הבורסה בתל-אביב סגרה היום (א') בעליות שערים על רקע המגמה החיובית שחתמה בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט.

 

דוח התעסוקה האמריקאי לחודש יוני שפורסם שלשום סיפק רוח גבית, כשאותת כי מצב הכלכלה הגדולה בעולם איתן. על פי הדוח, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 222 אלף משרות לעומת תחזיות מוקדמות להוספה של 180 אלף משרות. במקביל, שיעור האבטלה עלה ב-0.1% ל-4.4%, עדיין שיעור נמוך באופן היסטורי.

הנתונים הללו משמעותיים ביותר לשאלה האם פניו של הפדרל ריזרב להעלאת ריבית נוספת השנה. עד כה, העלה הפד פעמיים את הריבית ב-2017, ואין ספק כי לנתוני התעסוקה בחודש החולף - ובחודשים הקרובים - יהיה משקל בהחלטה. 

 

כלכלני בנק אגוד ממליצים במסגרת הסקירה השבועית על חשיפה מנייתית בתיק מייצג של 18% ובתיק ספקולטיבי - 36%. בנוסף, ממליצים באגוד על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל.

בבית ההשקעות הלמן אלדובי מסבירים היום כי חשוב להיות סלקטיבים בעת הזאת בשוקי המניות, שכן המניות בישראל נראות במחירים נוחים ביחס למרבית שווקי העולם, ובייחוד מניות הבנקים והפארמה, כאשר מנגד מניות חברות הנדל"ן נראות יקרות יחסית.

"השווקים בחו"ל גבוהים, המשקיעים בעולם מתמקדים בתקופה זו במספר גורמים שעשויים להשפיע על כיוון השווקים: המדיניות הכלכלית של הנשיא טראמפ והחשדות בפלילים שלו ושל ממשלו, הבחירות בגרמניה ובאיטליה, והמדיניות המוניטארית בגוש האירו וארה"ב", מסכמים כלכלני בית ההשקעות.

גן עדן לספקולנטים: "אם השקל היה ני"ע, מזמן היו מפסיקים מסחר בו"

מזור רובוטיקה  הוסיפה לרכז עניין, לאחר שזינקה ביום חמישי האחרון על רקע הודעתה כי קיבלה הזמנות ל-19 מערכות, וכי הכנסותיה ברבעון השני צפויות להגיע לשיא, וכמעט להכפיל את אלה שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]