירי הגז שגובה היום תמר משקפים מחירים מונופוליסטיים שילכו ויירדו ככל שהשוק ייפתח לתחרות.

יחימוביץ', בשונה מפעמים קודמות, מנמקת את פנייתה בנימוקים כלכליים כבדי-משקל. כך למשל טוענת יחימוביץ' כי מאגר תמר מוכר היום גז טבעי במחיר של כ-5.8 דולר ליחידת חום, בעוד בעלי מאגרי כריש ותנין מציעים היום גז טבעי במחירים של כ-4.5 דולר ליחידת חום. "אני מסבה את תשומת לבכם לכך שכבר היום מציעים בעלי הזכויות במאגרי כריש-תנין מחירים נמוכים מאלו שגובה מונופול תמר - כ-5.4 דולר ליחידה אנרגטית, לעומת כ-8.5 דולר שבו נמכרת יחידה כזאת במחיר המונופוליסטי של תמר, שעה שגם מחיר זה הוא מחיר מופרז הגבוה באופן ניכר מן המחיר התחרותי של כ-2.5 דולר ליחידה.

"פועל יוצא מתחרות כזאת (שהיא מבורכת כשלעצמה אם תתרחש) הוא שחיקת שוויו של מאגר תמר, ופגיעה אנושה בציבור החוסכים שאת כספם אתם מנהלים כנאמני הציבור. אזכיר גם כי חברת החשמל - שהיא הלקוח העיקרי של מאגר תמר, הודיעה לאחרונה כי תדרוש הפחתת מחיר (וזאת עוד קודם להפעלת סעיפי פתיחת המחיר בהסכם בינה ובין המונופול). כותבת יחימוביץ'.

יחימוביץ' פתחה את מכתבה בספק אזהרה למשקיעים המוסדיים מפני הפסדים שיגרמו למשקיעים שבשמם הם פועלים. "כמי שמלווה במשך שנים את סוגיית הגז הטבעי, אני פונה אליכם בקריאה לגלות אחריות ולהימנע מלהשתתף ברכישת ההחזקות במאגר הגז הטבעי תמר בתנאים שבהם הן מוצעות כעת. רכישת החזקות בפרי הביאושים שיצר מונופול הגז טומנת בחובה ביצור מעמדו של המונופול מעתה ועד קץ הדורות, ואין דרך שבה החוסכים והציבור בכללו לא יפגעו מהמהלך.

"מונופול הגז מיטיב להפעיל כוח כדי למקסם את רווחיו על חשבון הציבור. שורה יקרה וארוכה של יחצ"נים, לוביסטים, עורכי דין, מתדרכים מקצועיים, בכירים בחברות הגז הנהנים מנגישות מזיקה ובלתי מוגבלת למקבלי ההחלטות, רגולטורים מפוחדים (או מודחים/מתפטרים) ולצערי גם מקבלי ההחלטות עצמם - כבר בישלו בשבילנו תבשיל בלתי אכיל שעוד יבוא היום והשחיתות שבו תיחשף עד תומה. לכם, בהיותכם נאמניו של ציבור החוסכים, יש הזדמנות להימנע מבעוד מועד מלהיות המוציאים לפועל של מהלך מושחת נוסף על חשבון הציבור".

יש לציין כי הטיעונים הכלכלים של יחימוביץ' אינם זרים למשקיעים המוסדיים ובשורה של שיחות העלו את נושא מחירי הגז הטבעי בשנים הקרובות כאחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר של תמר ולכן (ע"פ ההערכות) דלק פטרוליום תיאלץ לשלם ריבית גבוהה (יחסית) לרוכשי האג"ח כשמריבית זו יגזר שוויו של המאגר לקראת הנפקת האקוויטי הגדולה.

טרם התקבלה תגובת דלק קידוחים ודלק פטרוליום.