המכונית "בלאד-האונד" (Bloodhound), או כלב גישוש בעברית, צפויה להגיע למהירות של 1,609 קמ"ש בתוך 3.6 שניות. מהירות שחוצה את רף מהירות הקול. בשנת 2018 צפויה המכונית, שנחשבת מן הסתם למהירה בעולם, לצאת לדרום אפריקה לנסיעת מבחן ראשונה כאשר מותקנים עליה שלושה טילים היברידיים, שביחד עם מנוע הסילון, ייצרו כוח דחף של 135 אלף כוחות סוס.

על המכונית יורכבו גם למעלה מ-500 חיישנים שישדרו את הנתונים לסטודנטים ותלמידים שעוקבים אחר הפרויקט בכל העולם. לצורך איסוף וניתוח המידע המתקבל באמצעות החיישנים והעברתם חבר הפרויקט לחברת אורקל כשותפת הענן של הפרויקט וזאת תספק טכנולוגיה אשר תסייע ל-Bloodhound במשימה המורכבת.

מסתבר שהפרויקט מהווה השראה של ממש עבור תלמידים רבים שהחלו להתעניין בזכותו במקצועות המדעים, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (STEM). מדובר בשמונה שנים של פיתוח שבמהלכן למעלה ממאה אלף תלמידים בבתי הספר באנגליה עוסקים בפעילויות הקשורות ל-BLOODHOUND מדי שנה כשעוד מיליונים נוספים ברחבי העולם עוקבים אחר הפרויקט.

מספר זה צפוי לגדול משמעותית, כאשר המכונית תחל את מבחני המסלול עוד השנה. שיתוף הפעולה עם אורקל יעניק לסטודנטים העוקבים אחר הפרויקט נקודת מבט חדשה על האופן בו הטכנולוגיה תטיס את כלי הרכב היבשתי המהיר ביותר לעבר שיא של מעל 1,600 קמ"ש כאמור.