גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המתקפה הנצית של נגידי בנקים מרכזיים מבשרת: השינוי בדרך

הבנקים המרכזיים בעולם משמיעים יותר ויותר הצהרות על הצורך בנורמליזציה של המדיניות המוניטארית ■ ההצהרות האלו אמורות להדליק נורות אדומות, בעיקר עבור המשקיעים באג"ח החברות

אג"ח / צילום: שאטרסטוק
אג"ח / צילום: שאטרסטוק

לאחר שבחנו במדור זה בפעם האחרונה את השוק הקונצרני בישראל, שלהערכתנו, נמצא בתמחור יתר ונדרש בו משנה זהירות, ברצוננו לבחון בכתבה זו את שוק אג"ח החברות בחו"ל.

התשואות לפדיון במרבית שוקי האג"ח הממשלתיות והקונצרניות במדינות המפותחות, עודן נמצאות כיום ברמות נמוכות מאוד. זאת על רקע הריביות הנמוכות של הבנקים המרכזיים במרבית מדינות אלה. עובדה זו אילצה בשנים האחרונות את המשקיע לחפש תשואות עודפות על-ידי הגדלת רמת הסיכון של התיק, כדוגמת הארכת מח"מ, השקעה באיגרות חוב בדירוגי השקעה, השקעה באיגרות חוב בדירוגים נמוכים כדוגמת High-Yield, ו/או הגדלת החשיפה המנייתית של תיק ההשקעות שלו. חיפוש האלטרנטיבות לתשואה ראויה היה בין הגורמים העיקריים לראלי, הן בשוקי האג"ח והן בשוקי המניות, בשנים האחרונות.

אפיק אג"ח החברות בעולם רשם בשנים האחרונות תשואות נאות ביותר לצד צמצום מרווחים, הן  באג"ח בדירוג השקעה, ובעיקר זה שמתחת לדירוג השקעה, כפי שניתן לראות בגרפים המצורפים.

כך למשל, כיום, התשואה השנתית לפדיון של מדד ה-Investment Grade בארה"ב, המייצג את מדד איגרות החוב של החברות הגדולות בדירוג השקעה בארה"ב בדירוג ממוצע של BBB פלוס, המקביל ל-AA מינוס בישראל, שבמח"מ של 7.5 שנים, עומדת על 3.7% והמרווח מהאפיק הממשלתי המקביל עומד על כ-110 נקודות לעומת מרווח של 125 נקודות בסיס בתחילת השנה. המדד השיג 3.5% מתחילת השנה.

התשואה השנתית לפדיון של מדד ה-Investment Grade באירופה, בדירוג ממוצע של BBB, המקביל ל-A פלוס בישראל, שבמח"מ של 5.5 שנים, עומדת על 0.9% והמרווח מהאפיק הממשלתי המקביל עומד על כ-95 נקודות לעומת מרווח של 100 נקודות בסיס בתחילת השנה.

הישראלים מפסידים באג"ח ארה"ב

מדדי ה-High-Yield בארה"ב ובאירופה שבמח"מים של 3.9 ו-3.5 שנים בהתאמה, רשמו מתחילת השנה עליות נאות אף יותר של כ-4.7% ו-3.9% בהתאמה, תוך ירידת תשואות וצמצום מרווחים שעומדים על 390 ו-305 נקודות בהתאמה.

אם נבחן את המרווחים מבחינה ענפית, הענף שסבל לאחרונה מפתיחת מרווחים באפיק ה-High-Yield היה סקטור האנרגיה, בשל הירידה החדה במחירי הנפט, שבשבוע האחרון נרשמה מגמת תיקון קלה כלפי מטה במרווח. הסתכלות יותר מעניינת מבחינת המרווחים של הענפים, הינה באיזה אחוזון נמצא המרווח הנוכחי של הענף ביחס למרווח הממוצע ב-5 השנים האחרונות.

אם נבחן את אג"ח High-Yield בארה"ב, מהגרף המצורף, ניתן לראות שענפים דוגמת פיננסים, צריכה מחזורית וטכנולוגיה נסחרים במרווחים הנמוכים ביותר בחמש השנים האחרונות. לעומת זאת, בענף האנרגיה, 60% מהזמן המרווח היה נמוך יותר מזה הנוכחי. גם אג"ח מענף שירותי הבריאות, לנוכח הירידות החדות בתעשיית הפארמה בשנה האחרונה, נסחרות במרווחים גבוהים יחסית.

אם נבחן את איגרות החוב בדירוג השקעה (IG) בארה"ב, מהגרף הנוסף המצורף, ניתן לראות כי מרבית הענפים נסחרים קרוב לרמת המרווחים הנמוכים ביותר בחמש השנים האחרונות, ושוב ענף שירותי הבריאות נסחר במרווחים גבוהים יחסית, כך שב-40% מהזמן המרווח היה נמוך יותר מהמרווח הנוכחי.

מנקודת מבט של משקיע ישראלי שמסתכל על החזקת תיק קונצרני בחו"ל במונחים שקליים, ואשר לא ביצע גידור מטבעי מתחילת השנה ועד היום, הוא יראה תוצאות שונות לחלוטין מבחינת התשואות שהשיג. השקעה באיגרות חוב קונצרניות בארה"ב בדירוג השקעה וב-High-Yield, הסבה למשקיע הישראלי הפסד של 4.73% ו-3.5% בהתאמה. זאת, בעקבות ההיחלשות החדה של הדולר אל מול השקל באותו פרק זמן בשיעור של כ-8.2%.

גם השקעה באיגרות חוב קונצרניות באירופה בדירוג השקעה, הביאה למשקיע הישראלי שלא ביצע גידור מטבע רווח קל של כ-0.1%. זאת בעקבות היחלשות האירו למול השקל באותו פרק זמן בשיעור של כ-0.4%.

הנגידים מתכוננים למשבר הבא

בחודש האחרון הורגש זעזוע קל בשוקי האג"ח, הן הממשלתי והן של החברות, בעקבות הצהרות יחסית נציות מצד חלק מהבנקים המרכזיים בעולם, כאשר המסר היה הצורך להתחיל בנורמליזציה של המדיניות המוניטארית לאור ירידת הסיכון של גלישה לדיפלציה ומיתון בכלכלות המפותחות.

הצהרות אלו אמורות להדליק "נורות אדומות", בעיקר עבור המשקיעים באג"ח החברות, שנהנו בשנים האחרונות מירידה נאה במרווחים, בעיקר במדדי ה-High-Yield בארה"ב ובאירופה. זאת בעיקר לנוכח המדיניות המוניטארית הסופר מרחיבה מצד הבנקים המרכזיים.

הראשונה הייתה נגידת הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, שציינה בהערה נצית יחסית, שבהינתן המשך צמיחת הכלכלה האמריקאית, יהיה זה נכון להמשיך ולנוע בהדרגתיות לעבר מדיניות מוניטארית ניטרלית יותר. בנוסף, סגן יו"ר הפד, סטנלי פישר, ציין בנאומו כי סקטור החברות בארה"ב נמצא כיום ברמת מינוף הגבוהה ביותר ב-20 השנים האחרונות, וכי רמת התמחור הנוכחית בשווקים אינה מתבססת על ניתוח כלכלי גרידא. במלים אחרות, התיאבון לסיכון גובר על שיקול כלכלי-רציונלי.

בעוד שהקו הנצי מצד ילן ופישר לא הפתיע את השווקים יתר על המידה, בשל העובדה שהפדרל ריזרב נמצא בתהליך של העלאות תוואי הריבית בארה"ב, דבריו של יו"ר הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי, בנוגע לירידה בסיכון הדפלציה בגוש האירו ולגבי האופטימיות בנוגע לצמיחה בכלכלת הגוש, הפתיעו את השווקים והביאו לעלייה חדה בשער האירו ולמגמה של עליית תשואות חדה יחסית באיגרות החוב הארוכות.

אמנם עדיין קשה לראות העלאת ריבית באירופה בשנה וחצי הקרובות, אך כפי שאנו מציינים במדור זה בחודשים האחרונים, אנו צפויים לקראת סוף השנה לראות התחלת יציאה מתוכנית הרכישות באירופה (Tapering), אקט המבטא התחלת יציאה מהמדיניות המוניטארית המרחיבה.

מעבר לכך, גם הנגידים של בריטניה, קנדה וצ'כיה, רמזו על אפשרות של העלאת ריבית בחודשים הקרובים. השווקים, כך נראה לנו, מתייחסים כמעט רק לנתוני האינפלציה כגורם להעלאת ריבית או אי-העלאתה. זה נכון שבנקים מרכזיים רואים בנתוני האינפלציה פרמטר חשוב במדיניותם, אבל זה איננו פרמטר בלעדי. יותר ויותר משקל הם נותנים לנתוני הצמיחה והיציאה ממצב של מינוף יתר במאזנים שלהם עצמם.

"המתקפה הנצית" מצד הנגידים מבטאת שינוי בתפיסת הבנקים המרכזיים, שמאותתים שמדיניותם עומדת להשתנות למרסנת יותר. המשקיעים צריכים לקחת בחשבון שהבנקים המרכזיים מעוניינים להגיע למשבר הכלכלי הבא, אם וכאשר יגיע, כשבאמתחתם ארגז כלים, ולכן שוקלים מהלך הדרגתי של יציאה למדיניות מצמצמת.

- כיצד "החלפת תקליט" על-ידי הבנקים המרכזיים עלולה להשפיע על האפיק הקונצרני?

ממחקר שנערך בחודשים האחרונים, בסיטי בנק, שבחן את הקורלציה בין הרכישות של הבנקים המרכזיים לבין רמת המרווחים באפיק הקונצרני, ניתן לראות כי ככל שמאזני הבנקים המרכזיים גדלים על-ידי רכישות של אג"ח, הדבר הוביל לירידת מרווחים באפיק אג"ח חברות, ולהיפך.

לכן, בתקופה של ריסון מוניטארי, גם אם בצורה הדרגתית ומתונה, אנו צפויים ככל הנראה לראות פתיחת מרווחים באפיק הקונצרני, בפרט לאור העובדה שרמת המרווחים הנוכחית נמצאת קרוב לרמות השפל מאז המשבר הכלכלי של 2008.

אנו מעריכים כי כיום, לאור עליות השערים וירידת התשואות לפדיון, יחד עם צמצום המרווחים בחודשים האחרונים, של חברות בדירוג השקעה ושל חברות מתחת לדירוג השקעה, בארה"ב ובאירופה גם יחד, עולה הכדאיות בצמצום חלקי של הרכיב הקונצרני בחו"ל בתיקי ההשקעות.

המשך העלאות ריבית מצד הפד, אשר כיום לא מגולמות במלואן על-ידי המשקיעים בשוק האג"ח, לצד התחלת Tapering באירופה בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה, עלולים להביא להמשך עליית תשואות ופתיחת מרווחים, מה שעלול להסב הפסדי הון עבור המשקיעים.

גידור הדולר מתייקר

מעבר לכך יש לזכור גם את עלויות הגידור של איגרות החוב הדולריות עבור משקיע ישראלי. מרבית ההשקעות של הגופים המוסדיים באיגרות חוב נקובות בדולר ולא באירו. בשל העובדה שהתשואה שהמוסדיים מדווחים ונמדדים לפיה, היא תשואה שקלית, מרבית הגופים מגדרים את החשיפה המטבעית שלהם.

בניגוד לאג"ח באירו, בהן בעת ה"גיור" המשקיע מקבל כיום תוספת תשואה מעל איגרת חוב שקלית מקבילה באותו זמן לפדיון, בשל פער הריביות החיובי בין ישראל לריבית ה-ECB באירופה, ב"גיור" של אג"ח דולרית לשקל, המשקיע נאלץ כיום לשלם עלויות גידור. קרי, התשואה השקלית שהוא יראה לנגד עיניו לאחר גידור האג"ח לתזרים שקלי, צפויה להיות נמוכה יותר מהאג"ח השקלית לאותו פרק זמן.

הסיבה: עלויות גידור הדולר עלו בצורה משמעותית לנוכח העלייה בריבית בארה"ב והציפיות להעלאות ריבית בעתיד. כיום עלות גידור לשנה עומדת סביב 1.6%, ולחמש שנים על כ-1.5% במונחים שנתיים.

* הכותבים הם יו"ר מיטב דש ומנהל השקעות בקופות הגמל והפנסיה של בית ההשקעות. אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הזמנה לבצע רכישה או השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול שינויי שוק.

אחוזון

עוד כתבות

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הירידות בוול סטריט מתמתנות; מטא צוללת ב-10%, אנבידיה עולה ב-4%

נאסד"ק יורד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM צוללת ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה הישראלית החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים