גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כוס קפה עם כחלון: בנו של שר האוצר קיבל זיכיון של קפה גרג

עידן כחלון, שקיבל את הזיכיון של רשת בתי הקפה, השקיע בו כ-2 מיליון שקל ופתח סניף במרכז חורב בחיפה

יאיר מלכה, משה ועידן כחלון / צילום: ראובן כהן
יאיר מלכה, משה ועידן כחלון / צילום: ראובן כהן

נטו משפחה וכוס קפה

בנו של שר האוצר קיבל זיכיון של רשת קפה גרג

שר האוצר משה כחלון מצא זמן לשבת עם בנו לכוס קפה. הלוקיישן: מרכז חורב בחיפה, בו ערך עידן כחלון אירוע לרגל פתיחת סניף של רשת קפה גרג.

כחלון הצעיר, שקיבל את הזיכיון, השקיע בו כ-2 מיליון שקל. הוא אירח במקום את יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי, בעלי רשת קפה גרג, כמו גם את שר הכלכלה אלי כהן; שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר; ישראל חן, מנהל מחוז חיפה במערכת בתי המשפט; אייל ברקוביץ', שחקן העבר בכדורגל (שדאג להסתודד כל הערב עם כחלון, וממקורבים נמסר שאולי הוא לוטש עיניו אל תיק התרבות והספורט); ורבים אחרים.

מריה שראפובה תגביר את ביטחון המשקיעות

טניסאית העבר תצטרף ליזמיות ונשים בולטות בתחומן, בתוכנית שהשיקה UBS

חברת UBS, הפעילה בתחום ניהול ההון, השיקה באחרונה את תוכנית UBS Unique. הרעיון: ב-UBS החליטו שכחלק מתוכנית החומש שלהם, הם יסייעו להרחבת והגברת הביטחון והידע הפיננסי של נשים בקרב לקחותיהם. לשם כך, הצטרפו לצוות המייעץ של UBS Wealth Management, נשים מצליחות המוכרות גם כיזמיות ופילנתרופיות. אחד השמות שהצטרפו לתוכנית הוא זה של טניסאית העבר וזוכת חמישה תוארי גראנד סלאם, מריה שראפובה.

ב-UBS הסבירו כי מחקרים גילו שכשמדובר בהשקעות, נשים מרגישות פחות בטוחות לפעול מאשר גברים. לדבריהם, הפוטנציאל הוא גדול מכיוון שנשים צפויות להשקיע 2.3 טריליון דולר בתחום השקעות הקשורות לאחריות חברתית עד לשנת 2021.

בראש התוכנית של UBS עומדת ד"ר מארה הרווי, שביקרה באחרונה בישראל. היא הסבירה כי "כמות ההון הפרטי הנשלט על ידי נשים צפוי לגדול מהר יותר מאשר ההון של גברים בשנה, במהלך חמש השנים הקרובות. הצוות המייעץ ימלא תפקיד מרכזי בעיצוב העתיד של הפעילות שלנו - תמיכה בנשים בכל צרכי ההשקעה". 

מארה הרווי / צילום רונן מחלב

הבמה כולה שלהם

מי צפו בהופעה של גאנס אנד רוזס מהגולדן רינג?

אם במקרה אתם נמנים על הבודדים שלא הגיעו אמש להופעה של גאנס אנד רוזס בפארק הירקון, דעו שמתחם ה-VIP היה מלא מפה לפה. בין היתר נצפו נהנים על אף החום הגדול: אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל; איציק צאיג, מנכ"ל אוסם; עופר איתני, מבעלי ביתילי; שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה; דני שביט, מנכ"ל לובינסקי; משה מרי, מנכ"ל נספרסו; הראל חייקין, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל; גבי רוטר, מנכ"ל משותף של רשת קסטרו ובנו אור ואחרים.

את כולם אירח אבי בן-טל, מנכ"ל ynet, שהייתה אמונה על מתחם ה-VIP. את הביצועים של אקסל רוז וסלאש זכו המוזמנים לראות בפארק היישר מהגולדן רינג.

אבי בן טל (מימין), מנכ"ל ynet

גבי ואור רוטר / צילום: רפי דלויה

על רחפנים ועל גיקים

גם בעולם הסחר הגבול הוא השמיים

בשבוע שעבר ערכו ביג מרכזי קניות והאגף לפיתוח תעשייה וחדשנות בעיריית אשדוד, בקניון ביג פאשן אשדוד, אירוע העוסק בטכנולוגיות הקשורות לעולם הרחפנים ועולמות המסחר. האירוע נערך בשיתוף קהילת אקומושן, וקרן ההשקעות Innovation Endeavors.

שיאו של האירוע היה בתחרות לפיתוח רחפן המיועד למשלוח חבילה. הזוכה בפרס בסך 100 אלף שקל הייתה חברת Terrasacn labs, שהציגה במקום רחפן אוטונומי המסוגל לשלשל חבילה בנקודת היעד ברמת דיוק של סנטימטרים. נכחו והתרשמו (וחלקם אף שפט בתחרות): יהודה נפתלי, יו"ר קבוצת ביג; איתן בר זאב, מנכ"ל ביג; חי גאליס, המשנה למנכ"ל; מיכאל בר זאב, מנכ"ל ביג פלוס; ברק בן אליעזר, מנהל שותף בקרן ההשקעות Winnovation ודירקטור בביג מרכזי קניות; ד"ר סמדר איצקוביץ, ראש אגף פיתוח תעשייה וחדשנות בעיריית אשדוד; ליאור זנו, מנכ"לית אקומושן; זיו קופ, שותף בקרן ההשקעות Marker LLC ; טל קלם, מנהל האקסלרטור TheHive ; תא"ל במיל. רן לוי, שותף ומייסד חברת SkyRails ; תא"ל במיל. עדן אטיאס, מנכ"ל חברת פאראזרו; ליאור שגיא, מנכ"ל UPS ישראל; ואחרים.

מיכאל בר זאב, איתן בר זאב ועדן אטיאס / צילום: טל סלמן

הודו לשף

גבי גלזר, מנכ"ל ISS קייטרינג תעופתי, חש גאווה. החברה הייתה אמונה על שירותי ההסעדה של נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, שביקר באחרונה בישראל. לידיעת הצמחונים: הארוחה שכללה מזון צמחוני ללא ביצים, הוכנה והוגשה, לאחר הדרכה מקיפה שקיבלה חברת ISS משפים הודים שהגיעו לארץ במיוחד לרגל האירוע. גלזר בישר כי "זו הפעם השלישית שחברת ISS מסעידה בטיסה בכירים מהודו שמגיעים לארץ, זאת באמצעות שימוש בחומרים הודיים שהובאו אלינו מבעוד מועד".

גבי גלזר / צילום: אייל פרידמן

הזיקנה כסטארט-אפ

מי פתחו את יום המסחר בתל-אביב וחיברו בין חדשנות לבין הגיל השלישי?

ביום חמישי הגיעה הנהלת חברת מגדלי הים התיכון ונצ'רס לבורסה לניירות ערך בתל-אביב. הסיבה למסיבה: פתיחת יום המסחר לרגל השקת קרן השקעות שתתמקד בטכנולוגיות חדשניות לגיל השלישי.

ברשת מגדלי הים התיכון, הנסחרת בבורסה ונמצאת במדד תל-אביב 125, מוסרים כי כניסתה לתחום מתחברת לחזון הרשת, כאשר בני הגיל השלישי הם פלח האוכלוסייה הגדל בקצב המהיר ביותר בעולם ובישראל.

יאיר סרוסי, יו"ר מגדלי הים התיכון ויו"ר ועדת ההשקעות של הקרן, אמר כי 48 שעות לאחר השקת הקרן כבר הגיעו אליהם עשרות פניות של יזמים וארגונים. הוא הצהיר על הפודיום כי הם "גאים להיות הראשונים שנכנסים להשקעה בתחום הזה, ומקווים שהכניסה שלנו לתחום תעודד מיזמים ופיתוחים נוספים לאוכלוסיית הגיל השלישי". עוד הוא הסביר כי "מעבר למהלך הכלכלי והחברתי, הקרן תקדם גם קשר בין בני הגיל השלישי לדור הצעיר ועל ידי כך תעודד רעיונות ויוזמות".

סלבה פראדין, מנהל הסיכונים הראשי של הבורסה, אמר כי "הבורסה רואה חשיבות בפיתוח הקשר בין טכנולוגיות חדשניות והיי-טק". הוא סיפר כי "מגדלי הים התיכון הנפיקה לראשונה מניות בבורסה במרץ 2014, לפי שווי של כ-640 מיליון שקל ומאז ההנפקה עלה שער המנייה בכ-54% ושוויה עומד כיום על כ-862 מיליון שקל. החברה חילקה דיבידנדים בסך 40 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017, לאחר שחילקה 28.5 מיליון שקל בשנת 2016".

עוד השתתפו: וד"ר יעל בנבנישתי ודב שוגרמן, מנכ"לים משותפים של הקרן; דורון ארנון, מנכ"ל רשת מגדלי הים התיכון; בוריס לוין, סגן יו"ר הרשת; ואיתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך.

דב שוגרמן יעל בנבנישתי דורון ארנון יאיר סרוסי בוריס לוין סלבה פראדין ואיתי בן זאב /  גיא אסייג

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים