משרד הביטחון הודיע היום (ג') בצהריים כי "בשל פעילות שגרתית ומתוכננת מראש של משרד הביטחון, ייתכנו היום בשעות אחר-הצהריים והערב הגבלות תנועה לסירוגין בשטח האווירי של מדינת ישראל. הפעילות מתואמת עם כל הגורמים הרלוונטיים".

דובר רשות שדות התעופה מאשר כי ב"של הגבלות ביטחוניות ופעילות מוגברת במרחב האווירי של ישראל ייתכנו שינויים בלוח הטיסות היוצאות והנכנסות בשעות אחר-הצהריים והערב. הודעה הועברה לחברות התעופה בהודעת טייס (נוט טאם). אנו קוראים לציבור הטסים לבדוק בחברות התעופה ובאתרי האינטרנט אם יש שינוי בטיסתם".

השיבושים היום הם המשך ישיר לתורים ולעומס שנרשם אתמול (ב') בנתב"ג עקב הדרישה לריווח המטוסים. בנוסף לעיכובים לאור הדרישות הביטחוניות היו גם עיכובים ועומסים גם בתורים לעמדות החתמת הדרכונים לנכנסים ארצה, כך שהעומסים בנמל התעופה היה אתמול חריג גם בשל כוח-אדם בכמות מצומצמת בעמדות הדרכונים. בשלב זה השירות באזור הזה מתנהל כיום בצורה שוטפת.

אמש אישר משרד הביטחון כי בשל "פעילות ביטחונית של משרד הביטחון הוגבלה במהלך היום לסירוגין, ובתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, התנועה בשטח האווירי של מדינת ישראל".

נזכיר כי העומסים בנתב"ג לאור השינויים הללו מתווספים לתנועת נוסעים מוגברת בימות הקיץ, ומכאן שעל הנוסעים להיערך להמתנות ארוכות ולבדוק מבעוד מועד בדבר שינוי אפשרי בטיסתם. 

אתמול עברו בנתב"ג יותר מ-75 אלף נוסעים, מספר דומה צפוי לעבור גם היום.