גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האנטומיה של הקוליות

כולנו בסוף רוצים רוקנרול

1. פגשתי אותו באירוע חברתי לא מזמן. הוא בקושי הכיר אותי, אבל זה לא הפריע לו להפגין ידענות גדולה בקשר אליי. "מה שאת צריכה", הוא פסק בטון יודע כל, "זה קצת חלודה". לא הייתה לי שום סיבה לא להסכים. סבבה, אבל לך תשיג חלודה עכשיו. זה לא מונח ליד קו קופות בסופר.

היה נחמד אם אפשר היה לקנות ערכה כזו ולהסתדר בחיים. אולי עוד תהיה אפליקציה שנותנת הוראות בזמן אמת, סוג של עצות 'עשה' ו'אל תעשה' עם נורית חיווי שמאותתת: הנה, עכשיו יש לך את זה.

ב'ספרות זולה' של טרנטינו, כשהגנגסטר מקפיא הדם מותקף במסעדה על ידי שודד באיומי אקדח, הוא לא מאבד ולו עשתון בודד. הוא שולף את שלו בתורו, ומשדל את השודד להירגע ופשוט לעזוב: 'תהיה כמו פונזי. אתה מבין מה אני אומר לך? תהיה קול!'.

כבר יצא לנו במשך השנים לראיין כל מיני אייקונים שמתחזקים את פרסונת ה'לא שם ז''. ההמונים חושבים שהם קולים, מקשיבים להם, מחקים אותם, רוצים את קרבתם. הם פיצחו איזשהו קוד חברתי שיש מי שמגיב לו ממש טוב.

השילוב הזה של נונשלנטיות פוטוגנית, פסאודו אותנטית, שנינות, טרנדיות, גישה טיפ טיפה מרוחקת, מתנשאת אפילו. איכשהו, יש מי שהחבילה הזו ממש מסחררת אותו, מרעננת כמו מעיין קר שנובע בקרקעית של אגם חמים. קל ללכת שבי אחרי האנשים האלה עם החיים המסעירים שלוקחים פניות מפתיעות בלי לאותת, עוברים באדום, יורדים לשוליים.

בעידן שבו התרגלנו לתקשר את עצמנו ישירות להמונים ברשתות, אני מתחילה לחשוד שקצת קשה להם לחיות עם הרעיון שבעיתון הם עדיין מתווכים בידיהם של אחרים. ויצא שזו העבודה שלנו - לחוות אותם יותר מקרוב. לפעמים קרוב מכפי שהיינו בוחרים, בדיעבד.

אף פעם לא תדעו את המאמץ המהונדס שמושקע בייצור האדישות המדומה. זו הסיבה שהרבה יותר מדי פעמים אני מרגישה שאתם מפסידים את האקשן מאחורי הקלעים בעיתון.

חשיפה, בואו נודה, היא לא דבר קל עבור רוב האנשים. היא לא מתאימה לכולם. אבל מי שהולך על זה, שישאל את עצמו אם יש לו עצבים חזקים מספיק.

היום, יותר מבעבר, בעקבות אפקט השיימינג, מרואיינים נוטים לייחס הרבה יותר אימפקט לדברים שהם אומרים, מהפחד שיבולע להם.

הבעיה מתחילה כשאת שק החרדות שלהם הם פשוט מניחים עליך. ואם הם מסוג האנשים ש'לא שמים קצוץ על מה שיגידו', אז זה בא במינון מחוזק. כי הם ממש נקשרו לתדמית שהם יונקים מעטיניה. מצד שני, הכרה צריך לתחזק. והם מה שנקרא 'היי מיינטננס', תחזוקה כבדה.

ואז מה יוצא? אתם מקבלים את הרוקנרול, אנחנו - את ערימת הג'לי הרוטטת, שהיא פחות או יותר מצב הצבירה של מי שמאבדים שליטה. מבחינתכם, הם לא דופקים חשבון. כי את החשבון הם מגישים לסביבה הקרובה.

צריך יכולת הכלה אדירה כדי לשרוד את מופעי הליבידו האלה. זה כמעט כל מה שחשבתם על סקס, סמים ורוקנרול, רק הפוך. וכשהסרט מתחיל הוא לא קל לצפייה.

איך להגיד את זה בעדינות, אנשים לחוצים לא יכולים להיות קולים. זה דבר והיפוכו. הם נוטים לוותר על עקרונות שבעת אחרת היו מגנים עליהם בחירוף נפש. גם על גבולות.

2. יש אנשים שמאובזרים בחומרים הנכונים במוח. הם נולדו עם הקולנס, קור הרוח. הם זורמים, לוקחים הכול בסבבה, מזנקים ממפלים, קופצים ראש למים קפואים, גולשים בים סוער, לא נכנסים להיסטריה במצבי לחץ. הם לא משחקים, זה לא פאסון, באמת קל להם. עניין של חיווט מוחי שהלוואי עלינו. הם שמים את המעיים על השולחן, ומקסימום יחתכו להם אותם. הם לא מתרגשים, יתגברו.

לא מזמן התגלה סוד החוסן הזה במחקר שנערך באוניברסיטת ייל. בדקו שם את חיילי היחידה הצבאית המיוחדת שהגיעו לביצועים הכי טובים במצבי לחץ. כשמיפו אותם מוחית, הסתבר שאצל כולם נמצאה רמה גבוהה במיוחד של חומר כימי שנקרא נוירופפטיד Y. כמעט שום רמת לחץ לא תשבור אותם, הם חסינים.

מה עוד קורה במוח אצל אנשים לא לחוצים? נמצא אצלם גן שמספק להם במצבי לחץ עלייה ברמת הדופמין. זה עושה אותם עמידים יותר. מערכת העצבים שלהם פחות רגישה. מתנה מהטבע.

אלה מבינינו שפחות מאובזרים, נחרץ גורלם להיות בני ערובה של גופם המשקשק. לך תהיה קול במצב פיזיולוגי כזה. קוליות זה לא רק סטייט אוף מיינד. היא קודם כל מבנה ביוכימי במוח.

הפסיכולוג ג'רום קייגן גילה במחקר שכ-20% מהתינוקות מאובחנים כמבוהלים יותר מאחרים. מעגלי הפחד באמיגדלה, אותו חלק רגשי במוח, מראים אצלם פעילות עצבית גבוהה. בנוסף, למזלם הרע, הם משופעים בהורמוני דחק, יותר מאחרים. יש להם סף עוררות נמוך לשינויים בסביבה. ואתם יודעים מה קורה לתינוקות האלה? הם יהפכו למבוגרים לחוצים, וימררו את החיים לכולנו.

3. לקול יש את הפריבילגיה להישאר רגוע גם אם הנסיבות מלחיצות, לזרום עם מה שיש בקלילות, לא לעשות עניין. אנשים לא יצחקו עליך כשאתה קול, כי גם בלי שתתכוון אתה עושה את מה שהם מתלהבים ממנו. וגם אם יצחקו, אתה תצחק איתם.

הרבה משתמשים במושג הזה, קול. הוא נוכח בכל מקום. רוב המותגים מנסים להיות קוליים, משווקים שמים הרבה מאוד כסף ואנרגיה כדי לצוד את הדבר החמקמק הזה. אבל בסוף זה קונספט מופשט.

זה לא הגאדג'טים המתוחכמים שתקנה, לא הבגדים המגניבים שתלבש, לא הסמים שתריץ, וכנראה גם לא הראפטינג חסר הרחמים שתרביץ באמזונס. זה איך שאתה מתייחס לחיים, לאנשים, לעצמך.

4. לקוליות יש עוד צד. היא מתחברת לאנרכיה, למרד, לחתרנות. תחשבו על כל היוצרים שבוחרים לא להתלכלך, לא להתעמת, לא לעצבן. ותחשבו, נניח, על חנוך לוין. הוא כפר בעולם שכופר בחרא ובכיעור, הוא התפלש בו. זה מה שהפך אותו לאחד היוצרים הכי קולים שקמו פה.

5. אז למה אתם מתכוונים כשאתם אומרים קול? מחקרים שנערכו באוניברסיטת רוצ'סטר מצאו כמה תכונות אישיותיות שמיוחסות לקולים: לא קונוונציונליים, חברותיים, עם לוק טרנדי, הומור, ביטחון עצמי, שליטה רגשית, נהנתנות. אבל גם: קשוחים, מחוספסים, תאבי ריגושים.

קול הוא הרפתקן שכיף איתו, אבל יש בו גם משהו לעומתי למיינסטרים: הוא בועט בו, מרוחק ומסתורי. לא אכפת לו מה חושבים עליו, הוא לא דופק חשבון. ההתנהלות שלו היא סוג של הגנה עצמית. הוא מנתק את עצמו מרגשנות כשריון אמוציונלי, ומתנהג בחספוס שמגן עליו מהשיפוטיות של התרבות השלטת.

6. אבל התרבות התאגידית השלטת מצליחה לשים את הטלפיים גם על זה. יש קשר הדוק בין קוליות וצרכנות. כששאלנו את אביב גפן מה זה קול בעיניו, הוא חשב ארוכות, ואז השיב: "קול זה מדחום ששומר על טמפרטורה שבין 8.63 מעלות ובין 9.63 - זה הטווח של הקוליות. הרבה אנשים יהיו מעל הטווח הזה או מתחתיו. לנהוג ברכב היברידי של לקסוס זה קול, ללבוש הלמוט לאנג זה על המנעד. זה לא ללבוש דולצ'ה גבאנה. הרעיון הוא לא לנזול יותר מדי".

ופה המלכוד. למרות הצביון המורד, האנטי תאגידי, של הקוליות, יש לה שורשים שתכלס מכוונים לצריכת מוצרים. אתה תלבש את הפריטים החתרניים א-לה-צ'ה גווארה נגד המיינסטרים, ובכך רק תתרום לשורת הרווח של התאגידים.

7. בגלל שהיא מקושרת לתרבות נגד ולמערכת ערכים אלטרנטיבית, קוליות לא פעם הולכת עם צריכת סמים. היא בזה למחשבה הבורגנית, מואבסת במרבצי ציניות, סרקזם ומודעות עצמית, כי אין דבר שמאיים על הקול יותר מאשר להיות כמו כולם.

אבל כשכולם רוצים להיות קולים בעידן הקטטוני-פוסט-היפסטרי-פוסט-דיגיטלי, נוצרת סטנדרטיזציה של הדבר הזה שלא רוצה להיות כמו כולם. בסנאפצ'ט, באינסטגרם, ביוטיוב, כשכל אחד מנסה להביא את שלו בהכי מהמם-מדהים-מרגש, כמעט שום דבר הוא כבר לא.

8. ג'ניס ג'ופלין, פטי סמית, קורט קוביין, איימי ויינהאוס - כולם אייקונים של מרד. הם נדפקו חזק בילדות, אבל השריטות תדלקו את האמנות שלהם. הם דיממו לתוך המוזיקה, והיה להם משהו מעניין להגיד על המציאות. הם חיו על הקצה, התפרעו על סמים קשים, בלעדיהם היה להם כל כך משעמם. נשמות זקנות שמגיל צעיר מאוד כבר ראו הכול, ונבעטו החוצה מהחיים בשיא הקריירה. (למעט סמית, שעדיין חיה ובועטת). הם הסתערו על האלמנט שלהם, לא רק השתכשכו עם קצות האצבעות.

רוקנרול זו שפה. וכדי לדבר אותה צריך לשחק את הילד הפרוע. כולנו בסוף רוצים רוקנרול.

לא כולנו יכולים.

9. בסופ"ש האחרון, בטיול שעשיתי עם חבורת הבנות, ישבנו סביב השולחן לארוחת ערב מושקעת. אחרי כמה סיבובי טקילות, סתם זרקתי שאלה: "תגידו, מי קול בעיניכם בארץ?". אז קודם שתיקה. ואחר כך ויכוח. מעט מאוד שמות נזרקו, ובכל מקרה, שום הסכמה לא הושגה כמעט לגבי כל מועמד שעלה על השולחן. 51 בנות, 51 דעות.

נסו בעצמכם פעם. גם במערכת קשה היה להעביר החלטה מוסכמת. בדקתי בעוד כל מיני מקומות. "בארץ?", אמרו לי, "אין קולים באמת".

כדי שתיחשב ראוי, תצטרך כנראה לצלוח מטריצה מרובת משתנים. כי אם צלחת את סעיף האסתטיקה, עוד תצטרך להוכיח התנהלות. הרבה תכונות צריכות להתקיים בך בחבילה אחת. ואולי גם צריך מרחק.

10. להיות קול זה להרגיש נוח. לא לשנות את מי שאתה, אלא להרגיש מספיק בטוח לחבק את המוזרות שלך. ולא לנסות לחקות אחרים, כי ישר יקלטו את הזיוף. תצחק על עצמך, גם בסיטואציות הכי מבאסות. כי קולים, גם כשהעניינים נדפקים להם, יודעים לעשות מזה מנוע קומי.

תעמוד על המילה שלך. ואם לא יאהבו? תחיה עם זה. אמרת מה שאתה חושב? יכבדו אותך על זה. להיות תלותי זה טרן אוף. לא ענו לך בהודעת טקסט? אל תציף בעוד הודעה ועוד הודעה. שחרר.

קח נשימה עמוקה, אל תאבד את זה. ויש דבר אחד שאתה חייב לנסות: לא לנסות להיות יותר מדי קול. כי את הניסיונות המתנשפים שלך יריחו למרחקים. תרפה, גם ככה חם לנו.

vered-r@globes.co.il

עוד כתבות

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים