שר הכלכלה אלי כהן טוען כי עובדי טבע ישראל לא צריכים לשלם את המחיר של השקעות כושלות של החברה בחו"ל, והוא דורש מהנהלת טבע להעביר פעילויות של החברה מחו"ל לישראל. "מה שסייע בעבר לצמיחה, לרווחים הגדולים ולהתבססותה של החברה, מעבר להנהלה המוצלחת בעבר, הן הטבות המס ופיתוחים ותרופות שפותחו בישראל", לשון הודעת אלי כהן לתקשורת מהיום.

לדברי השר, משרד הכלכלה ידון עם הנהלת טבע על החזרת הפעילות לישראל כאמור, על הצעדים לחיזוק החברה ולמניעת הפיטורים במטרה לסייע לה להיחלץ מהמשבר אליו היא נקלעה.

כהן אמר, כי "הצלחת טבע נזקפת בין היתר להטבות מס בישראל ופיתוחים של מדענים ישראלים, וכיום נאלצת לעשות תכנית הבראה עקב השקעות כושלות בחו"ל. מעבר להסכמת החברה לדחות את הפיטורים לאחר החגים, גורמים בטבע מסרו למשרד הכלכלה שהם יבחנו את האפשרות לצמצם את מספר המפוטרים וכן לדאוג שמרביתם יהיו במסגרת תכנית פרישה, וכן לתת תיעדוף לישראל".

כהן מסר כי הוא שוחח בטלפון עם מנכ"ל טבע, יצחק פטרבורג, ובין השניים תיקבע פגישה עם חזרתו של פטרבורג מארה"ב.

מטבע נמסר: "אנו מצפים מנציגות העובדים וההסתדרות לקיים עמנו דיאלוג אמיתי וענייני, ללא דיחוי, מתוך הבנת הנסיבות והאתגרים המורכבים המונחים לפתחה של החברה. אנחנו ננהל את הליך ההיוועצות בתום לב, באחריות ובהגינות, ונפעל למצות את הדיאלוג - כל עוד הוא מתקדם בקצב המתחייב מצו השעה. מכאן שהתזמון של תכנית הפיטורים תלוי, בראש ובראשונה, במידת הרצינות שיגלו ההסתדרות וועדי העובדים בהליך ההיוועצות, ובנכונותם להתדיין עמנו באופן פרודוקטיבי וללא גרירת רגליים".