החזרת חוק מס דירה שלישית לשולחן הדיונים בוועדת הכספים תהיה רצופת מכשולים. במהלך הליך החקיקה המהיר עלו לא מעט טענות כנגד נוסח החוק, והם בוודאי יתעוררו כעת ביתר שאת.

אחד הסעיפים הבעייתיים ביותר בחוק היא דרך גבייתו, שאמורה להיעשות באמצעות נוסחה אקונומטרית מסובכת, שתכליתה למנוע את הצורך בהערכות שמאי פרטניות ולקבוע את שווי הדירה בכל אזור בארץ (המס נקבע על 1% משווי דירה) באופן אוטומטי. הנוסחה עוררה הדים רבים, מתנגדיה הצביעו על אי צדק ועל חוסר שוויון בחישובים שהיא הניבה, ובאוצר הספיקו לערוך בה שינויים. כעת, הנושא יעלה שוב על השולחן והדרך לקביעת שיעור המס תיבחן שוב. בין היתר, העיוות בין שווי דירה במרכז לפריפריה וגובה המס בהתאם צפוי לעלות לדיון מחודש.

מעבר לכך, גם הקביעה שהמס כולל תקרה שנתית בגובה 18 אלף שקל עשויה לעלות שוב לדיון - מאחר והיא למעשה קובעת שדירה ששוייה 1.8 מיליון שקל תשלם בדיוק אותו מס כמו דירה ששווה גם הרבה יותר. בנוסף, גם השאלה האם צריכה להיות התייחסות שונה למי שמחזיק שתי דירות, שלוש, ארבע או יותר בוודאי תצוף מחדש (למה מי שמחזיק שתי דירות בשווי של מיליוני שקלים פתור לגמרי ממס).

מעבר לכך, גם הגזר למשקיעים לא יעבור שוב בקלות. נושא המענקים וההטבות למי שימכור דירה צפוי להיפתח לדיון מחודש. אמנם אירועי החודשים האחרונים העידו כי היה מי שבחר למכור ולבקש את המענק - בעלי 1,017 דירות ליתר דיוק על פי נתונים מעודכנים של רשות המסים - אבל מתוך כ-80 אלף דירות החייבות במס מדובר במספר זעום, כך שייתכן ויהיה מי שיציע לאפשר הטבה אחרת, או לשלול את ההטבות מצד שני.

עוד נושא מהותי שצפוי לעלות לדיון מחודש הם האלטרנטיבות למס ריבוי דירות. ביטול הפטור ממס להשכרת דירות ואולי אף העלאתו (כרגע מדובר על 10% מס, רק מגובה של 5,000 שקל ומעלה). מדובר אמנם בכיוון אחר לחלוטין, אולם כזה שיכול להקל על האוצר בחקיקה.

נושא נוסף שעשוי לעלות לסדר היום הוא ההשפעה האפשרית של החקיקה על השוכרים, וחוזים מותנים שנחתמו במהלך תקופת אי הוודאות וקבעו שאם המס יעבור - דמי השכירות יעלו. איסור הדבר בחקיקה יהיה בעייתי, אבל חיבור מס על שכר הדירה ואפשרות להקלה למי שחותם הסכם שכירות ארוך טווח ומתחייב לא להעלות את שכר הדירה לתקופה עשוי לעשות את העבודה.