הצעה שאושרה בוועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים האמריקאי תאפשר ליצרני הרכב למכור 25 אלף כלי רכב אוטונומיים בשנה הראשונה לפריסתם, מגבלה אשר תלך ותעלה עד ל-100 אלף כלי רכב בתוך 3 שנים, מבלי שיצטרכו לעמוד בתקני הבטיחות הנוכחיים. ההצעה תובא להצבעה בפני מליאת בית הנבחרים בחודש ספטמבר, לאחר פגרת הקיץ.

על פי ההצעה, יצרניות הרכב יחויבו להגיש הערכה בטיחותית של המכונית שתכלול הצגה של פונקציונאלית של המערכות שבה, מבלי שידרשו להציג אישור מוקדם של אותן מערכות מתקדמות. מדיניות בארצות-הברית יוכלו לקבוע חוקים מקומיים בכל הנוגע לרישום, רישוי, ביטוח ובדיקות בטיחותיות של מכוניות אוטונומיות, אך לא יוכלו לקבוע תקנים בקשר לביצועי המכוניות עצמן. 

יש לציין כי יצרניות הרכב המובילות בתחום האוטונומי, בהם פורד, ג'נרל מוטורס ואלפאבית, חברת-האם של גוגל, מנסות למנוע ממדינות בארה"ב כדוגמת קליפורניה, ליישם חוקים מקומיים שיגבילו את הפריסה העתידית של מכוניות אוטונומיות.

כצפוי, הביקורת על החוק המוצע לא אחרו להגיע, ורובן קוראות לממשל הפדרלי לדאוג כי החוק החדש צריך להבטיח כי פריסת הטכנולוגיה לא תגביר את הסיכון של הרוכשים למערובות בתאונות דרכים. כמו כן, נשמעה ביקורת כי החוק מגביל את כוחן של ארגוני הבטיחות המקומיים של כל מדינה, ללא תקינה בטיחותית פדרלית מספקת.